Rapid randi: már itthon a Dacia Jogger, gyorsan megnéztük!
Már kipróbálható a Dacia Jogger a Dacia Schillernél
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A vártnál hamarabb érkeztek az első Dacia Jogger bemutatóautók, a vagány és ráadásul volvós dizájnt hozó hétüléses már megtekinthető és ki is próbálható a Dacia Schiller szalonjában.
Már itthon is megtekinthető, sőt a Dacia Schillernél már ki is próbálható a Dacia vadonatúj egyterűje, az aktuális Sandero minőségét és műszakiságát hozó Jogger
Ismerős az arc, de szemből is különbözik egy kicsit a Sanderótól. Magasabb is annál, de a Lodgyhoz mérten alacsonyabb lett
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4547 | 1784 | 1691 | 2897 | 5 üléses: 708-1819; 7 üléses: 160-565-1807 |
Vállával volvós dizájnt kapott, 20 centis (terheletlen) hasmagasságával nem csak látszatra SUV-os
Elöl-hátul büszkén hirdetik a lámpák is a márkanevet, a tompított fény alapáron LED-es, a hátsó kibillenthető ablak elvileg csak a csúcsverzióhoz jár, de a gyártás elején előfordultak keveredések
Kemény plasztikokból épül fel az utastér, de a műszerfal szövetborítása már a második felszereltségi szinttől jár
Az utastér valódi hétüléses, a leghátsó ülések egyenként dönthetők le és vehetők is ki a csomagtér növelésére
A Jogger egyik ütőkártyája csak, hogy a legolcsóbb hétüléses, a másik az, hogy extrái kifejezetten olcsók.
Az első árlistához mérten ugyanakkor van némi áremelkedés, míg decemberben 5,169 millió forinttól lehetett rendelni, most 5,699 millió a belépő, a hétülésesért pedig alsó hangon 6,019 millió forintot kell fizetni.Szatyorakasztó mindenképp jár, a légkondi automata vezérlése a Comfort szint esetén 50 ezer forint, itt az utas elé is bőven jut textilsziget
A hétüléses verziók árát a nagycsaládosok számára az idei évben még apasztja a 2,5 milliós állami támogatás, amivel a Joggger 3 519 000 forinttól érhető el.
Hét üléssel is 160 literes a csomagtér, azokat lehajtva 565 liter áll rendelkezésre, ha kiemeljük őket és a második sort lehajtjuk, 1,8 köbméter tölthető meg
TCe 100 LPG | TCe 110 | |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Üzemanyag | benzin/LPG | benzin |
Teljesítmény [LE] | 90 (4800-5000); LPG: 100 (4600-5000) | 100 (5000-5250) |
Nyomaték [Nm] | 160 (2100-3750); LPG: 170 (2000-3500) | 200 (2900-3500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,5 (LPG: 12:3) | 10,5 |
Végsebesség [km/h] | 172 (LPG: 175) | 180 |
Kombinált fogyasztás - WLTP [l/100 km] | 6,0 (LPG: 7,6-7,7) | 5,6-5,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 135-136 (LPG: 119-120) | 127-129 |
Saját tömeg [kg] | 1223-1291 | 1176-1261 |
Már a Comfort szinttől jár a moduláris, kereszttartós tetőcsomagtartóvá fordítható hosszanti tetősín, de az alapverzió még hagyományosat kap
A Jogger mellett a Dacia másik érdekessége a Spring villanyautó, ami szintén a kategória legolcsóbbja, ám állami támogatás (a nagycsaládosoknak) csak a hétüléses Joggerekre van
Már lehet és érdemes is barátkozni a Joggerrel a Schiller M3 szalonjában, ennél jobb ár/érték arányú családi autót nem találni a piacon