Sokkal több egy rácsnál az új 4-es BMW

Lesz miért hozzászokni a látványhoz. A 4-es BMW minden téren jobbnak ígérkezik elődjénél

Felhő alapú navigációs rendszer, okostelefon kapcsolat, vezetéstámogató rendszerek, de még automataváltó is mindenképp jár az eddigieknél sokkal feltűnőbb külsejű új 4-eshez.

Ismét olyan időszakot élünk, amikor a mi munkánk is korlátozva van a legfontosabb területen, ez pedig az aktualitás. Az online világ persze megadja a friss hírek közlésének azonnali lehetőségét, ám amikor egy új modellről szerzett dinamikus tapasztalatokról kéne beszámolnunk a lehető leghamarabb, az most nem lehetséges. Az új modellek, ahogy a 4-es BMW ebben az évben leginkább akkor jut el hozzánk, amikor a piaci bevezetés már megtörtént, már a 4-es is debütált Magyarországon, épp ezen a héten. Az autóval még egyelőre nem találkoztunk személyesen, de egyre jobban várjuk és várom én magam is, különösen azért, mert az új BMW-k szinte mindegyike az első randin tudott eddig igazán lenyűgözni, és az az érzésem, hogy a 4-essel is így lesz.Hogy az új modellel minél inkább megismerkedjünk, a németországi dinamikus menetpróba helyszínéről sajtótájékoztatót kaptunk a világhálón keresztül néhány új és mindenképp érdekes információval együtt. Az új 4-essel kapcsolatban a legforróbb téma persze az, ahogyan kinéz. A légies kupé forma összes hosszú vonása egy pontból indul. Az övvonal, az ablakvonal, a géptető bordái mind az új veséktől erednek.

Az első rács nagyon furcsán hat jelenleg, de messze nem annyira idegen a márkától, mint az első ránézésre tűnik.

A függőlegesen elnyújtott rács egy olyan koncepció eredménye, amit évtizedek óta kóstolgatnak, de most merték először sorozatgyártású autón alkalmazni. Nem érzem úgy, hogy jogos lenne hasonlítani olyan modellekhez, mint a régi 328, vagy a 3.0 CSL, de határozottan igaz, hogy azokon is függőleges vese szerepelt, csak egy teljesen más korban és főleg méretben. Az új 4-eshez hasonlóakat tanulmányautókon láthattunk, a Garmish például kísértetiesen hasonló koncepció volt, valószínűleg azt is legalább ennyire furcsállták volna akkor, ha sorozatgyártásba kerül.
Az új BMW 4 Coupé és Cabrio - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Coupé4768185213832851440
Cabrio4768185213842851300-385
A leköszönő, pontosabban az első generációs 4-es BMW globális sikereit tekintve ezeknek a sportos modelleknek még van helye a világban. Közel 800 000 darabot adtak el, persze túlnyomó részt, 45%-ban az ötajtós Gran Coupét, de ebben talán nincs is semmi meglepő. Abban már mindenképp, ahogy az eddigi eladásokat tekintve Európa számított a modell fő piacának, második Amerika és csak a harmadik Kína. Az új kupé piaci arányai vélhetően jelentősen át fognak alakulni az új megjelenés, és főként az új modellvariációk nyomán is. Bármennyire is a Gran Coupé volt a legsikeresebb, a 4-es kupé és kabrió mellett egyelőre nem mutatták be a második generációt de, mert már most tudni lehet, hogy sokkal több lehetőséget fog adni a vásárlóknak, mint a két most bemutatott változat, épp ezért egy kicsit külön is választják tőlük.
Hirdetés

A 4-es Gran Coupéból várható teljesen elektromos kivitel,

ezzel kategóriájában egyelőre egyedüli konkurenst állíthat a BMW a Tesla Model 3-nak. A 4-es GC-ről egyelőre nem árult el többet a gyártó, de ha a hagyományos belsőégésű modellek mellett plug-in hibrid hajtáslánc is kerül bele, akkor a BMW második olyan modellje lehet, mely négyféle hajtáskombinációval, ebből kétféle alternatív hajtással lesz elérhető. A kétajtós sportmodellek esetében sem hibrid, sem teljesen elektromos verzió nem várható, ám a belsőégésű motorokat is a legújabb károsanyag-kibocsátási normákhoz igazították. A négyhengeres benzineseken kívül mindegyik variáns 48 voltos könnyű hibrid kisegítést kap. Egy 11 lóerőre képes indítógenerátor veszi át a hagyományos generátor szerepét, mely erejével csak a motor tehermentesítését szolgálja kigyorsításkor és jelentősebb gázadáskor. A soros hathengeres, 374 lóerős M440i xDrive modell mellett mindegyik dízelmotor is megkapja a könnyű hibrid rendszert, valamint a sztenderd nyolcfokozatú automataváltó is közös a hajtásláncokban, így az egyetlen kézi váltóval is elérhető 4-es a 480 lóerős M4 lesz. Vezethetőségben is rengeteg jót ígér az új 4-es. 21 milliméterrel alacsonyabb tömegközéppontot és 23 milliméterrel szélesebb hátsó nyomtávot hoztak ki belőle az alapját adó jelenlegi 3-ashoz képest. A szedán és a kupé/kabrió mostantól határozottan különbözni fog, az új frontkialakítást csak az M3 kapja meg. A mechanikus alkatrészeket illetően szinte minden ponton azonos megoldásokat nyújt. Sztenderd felszereltség a 3-asban debütált új lengéscsillapító megoldás és opciós a keményebb és ültetett M Sport, valamint a gombnyomásra változó keménységű Adaptív M Sport futómű és egyes motorokhoz az elektronikusan önzáró hátsó differenciálmű is. A kabrió merevsége javult az előző generációhoz képest, valamint súlya is kedvezőbb, miután összehajtogatható keménytető helyett ennél a modellnél is visszatértek a többrétegű vászontetőhöz. Az utastérben alig találunk különböző pontot a 3-as szedánhoz képest. A tetővonal persze alacsonyabb és az A-oszlop is laposabb ívet kapott. Ezek mellett a multimédia okosabb, már alapáron is a BMW új felhő alapú navigációs szoftverét kapja, mellyel az útvonaltervezés gyorsabb és jóval hatékonyabb a minden pillanatban frissülő élő forgalominformációknak köszönhetően. A multimédia kijelzőjén 3D megjelenítésű 360 fokos kameraképet is nézhetünk, de elöl hátul mindenképp kap parkolóradart az új 4-es. Fejlődött a parkolóasszisztens kínálata is, magától be- és kiparkolni is képes, valamint a kamerákat képrögzítésre is tudja használni, 40 másodpercet tárol automatikusan abból az időszakból, amikor az autót baleset, vagy sérülés érte.

Az alapáras felszereltség részét képezi az Apple CarPlay és Android Auto csatlakozási lehetőség,

mindkettő már vezeték nélkül, valamint a mobiltelefonos applikációhoz való csatlakoztatás távoli vezérlés funkciókkal is. Az új 4-es BMW minden szempontból sokkal modernebb, kényelmesebb, a felhasználóra hangolt sportkupé és kabrió. A vezetéstámogató rendszerek legfrissebb verzióival ellátva érkezik, mint a sávtartó, vészfékasszisztens, ráfutásgátló, de további rendszerek is kérhetőek, mint az aktív sávtartás, az adaptív tempomat, vagy a sávváltás asszisztens. Az új 4-es BMW hazai árai már publikusak, a 184 lóerős hátsókerék-hajtású 420i 13 676 000 forintról indul, az M440i xDrive sportmodellért pedig minimum 20,4 millió forintot kér a BMW. Ha kinézetével nem is, vezethetőségével pontosan ugyanazt ígéri, amit megszokhattunk a modelltől, vagyis tökéletes vezetési élményt a hibátlan 50-50%-os súlyelosztásával. A 4-es most egy kicsit, vagy inkább jóval feltűnőbb lesz, mint elegáns, ami az igazi lényegen talán nem is változtat sokat.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.11.08. at 09:53
    Permalink

    Csodaszép autó lehetne, önmagában is, pláne BMW viszonylatban. Az eleje viszont köpedelem, ezekkel az arrogáns, kivagyi, pöffeszkedő vesékkel.

Vélemény, hozzászólás?