Sci-fi parádé az első olasz villanyautómárka első modellje

Nemes egyszerűséggel SUV az AEHRA autómárka első modelljének neve

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A-oszloptól A-oszlopig tartó képernyő fogadja az AEHRA SUV utasait, melynek mérete igény szerint a műszerfalból kiemelkedve meg is duplázódik.

Hamarosan új autómárkával bővülhet a piac, már persze ha nem jut ez is azon próbálkozások sorsára, amelyek vagy a befektetői pénzek szándékos elsikkasztásával, vagy a sorozatgyártásig való eljutás sajnálatos sikertelenségével csődbe mennek. Ha jó a szándék és megvan a képesség, az AEHRA tényleg lehet is egy ismert és elismert olasz autómárka. Az mindenképpen a státuszuk malmára hajtja a vizet, hogy ők az első kizárólag villanyautókat gyártó olasz márka - avagy azok lesznek, ha beindul a gyártás. Első modelljüket októberben leplezték le, a SUV névre keresztelt SUV pedig most a belsejét is megmutatta. Az AEHRA SUV legnagyobb attrakciója természetesen a gigantikus képernyő. Koncepcióautókban többször is láthattunk már ilyet, de eddig talán az AEHRA az első, amely valóban sorozatgyártásban is alkalmazza ezt a megoldást. Az óriási képernyő alaphelyzetben több mint a feléig süllyesztve van, vezetés közben így csak egy kevésbé zavaró képernyő van a sofőr és az utasok előtt. Álló helyzetben azonban a panel automatikusan felemelkedik, hogy moziszerű élményt nyújtson.
Hirdetés
A parkolóban való várakozás során így az egész család filmezhet, internetezhet, vagy home office helyett car office is lehet a SUV-ból, hiszen a beépített kamerával videohívások is lebonyolíthatók. Mindez persze csak ígéret, azért vannak olyan felfedetlen részletek, amik elsőre apróságnak tűnnek, de nélkülük semmit sem ér az egész képernyő: milyen operációs rendszer fut majd rajta, vagy milyen csatlakozási lehetőségeket kínál majd külső eszközöknek (HDMI-kábel, wi-fi stb.)? Jó a kamera, de ha nincs olyan szoftver, amin futhat akár a Teams, akár a Zoom, akkor nem lesz nagy használati értéke. Van egy kisebb képernyő is a műszerfalon, innen lehet vezérelni a legtöbb funkciót. Ezen kívül az utastér letisztult, puha bőr és újrahasznosítható szénszálas dekorbetétek borítják a felületeket. Az elektromos hajtásnak köszönhetően nincs kardánalagút vagy középkonzol, az első és hátsó kerekeket a karosszéria vége felé tudták kitolni, így a helykínálatra sem lehet panasz. Kívülről merész a dizájn, mindenképpen szokni kell, de ki tudja, mire eljut a sorozatgyártásig, minden részlet megmarad-e. Az első darabok a tervek szerint 2025 vége felé érkezhetnek meg a vásárlókhoz, de addig is még egy szedánt terveznek bemutatni, ez jövő év elejére várható.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?