Roncsautó-beszámítással olcsón jó autó. Citroën C3 VTi 82 teszt
Citroën C3 1.2 VTi 82 Exclusive teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kellemes meglepetéseket okoz a Citroën C3 frissített verziója a háromhengeres benzinessel.
Nem egész 4 méteren, azaz ma már a kisautók körében is kicsiként ad egészen jó menetkomfortot, kellemes utasteret az idén megújult, korábban dízelmotorral, most benzinessel is meggyőző Citroën C3
Régi ismerős a 2009-ben érkezett, s idén forgatókönyvszerűen, azaz háromévesen a Genfi Autószalonon frissítetten, LED-es menetfénnyel, új fényszórókkal, s néhány egyéb újdonsággal bemutatkozott Citroën C3. Megújulása felett nem érdemes legyinteni. Az eddig is remek HDi turbódízelekkel kínált kisautó új, háromhengeres, 1,0 literes (68 lóerős) és 1,2 literes (82 lóerős) benzinmotorokat kapott. Utóbbit, azaz az erősebbik háromhengeres benzinest próbálhattuk az 1,6-os négyhengeres benzinest és 1,4, valamint 1,6 literes HDi turbódízeleket továbbra is kínáló sorozatban. A csöppség nagyon kellemes meglepetéseket okozott.[BANNER type="1"]
Hátulról leginkább lámpáiról lehet felismerni a friss C3-at, a külső krómcsíkok az Exclusive ellátmánnyal járnak, a hátsó üvegek sötétítésért 20 000 forintot kell fizetni
Halk, nem bántóan egyenetlen alapjáratú, könnyedén felpörgő, kellemes karakterisztikájú a háromhengeres benzines. Csekély fogyasztást, dízelesen nagy hatótávot ad
A 82 lóerejét 5750 1/percnél, 118 Nm nyomatékát 2750-nél hozó, feltöltő nélküli, de változó szívó- és kipufogóoldali szelepvezérlésű háromcilinderes turbós karakterisztikával, könnyedén pörög fel, alacsonyról, magas fordulatig húz. Egyértelműen azt az érzést kelti, hogy nem kell nagyobb motor a C3-ba. Nincs ugyanis baj a ma ebben a szegmensben könnyűnek sem nevezhető, de nem is túlsúlyos, egytonnás autó indulási hajlamával. A 100 km/órára gyorsulás is korrekt, a gyári szintidő 12,3 másodperc a sofőrrel, félterheléssel már 14,2 mp. Lehetne jobb a váltó karjának megvezetése, de a kapcsolhatósággal nincs gond, s annak áttételezése is illik a motorhoz, igazából amiatt érezzük azt jó dinamikát adónak. Nem zavaró, hogy az autópályás 130 km/órás tempónál már négyezret forog a főtengely a csöppnyi alumínium blokkban. A zajszigetelés ugyanis jó, még zajmérőnk szerint is nagyon jó. A motor, pörgetve amúgy mókás hangja és a szélzaj is távoli az utastértől. Hát a fogyasztás? Az még autópályán és a városi dugóban sem vészes. (Pedig stop-start sincs!) A gyári vegyes érték 4,8 l/100 km, a zömében városi + egy autópályás próbás teszt 6,6 literes átlagot hozott, s egyértelmű, hogy országúton (persze életszerűen) sehogy sem lehetne 5 liter fölé tornászni a még komolyabb alapjárati rezonanciával sem vádolható háromhengeres étvágyát.
Kellemes és tágas az első tér, a műszerfalat akár prémiumosnak is mondhatjuk, a DS3-asé sem nagyon más, a klíma az Exclusive esetén automata, illatkapszulás
Itt látható a felül sötétített, de akár lehúzható árnyékolóval is takarható Zenith szélvédő
Mivel a C3-as legfőbb újdonsága az új, egyébként már a Peugeot 208-ban is próbált, ám ott nem ennyire meggyőző motor, ezúttal az volt a legkellemesebb meglepetés. Azt korábbról tudtuk, hogy a C3, ha nem is a szegmens legjobbja, de egy kifejezetten kellemes kisautó. Elöl elegendő méretű és kényelmű, hátul rövid ülőlapú, de egészen jó lábteret hagyó ülésekkel, a kategóriában nagynak számító, igaz, óriási küszöbön keresztül pakolható csomagtérrel és egy óriási ütőkártyával: kényelmes futóművel. A PSA és kiváltképp a Citroën egyértelműen ráment a temérdek autóból kiölt rugózási komfortra, s az legkisebb saját modelljéből (a Csehországban a Toyotával közösen gyártott 107, vagy a Mitsubishi i-MiEV alapú C-Zéró ugyanis nem az) sem hiányzik. A C3 is könnyedén libben át a fekvőrendőrökön, (sablonos: elöl pszeudó MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművével) nem zavartatja magát az úthibákon. Hogy hirtelen kormánymozdulatokra kicsit billen, kanyarban dől? Igen, igaz, a kényelemre vágyókat, a célcsoportot ez aligha fogja zavarni, a C3 nem a boyracerek autója.
Elöl-hátul elegendő a helykínálat, elöl még az ülések is egészen vállalhatók,
a C3 egy kellemes kisautó
Gyakorlatilag bárki másé, aki például értékeli, hogy frissítetten minden eddiginél kecsesebb megjelenésű, az alapmotorhoz képest 155 ezer forintos felárral elérhető VTi 82 névre hallgató 1,2 literessel már korrekt autó, s az alapból drágának számító Exclusive ellátmánnyal nagyon gazdagon felszerelt. Csak néhány fontos tételt említve: 6 légzsák, ESP, elöl-hátul elektromos (elöl automata) ablak, ködfényszóró, automata klíma, 16 colos alufelni, tolatóradar, tempomat, négy irányban állítható, szervóval könnyített, vágott aljú kormánykerék, Bluetooth-kapcsolatos, USB-csatlakozós, távirányítós hifi, LED menetfény és külső, nem hivalkodó krómdíszek sora egyaránt van. Van továbbá az első utasok feje fölé húzódó, lehúzható árnyékolóval hagyományos méretűre szűkíthető Zenith szélvédő is, ami a C3 igazi különlegessége. Ezzel a csomaggal nem is olyan vészes, persze nem szerény a 4 230 000 forintos vételár, amiből 115 000 forintnyi kedvezmény mindenkinek jár. Aki továbbá tud élni a Citroën autócsere programjával, s le tud adni egy 10 évnél öregebb, bármilyen állapotú autót (megsemmisítésre!), az csaknem milliós kedvezménnyel 3 295 000 forintért kaphatja meg a C3 VTi 82 Exclusive, annyi pénzért nagyon, de nagyon korrekt kisautót. (A márka tavaly decemberben indított roncsautó-beszámítási kedvezménye az aktuális hivatalos árlista szerint október 31-ig él, ám alighanem e hónapban is meghosszabbításra kerül, s tovább fut, ugyanis az év során sikert hozott a Citroën számára.)
Alapból 300, bővítve 1121 literes, a kisautók körében nagy a csomagtér, ahogyan a nyílás küszöbe is az sajnos































El tudnám képzelni +1 turbóval, az a 82 LE nem tűnik meggyőzőnek annak ellenére sem, hogy 1065 Kg az autó.
A 3 hengeresnek nem lehet valami élmény a hangja, és pörgetni kell, hogy menjen is.
A „dinamikus” érzés pedig abból adódhat, hogy rövidek a fokozatok, ami tipikus egy városi autónál.
„…130 km/órás tempónál már négyezret forog …”: ezt már nem mondanám kényelmes utazósebességnek.
A dízel felár ebben a kategóriában meg egyszerűen nem éri meg. Nincs akkora fogyasztásbeli különbség, mint egy 2 literes motornál.