Prémium trükkökkel bajnok a Corsa légellenállása
Kisautók közt a leghatékonyabb légellenállással érkezett az Opel Corsa
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szélcsatornában edzették az Opel Corsát addig, ameddig nem lett a légellenállása kategóriájának legjobb értéke. Használtak pár trükköt, ami magasabb kategóriákban jellemző
Kategóriája legjobb értékét produkálta a Corsa szélcsatornában mérve
Elektromos autónak fejlesztették a legújabb Opel Corsát, így nem csoda, hogy légellenállása az egyik legfontosabb tényező volt. Ugyanakkor nem csak a villanyautóra koncentráltak ez ügyben, hisz az új Corsa hagyományos hajtáslánccal is készül. Ennek hagyományos hűtőrácsa és akkumulátor nélküli padlólemeze van, vagyis ezekkel is meg kellett oldaniuk azt, hogy megfelelő legyen a légellenállás. Annyira sikerült jóra fejleszteni, hogy egyből a kategória élére ugrott, cW értéke 0,29 lett, amihez felhasználtak néhány okos trükköt.
Homlokfelülete csak 2,13 m2, haslemezzel és szpojlerrel termel leszorítóerőt
[BANNER type="1"]
A padlólemezt több ponton teljesen sík lemezekkel burkolták le, a hátsó szélvédő fölé pedig egy légterelőt terveztek. Ezek miatt nem örvénylik az autó alatt a levegő, valamint jobb a leszorítóerő a hátsó tengelyen, magas tempónál jóval stabilabb az új Corsa, mint elődje. A légellenállásban viszont fontos szerepet játszik az aktív első légbeömlő, mely most először jelenik meg a kategórában. Attól függően zárja, vagy nyitja az első légbeömlőt, hogy a motornak kell-e hűtés, vagy sem, illetve mérlegel, hogy hatékonyabb lesz-e zárt ráccsal a haladás.
Első hűtőrácsa aktív, bezár, ha úgy hatékonyabb a haladás és kinyit, ha hűtés kell a motornak





Mondjuk hűtőzsalu volt az UAZ-on meg a Volgán is… igaz, bowdennel kellett rángatni 🙂