Sportos nagycsaládoknak? Ford Tourneo Custom Sport teszt

Ford Tourneo Custom Sport L1 M1 2.0l TDCi DPF 170LE A6 FWD teszt

Hazánk legnépszerűbb kisbusza a Ford Tourneo Custom, ezúttal a Sport csúcsverziót tettük próbára.


Lassan úgy vagyunk a Ford Tourneo Custom kisbusszal, mint például a Daciákkal - csaknem minden verzió járt már nálunk. Az okok hasonlóak: hazánkban ez a kisbusz a legnépszerűbb az eladások szerint, továbbá a forgalmazó is előszeretettel ajánlja ki az újabbnál újabb verziókat. Mi pedig bevallottan szeretjük is őket, mert tényleg elég jók. A Transit/Tourneo Custom páros tavaly kapott egy komolyabb frissítést, 6 fokozatú automata váltót, Sport verziót és opcióként légrugózást is. Utóbbi, azaz a légrugós és automata váltós, komfortorientált csúcsverzió már tavaly járt nálunk, most pedig a Sport érkezett tesztre, ami egyrészt csakis "rövid" karosszériás és alap tetőmagasságú lehet, másrészt nem elérhető hozzá a légrugós, szintszabályzós hátsó felfüggesztés.
A Sport egyedi, fényes fekete hűtőmaszkos, küszöbein túl kerékjárati ívein is szélesítő toldatokat hordó, továbbá komplett első lökhárítója is eltér a többi verzióétól. Na meg persze "versenycsíkozás" is van rajta, pontosabban gépháztetején és csomagtérajtaján, a tetőn azonban nem húzták végig a matricákat, hiszen ott úgysem igen látná senki sem az amúgy 2 centi híján 2 méter magas autón. Ha már méretek, ez a Tourneo 3 centi híján 5 méter hosszú, létezik nála 36,7 centivel hosszabb verzió is, de persze nem Sportként. Így sem kicsi, de azért még el lehet vele férni egy átlagos parkolóhelyen, vagy arról nem vészesen kilógva.
Az utastér természetesen tágas, a tavaly már frissítve is tesztelt (de korábban is többször próbált) hosszabbhoz mérten leginkább a csomagtér szenved csorbát, na nem mintha ebbe ne lehetne bepakolni 8 ember egyhetes nyaraláshoz szükséges cuccát, legfeljebb kicsit átgondoltabban kell pakolni. Na nem a bőröndökbe, hanem magukat a bőröndöket az autóba. A csomagtér legjelentősebb jellemzője ugyanis a magassága.

És akkor feltehető a kérdés: valóban a sportos nagycsaládoknak, sportos társaságoknak való a Tourneo Custom Sport?

A válasz természetesen a nem, hiszen ha a nyaraláshoz még sporteszközöket is vinnénk, netán télen sílécestül, sífelszerelésestül szeretnénk nyolcan beférni a Tourneóba, akkor sokkalta inkább ajánlható bármely olyan verzió, ami elérhető a hosszabb karosszériával is. A Sport leginkább megjelenésével szerezhet híveket, igaz, a "Chrome Blue" metálfényezés - főként oldallemezein - nem hangsúlyozza kellően a Sport matricázását.
Ahogyan a többi szegmensben, itt is elmondható, hogy a Sport verzió futóműhangolása (és acélrugói) nem éppen a hazai utak barátai, tele utastérrel is fájóan kemény tud lenni a hátul ülőknek a hátsó merevtengely, üres karosszériával pedig elöl sem kellemesek vele a fekvőrendőrök. Ehhez nyilván a Tourneók leginkább peres, 235/55 R17-es abroncsszettje is hozzájárul. Jó úton persze a kisbuszok körében valóban élményautósan vezethető a Tourneo, ami ráadásul elég sok sofőrsegéddel, holttérfigyelővel, sávelhagyás-jelzővel és még precízen dolgozó távolságtartós tempomattal is ügyesen segíti a sofőrt.

A méretek villámgyorsan megszokhatók, utána szinte személyautós a vezethetőség, a 2,0 literes, 170 lóerős, 400 Nm nyomatékát már 1750-es fordulattól adó dízel jó menetdinamikával, de zajosan viszi a hatalmas autót. Viszont egészen takarékosan. A 7,1 l/100 km vegyes fogyasztási értéket persze a mostani teszt sem hozta, de a teljes átlag 8,3 l/100 km-re jött ki - na persze a város alapos kerülésével, ott ugyanis borítékolható a sok elindulás jelentős energiaigénye miatt a 10 liter fölötti étvágy. Ezzel persze nincs gond, a megfelelő táplálékra a sportolóknak is szükségük van. Hogy a Tourneo Sport megér-e alaphangon is 13,5 millió forintot, az főként annak tükrében kérdéses, hogy Trend felszereltséggel 11,3 millióért is megkapható - illetve a nagycsaládosoknak támogatással 2,5 millióval olcsóbban is. Megjegyzem, az árlistán a most próbált 170 lóerősnél frissebb, 185 lóerős Tourneo is szerepel már, továbbá mild hybrid is, az igaz érdekességre, az 1,0 literes EcoBooston alapuló, konnektorról is tölthető Tourneóra viszont még egy kicsit várnunk kell. Előrebocsátom: nekem vélhetően az lesz a kedvencem, de persze ez a Sport sem rossz ám, csak jobb utak kellenének hozzá.
Értékelés
Pozitív
A buszok között élményautós vezethetőség, helykínálat, menetdinamika
Negatív
Hangos dízelmotor, kemény futómű
Árak
Tesztmodell alapára
13 661 770 Ft (2019.08.18.)
Tesztautó ára
15 230 220 Ft (2019.08.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
405 Nm 1750-2500 1/min-nél
Végsebesség:
170 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4973 mm
Szélesség:
2080 mm
Magasság:
1979 mm
Saját tömeg:
2406 kg
Össztömeg:
3140 kg
Terhelhetőség:
634 kg
Tengelytáv:
2933 mm
Karosszéria-kivitel:
kisbusz
Csomagtér:
1200-2900 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
405 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
170 km/h
CO2-kibocsátás:
183 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?