Rémhírre erősödött a Használtautó-index
Nőtt a használt autók értékesítési mutatója tavaly év végén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavaly bevezetett, a használtautó-piac változásait mutató jelzőszám először lépte túl bázisértékét.
Nőtt a kínálat és a kereslet is a használt autók piacán, az eladók egy részének végtörlesztésre kellett a pénz, a vásárlók pedig igyekeztek elkerülni az idén nőtt vagyonszerzési illetéket
Az említett arányszám tavaly év végéig nem tudta elérni bázisértékét, azaz az elkelt autók összértéke sosem érte el a 2009 első negyedévében mért szintet, melynek oka a korosodó kínálat, azaz az autók átlagéletkorának emelkedése és ezzel párhuzamosan az átlagárak csökkenése volt. Az üzletkötések száma azonban nem apadt, sőt, emelkedett - már a tavalyi év egészében is. Az utolsó negyedév ráadásul - ahogyan arra már az év második felében számítani lehetett, felpörgette a piacot. A Használtautó-index (azaz a használtan értékesített autók összértéke) úgy tudott emelkedni, hogy az 1,6 millió forint alatti, az utolsó negyedévben minimálisan emelkedett átlagár még mindig jelentősen alulmúlja a 2009 első negyedévében 1 890 774 forintos szintet, magyarán a vásárlások száma nőtt jelentősen.
Most először lépte túl a Használtautó-index értéke a 2009 első negyedévét jelentő bázisát, azaz a tavalyi utolsó negyedévben eladott használt autók összértéke (hajszálnyit) több volt, mint 2009 elején
„2011 utolsó negyedévére több mint 15 százalékkal nagyobb összforgalmat mutatnak az adataink, mint az egy évvel korábbi időszakra – értékeli a számokat Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. – Amint az várható volt, az átírási illeték januári emelése miatt sokan még tavaly igyekeztek nyélbe ütni a tervezett autócseréjüket. Bár a hirdetések okaira nem kérdezünk rá, egyértelmű, hogy a végtörlesztéshez szükséges saját tőke előteremtése is sokakat késztetett autójuk meghirdetésére. Az év végi élénkülés azonban egyelőre csak időleges, a fellendülést még sokáig akadályozza az 1-3 éves autók kínálatának beszűkülése. Az utánpótlás hiánya a 2007 óta a negyedére zuhanó újautó-eladásokkal magyarázható, ezt a hiányt a 2011-ben növekedésnek indult import csak mérsékelni volt képes.”
Emissziós besorolás | 11 felett (Euro5, Euro6) | 9-11 (Euro4) | 6-8 (Euro3) | 4 (Euro2) | 4 (Euro2) alatti |
Benzines 1100, dízel 1300 cm3-ig | (250 000) [250 000] 45 000 | (250 000) [290 000] 180 000 | (372 000) [500 000] 270 000 | (499 000) [750 000] 360 000 | (749 000) [1 000 000] 540 000 |
Benzines 1101-1400, dízel 1301-1500 cm3-ig | (361 000) [350 000] 65 000 | (361 000) [400 000] 260 000 | (542 000) [700 000] 390 000 | (722 000) [1 100 000] 520 000 | (1 083 000) [1 400 000] 780 000 |
Benzines 1401-1600, dízel 1501-1700 cm3-ig | (478 000) [500 000] 85 000 | (478 000) [580 000] 340 000 | (722 000) [1 000 000] 510 000 | (966 000) [1 500 000] 680 000 | (1 083 000) [2 000 000] 1 020 000 |
Benzines 1601-1800, dízel 1701-2000 cm3-ig | (743 000) [750 000] 135 000 | (743 000) [860 000] 540 000 | (1 104 000) [1 500 000] 810 000 | (1 476 000) [2 500 000] 1 080 000 | (2 230 000) [3 000 000] 1 620 000 |
Benzines 1801-2000, dízel 2001-2500 cm3-ig | (1 020 000) [1 000 000] 185 000 | (1 020 000) [1 150 000] 740 000 | (1 529 000) [2 000 000] 1 110 000 | (2 039 000) [3 000 000] 1 480 000 | (3 059 000) [4 000 000] 2 220 000 |
Benzines 2001-2500, dízel 2501-3000 cm3-ig | (1 466 000) [1 500 000] 265 000 | (1 466 000) [1 730 000] 1 060 000 | (2 198 000) [3 000 000] 1 590 000 | (2 931 000) [4 500 000] 2 120 000 | (4 397 000) [6 000 000] 3 180 000 |
Benzines 2500-3000, dízel 3001-3500 cm3 felett | (2 230 000) [2 000 000] 400 000 | (2 230 000) [2 300 000] 1 600 000 | (3 345 000) [4 000 000] 2 400 000 | (4 460 000) [6 000 000] 3 200 000 | (6 691 000) [8 000 000] 4 800 000 |
Benzines 3000 felett, dízel 3500 cm3 felett | (3 207 000) [2 000 000] 400 000 | (3 207 000) [2 300 000] 1 600 000 | (4 821 000) [4 000 000] 2 400 000 | (6 425 000) [6 000 000] 3 200 000 | (9 622 000) [8 000 000] 4 800 000 |
Villanyautók | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 | (190 000 [0] 0 |
Hibridek | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 | (190 000) [380 000] 76 000 |
Ha nem is három napig, de csak három hónapig tartott az import csodája, ennyi ideig élt az a hit, hogy nőni fog a regisztrációs adó. Végül nem így lett, de idén csak a forint visszaerősödése esetén számíthatunk a behozatal újbóli fokozódására
Míg a használt autók behozatalát most ismét növelheti a végül apasztott regisztrációs adó, tavaly egyéb tényező, a vagyonszerzési illeték emelkedésétől fűtött előre vásárlás is növelte a Használtautó-index értékét, azaz a vásárlások számát. Az idei évre azonban nem várható a kereslet erősödése. „Bár a regisztrációs adó kedvezőbbé válik, ez a pozitív változás csak akkor éreztetheti majd igazán a hatását a használtautó-piacon, ha az euró árfolyamát sikerül jóval 300 forint alatt stabilizálni, amire a jelenlegi árfolyamrekordok időszakában kevés esély mutatkozik – ad kitekintést a Használtautó.hu ügyvezetője. – Ráadásul keresleti oldalon is komoly deficit mutatkozik, mivel a végtörlesztés még 2012 első felében is jelentős forrásokat von el a piacról. Így a használtautó-piac összességében jó esetben is a tavalyihoz hasonló, mérsékelt forgalomra számíthat.” [BANNER type="1"] A Használtautó-index 100 százalék feletti értéke tehát átmenetinek tekinthető, a tavalyi év értékelése és az idei kilátások alapján nincs reális lehetőség arra, hogy az év folyamán - oly sok egyéb gazdasági jelzőszámhoz hasonlóan - ne apadjon ez is.
Kedves Peta!
Elvileg lehetséges, de nem lesz olcsó! Ilyen kicsiny dízelmotornál még kevéssé éri meg. Egy lehetséges kivitelező: http://www.gazdiesel.hu/
Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P……….