Rádől a kanyarokra a genfi Toyota koncepció
Mikroautó tanulmány a Toyota i-TRIL
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A motorok világából ismert dőléssel és valódi volán nélkül debütált Genfben a Toyota i-TRIL koncepció. A városokba szánnák az apró tanulmányt.
Pillangószárny ajtókkal és az elsőnél szerényebb hátsó szélességgel változtatná meg a városi mobilitást az i-TRIL koncepció
Természetesen a Toyota is készült egy rendhagyó koncepcióval Európa idei első autószalonjára. Az i-TRIL nevű koncepció európai fejlesztés és furcsa kerék-elrendezést kapott. Míg elöl a megszokott távolságban helyezkednek el a kerekek, addig hátul közelebb kerültek egymáshoz, ezzel furcsa alakot kölcsönözve a mikróautónak. Az i-TRIL mindössze 600 kilós, nincs 3 méter, 2830 mm hosszú. Kanyarodáskor 10 fokban megdől, mint a motorok, miközben kerekei a földön maradnak. Nem ez az első ilyen kezdeményezés, több gyártó is kacérkodott a motorokat és az autókat ötvöző ötlettel. Köztük a Toyota is, a korábbi i-Roaddal.
Hátsó kerekei közelebb kerültek egymáshoz, tükör helyett kamerák pillanatnak hátra, abroncsai kék mintát kaptak
Egy valódi városi cirkálót alkotott a japán gyár. Erejét egyelőre ismeretlen villanymotor szolgáltatja, egy töltéssel 200 kilométer feletti emissziómentes hatótávot ígérnek neki. Alapvetően önvezetőnek szánják, de hangvezérlésének köszönhetően emberi beavatkozás is lehetséges. Ekkor mindössze egy joystickszerű kormány és egy head-up display áll rendelkezésre. Nincsenek pedálok, műszerek vagy hagyományos kormány, van viszont jelzés arra vonatkozólag, hogy merre fog dőlni a kasztni egy-egy kanyarhoz érve.
Elöl szék, hátul kanapé, két főnek. Alapból önvezető autó lévén valódi volán vagy pedálok nincsenek, helyettük joystick áll rendelkezésre
Az ilyen autót már kitalálta a Renault öt évvel ezelőtt Twizy néven. Igaz az nem dől rá a kanyarra.