Különösen feltűnő jelenség az új 4-es BMW
Ismét olyan idÅ‘szakot élünk, amikor a mi munkánk is korlátozva van a legfontosabb területen, ez pedig az aktualitás. Az online világ persze megadja a friss hÃrek közlésének azonnali lehetÅ‘ségét, ám amikor egy új modellrÅ‘l szerzett dinamikus tapasztalatokról kéne beszámolnunk a lehetÅ‘ leghamarabb, az most nem lehetséges. Az új modellek, ahogy a 4-es BMW ebben az évben leginkább akkor jut el hozzánk, amikor a piaci bevezetés már megtörtént, már a 4-es is debütált Magyarországon, épp ezen a héten. Az autóval még egyelÅ‘re nem találkoztunk személyesen, de egyre jobban várjuk és várom én magam is, különösen azért, mert az új BMW-k szinte mindegyike az elsÅ‘ randin tudott eddig igazán lenyűgözni, és az az érzésem, hogy a 4-essel is Ãgy lesz.
A rendszámtáblának nem lett volna jó helye oldalt, Ãgy is van legalább egy osztás a nagy rácsban
A vesék kitöltése is egészen új, és egy radart is elrejtettek benne
Hogy az új modellel minél inkább megismerkedjünk, a németországi dinamikus menetpróba helyszÃnérÅ‘l sajtótájékoztatót kaptunk a világhálón keresztül néhány új és mindenképp érdekes információval együtt. Az új 4-essel kapcsolatban a legforróbb téma persze az, ahogyan kinéz. A légies kupé forma összes hosszú vonása egy pontból indul. Az övvonal, az ablakvonal, a géptetÅ‘ bordái mind az új veséktÅ‘l erednek.
Az első rács nagyon furcsán hat jelenleg, de messze nem annyira idegen a márkától, mint az első ránézésre tűnik.
A függÅ‘legesen elnyújtott rács egy olyan koncepció eredménye, amit évtizedek óta kóstolgatnak, de most merték elÅ‘ször sorozatgyártású autón alkalmazni. Nem érzem úgy, hogy jogos lenne hasonlÃtani olyan modellekhez, mint a régi 328, vagy a 3.0 CSL, de határozottan igaz, hogy azokon is függÅ‘leges vese szerepelt, csak egy teljesen más korban és fÅ‘leg méretben. Az új 4-eshez hasonlóakat tanulmányautókon láthattunk, a
Garmish például kÃsértetiesen hasonló koncepció volt, valószÃnűleg azt is legalább ennyire furcsállták volna akkor, ha sorozatgyártásba kerül.
Felhő alapú navigáció és vezeték nélküli okostelefon-integráció mindenképp kerül bele
Klasszikus 2+2 üléses túrakupé és a nagyobb benzinmotorral igazi sportkupé is lehet
A leköszönÅ‘, pontosabban az elsÅ‘ generációs 4-es BMW globális sikereit tekintve ezeknek a sportos modelleknek még van helye a világban. Közel 800 000 darabot adtak el, persze túlnyomó részt, 45%-ban az ötajtós Gran Coupét, de ebben talán nincs is semmi meglepÅ‘. Abban már mindenképp, ahogy az eddigi eladásokat tekintve Európa számÃtott a modell fÅ‘ piacának, második Amerika és csak a harmadik KÃna. Az új kupé piaci arányai vélhetÅ‘en jelentÅ‘sen át fognak alakulni az új megjelenés, és fÅ‘ként az új modellvariációk nyomán is. Bármennyire is a Gran Coupé volt a legsikeresebb, a 4-es kupé és kabrió mellett egyelÅ‘re nem mutatták be a második generációt de, mert már most tudni lehet, hogy sokkal több lehetÅ‘séget fog adni a vásárlóknak, mint a két most bemutatott változat, épp ezért egy kicsit külön is választják tÅ‘lük.
[BANNER type="1"]
Keret nélküli ajtókat kap, automata váltó és parkolószenzorok is járnak hozzá
A 4-es Gran Coupéból várható teljesen elektromos kivitel,
ezzel kategóriájában egyelÅ‘re egyedüli konkurenst állÃthat a BMW a
Tesla Model 3-nak. A 4-es GC-rÅ‘l egyelÅ‘re nem árult el többet a gyártó, de ha a hagyományos belsőégésű modellek mellett plug-in hibrid hajtáslánc is kerül bele, akkor a BMW második olyan modellje lehet, mely négyféle hajtáskombinációval, ebbÅ‘l kétféle alternatÃv hajtással lesz elérhetÅ‘. A kétajtós sportmodellek esetében sem hibrid, sem teljesen elektromos verzió nem várható, ám a belsőégésű motorokat is a legújabb károsanyag-kibocsátási normákhoz igazÃtották. A négyhengeres benzineseken kÃvül mindegyik variáns 48 voltos könnyű hibrid kisegÃtést kap. Egy 11 lóerÅ‘re képes indÃtógenerátor veszi át a hagyományos generátor szerepét, mely erejével csak a motor tehermentesÃtését szolgálja kigyorsÃtáskor és jelentÅ‘sebb gázadáskor. A soros hathengeres, 374 lóerÅ‘s M440i xDrive modell mellett mindegyik dÃzelmotor is megkapja a könnyű hibrid rendszert, valamint a sztenderd nyolcfokozatú automataváltó is közös a hajtásláncokban, Ãgy az egyetlen kézi váltóval is elérhetÅ‘ 4-es a 480 lóerÅ‘s M4 lesz.
Az M440i xDrive sportmodell összkerékhajtst, önzáró difit és adaptÃv futóművet kap
VezethetÅ‘ségben is rengeteg jót Ãgér az új 4-es. 21 milliméterrel alacsonyabb tömegközéppontot és 23 milliméterrel szélesebb hátsó nyomtávot hoztak ki belÅ‘le az alapját adó jelenlegi 3-ashoz képest. A szedán és a kupé/kabrió mostantól határozottan különbözni fog, az új frontkialakÃtást csak az M3 kapja meg. A mechanikus alkatrészeket illetÅ‘en szinte minden ponton azonos megoldásokat nyújt. Sztenderd felszereltség a 3-asban debütált új lengéscsillapÃtó megoldás és opciós a keményebb és ültetett M Sport, valamint a gombnyomásra változó keménységű AdaptÃv M Sport futómű és egyes motorokhoz az elektronikusan önzáró hátsó differenciálmű is. A kabrió merevsége javult az elÅ‘zÅ‘ generációhoz képest, valamint súlya is kedvezÅ‘bb, miután összehajtogatható keménytetÅ‘ helyett ennél a modellnél is visszatértek a többrétegű vászontetÅ‘höz.
A négyhengeres benzineseken kÃvül mindegyik motor 48 voltos hibrid rendszerrel teljesÃti az Euro 6d normákat
Az utastérben alig találunk különbözÅ‘ pontot a 3-as szedánhoz képest. A tetÅ‘vonal persze alacsonyabb és az A-oszlop is laposabb Ãvet kapott. Ezek mellett a multimédia okosabb, már alapáron is a BMW új felhÅ‘ alapú navigációs szoftverét kapja, mellyel az útvonaltervezés gyorsabb és jóval hatékonyabb a minden pillanatban frissülÅ‘ élÅ‘ forgalominformációknak köszönhetÅ‘en. A multimédia kijelzÅ‘jén 3D megjelenÃtésű 360 fokos kameraképet is nézhetünk, de elöl hátul mindenképp kap parkolóradart az új 4-es. FejlÅ‘dött a parkolóasszisztens kÃnálata is, magától be- és kiparkolni is képes, valamint a kamerákat képrögzÃtésre is tudja használni, 40 másodpercet tárol automatikusan abból az idÅ‘szakból, amikor az autót baleset, vagy sérülés érte.
Az alapáras felszereltség részét képezi az Apple CarPlay és Android Auto csatlakozási lehetőség,
mindkettő már vezeték nélkül, valamint a mobiltelefonos applikációhoz való csatlakoztatás távoli vezérlés funkciókkal is.
VászontetÅ‘t kap a kabrió, Ãgy is merevebb elÅ‘djénél
Az új 4-es BMW minden szempontból sokkal modernebb, kényelmesebb, a felhasználóra hangolt sportkupé és kabrió. A vezetéstámogató rendszerek legfrissebb verzióival ellátva érkezik, mint a sávtartó, vészfékasszisztens, ráfutásgátló, de további rendszerek is kérhetÅ‘ek, mint az aktÃv sávtartás, az adaptÃv tempomat, vagy a sávváltás asszisztens. Az új 4-es BMW hazai árai már publikusak,
a 184 lóerÅ‘s hátsókerék-hajtású 420i 13 676 000 forintról indul, az M440i xDrive sportmodellért pedig minimum 20,4 millió forintot kér a BMW. Ha kinézetével nem is, vezethetÅ‘ségével pontosan ugyanazt Ãgéri, amit megszokhattunk a modelltÅ‘l, vagyis tökéletes vezetési élményt a hibátlan 50-50%-os súlyelosztásával. A 4-es most egy kicsit, vagy inkább jóval feltűnÅ‘bb lesz, mint elegáns, ami az igazi lényegen talán nem is változtat sokat.
[BANNER type="2"]
Alaposan felszerelt és a legtöbb irányból nagyon elegáns kupé az új 4-es
Csodaszép autó lehetne, önmagában is, pláne BMW viszonylatban. Az eleje viszont köpedelem, ezekkel az arrogáns, kivagyi, pöffeszkedő vesékkel.