Sofőrlegendák a sebességfesztiválon

Világrekorder Bentley Goodwoodban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az idei sebességfesztiválon a négyszeres ralivilágbajnok is részt vett.

A Goodwood Festival of Speed fesztiválon nem nagyon kell megerőltetnie magát az embernek ahhoz, hogy az autócsodák mellett legendás autóipari szakembereket és versenyzőket is észrevegyen, ide általában a hírességek közül is mindenki szívesen érkezik, akár vendégnek, akár fellépőnek hívják. Az idei rendezvényre a négyszeres ralivilágbajnokot, a finn Juha Kankkunent és különleges sebességi világrekorder autóját, a Bentley Continental Supersports kabriót invitálták meg. Kankkunen még az év elején állította fel a jégen autóval haladás új sebességi világrekordját, amikor a Balti-tenger hetven centi vastag jegén 330,695 km/h-val száguldott az egyedi fekete-vörös festésű, 631 lóerős Bentley volánja mögött.
Juha Matti Pellervo Kankkunen 1959. április 2-án született a finnországi Laukaa-ban. Közel két évtizedig szerepelt a rali-világbajnokságban, ezalatt 23 versenyt nyert meg, és négyszer lett világbajnok, utóbbi eredményét csak Sebastian Loeb tudta felülmúlni, de KKK abban is különleges, hogy címeit három különböző gyártó autóival érte el. '83-tól a Toyotánál versenyzett, s '85-ben meg is szerezte első futamgyőzelmét. '86-ban már Peugeot-val lett először világbajnok, majd a B-csoport betiltása után Lanciával védte meg címét, a rali vb-k történetében elsőként. Harmadszorra 1991-ben, egy két éves, Toyotás kitérő után, ismét Lanciával lett vb-győztes. Utolsó címét ismét Toyotával gyűjtötte be 1993-ban, majd kis szünet következett. Ezután még versenyzett Forddal, Subaruval és Hyundai-jal, '88-ban nyert Dakar Ralit, a Bajnokok Tornáján pedig '88-ban és '91-ben győzedelmeskedett. Tavaly, 51 évesen részt vett a hatvanadik finn ralin, és számos akkori WRC pilótát megelőzve nyolcadik lett Juha Repo navigálásával. A repülő finn jelenleg Monacóban és Finnországban él, komoly autógyűjteménnyel rendelkezik, és 2008-ban vált el feleségétől.

Akkor csak a Bentley szakemberei és a kisegítő személyzet láthatta a produkciót, most viszont vakító napfényben, hatalmas tömegek előtt kellett autóznia, ami abszolút nem tette lámpalázassá a sokszoros bajnokot. KKK mellett egy másik sofőrlegenda, az ötszörös Le Mans-győztes Derek Bell is feltűnt egy új Bentley Continental GT-vel. Ő több mint egy évtizeden át vett részt tanácsadóként a közúti Bentley-k fejlesztésében, így nem csoda, hogy lélegzetelállító tempóban teljesítette a goodwoodi szerpentint felfelé. “Hatalmas élmény volt Goodwoodban vezetni a GT-t. Az új autóban is megvan mindaz a luxus és kifinomultság, mely mindig is jellemző volt a Bentley-re, de még gyorsabb, élesebb és erőteljesebb, mint elődje volt.” – összegezte tapasztalatait Bell.
Az 1941-ben született Derek Bell húszas évei elején kezdett versenyezni Lotus Sevennel, majd többféle nyitott karosszériás sorozat után következett a Forma-1. Ferrari, McLaren, Surtees és Tecno autókat terelt, de nem volt túl sikeres, 16 versenyen mindössze 1 pontot tudott gyűjteni. Annál jobban teljesített a hosszútávú futamokon, 1975 és 1987 között ötször győzedelmeskedett a Le Mans-i 24 órás viadalon, 1985-ben és '86-ban pedig prototípus világbajnokságot nyert.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?