Háromféle tengelytávval és négyféle alvázhosszal készült az 5 tonnás Transit, a dupla fülkében akár heten is utazhatnak
Egy jó haszonjármű ismérve, hogy szinte bármely feladathoz találni belőle megfelelő felépítményt, ha nem is a gyári katalógusban. A legújabb Transittal a gyári kivitelek mellett a külsős cégek felé is egy újabb határozott lépést tesz a Ford, hiszen az új terhelhetőség még szélesebb körű felhasználhatóságot rejt magában. Az eddigi csúcs alatt maximum 4,7 tonnát mutathatott a mérleg, ezentúl viszont 5 tonna is lehet egy Transit súlya.
Kisebb szobának is elmenne a 4,2 méter hosszú, 15,1 köbméteres raktér, EUR raklapból ötöt is elnyel a legnagyobb Transit
Az új kivitel dobozos áruszállítóként vagy fülkés alvázként kérhető. A fejlesztés során az átépítő partnerekkel is egyeztetett a Ford, mivel ilyen kvalitással számos feladatra bevethető a Transit. Az építőipartól billenőplatós megrendelésekre számítanak, de mentőautóként, trélerként, illetve komolyabb csapatszállítóként is helyt áll az erősített Ford. Aki maradna a gyári megoldásnál, az maximum 15,1 köbméteres, 5 EUR raklapot befogadó, 4,2 méter hosszú raktérrel is hazaviheti a Transitot. A nagyobb teherbíráshoz erősebb alváz jár, ahogy a keréktárcsák és a kerékagyak is erősítettek, az új 3,5 tonnás hátsó tengely szélesebb gumikat és erősebb fékrendszert kapott.
A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer bővíthető, így egy utólagos felépítményt is tud kezelni, például nem billenthető a plató menet közben
A novembertől itthon is rendelhető öt tonnás Transithoz csak a 170 lovas és 390 Nm nyomatékú kétliteres EcoBlue dízel kérhető, amihez felárért 10 fokozatú automataváltót társítanak. A Transitokon már vezeték nélkül elvégezhető a szoftverfrissítés, de alkalmazáson keresztül figyelhető a motorolaj elhasználódása és a guminyomás.
A megnövekedett össztömegnek hála a felépítménygyártóknak még nagyobb a mozgásterük, billenőplatós vagy húsz fős busz is lehet a Transitból