Sofőrlegendák a sebességfesztiválon
Világrekorder Bentley Goodwoodban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei sebességfesztiválon a négyszeres ralivilágbajnok is részt vett.
Juha Matti Pellervo Kankkunen 1959. április 2-án született a finnországi Laukaa-ban. Közel két évtizedig szerepelt a rali-világbajnokságban, ezalatt 23 versenyt nyert meg, és négyszer lett világbajnok, utóbbi eredményét csak Sebastian Loeb tudta felülmúlni, de KKK abban is különleges, hogy címeit három különböző gyártó autóival érte el. '83-tól a Toyotánál versenyzett, s '85-ben meg is szerezte első futamgyőzelmét. '86-ban már Peugeot-val lett először világbajnok, majd a B-csoport betiltása után Lanciával védte meg címét, a rali vb-k történetében elsőként. Harmadszorra 1991-ben, egy két éves, Toyotás kitérő után, ismét Lanciával lett vb-győztes. Utolsó címét ismét Toyotával gyűjtötte be 1993-ban, majd kis szünet következett. Ezután még versenyzett Forddal, Subaruval és Hyundai-jal, '88-ban nyert Dakar Ralit, a Bajnokok Tornáján pedig '88-ban és '91-ben győzedelmeskedett. Tavaly, 51 évesen részt vett a hatvanadik finn ralin, és számos akkori WRC pilótát megelőzve nyolcadik lett Juha Repo navigálásával. A repülő finn jelenleg Monacóban és Finnországban él, komoly autógyűjteménnyel rendelkezik, és 2008-ban vált el feleségétől.
Az 1941-ben született Derek Bell húszas évei elején kezdett versenyezni Lotus Sevennel, majd többféle nyitott karosszériás sorozat után következett a Forma-1. Ferrari, McLaren, Surtees és Tecno autókat terelt, de nem volt túl sikeres, 16 versenyen mindössze 1 pontot tudott gyűjteni. Annál jobban teljesített a hosszútávú futamokon, 1975 és 1987 között ötször győzedelmeskedett a Le Mans-i 24 órás viadalon, 1985-ben és '86-ban pedig prototípus világbajnokságot nyert.