Suzuki Vitara vs. Toyota Yaris Cross – mit tud a két hibrid?
Slágermodellek hibrid hajtással: Suzuki Vitara vs. Toyota Yaris Cross összehasonlító teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már a hazai eladásokat évek óta vezető Suzuki Vitara is kapható full hibrid hajtással. Vajon mit tud a hasonló méretű Toyota Yaris Cross hibridjéhez mérten?
Mai slágertermék a kisméretű szabadidő-autó. A fogyasztás csökkentése a gyártók és a vásárlók közös érdeke, így immár a Suzuki is full hibrid hajtásláncot alkalmaz az automata váltós Vitarák esetén
Fél centivel hosszabb, maibb és divatosabb a Yaris Cross, a Vitara viszont fickósabb kiállású és tágasabb utasterű, na meg fél centivel nagyobb, 17,5 centis hasmagasságot adó
A Vitara mindenképp 17 colos alufelniket kap, a Yaris Cross felszereltségtől függően 16 vagy 18 colosakat
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 289-1046 |
Toyota Yaris Cross | 4180 | 1765 | 1595 | 2560 | 320-1097 |
Ridegebb anyagokkal találkozhatunk a Vitarában, mint Yaris Crossban, ami viszont érezhetően drágább. Apple CarPlay és Android Auto mindkettőben elérhető, a Yaris Crossban akár vezeték nélkül, telefontölésből is kaphatunk madzagmenteset, a Vitara esetén ilyenek még nincsenek, a vezetési élmény is sokkalta jobb a Toyotában
Az első ülések mérete jobb ugyan a Vitarában, de formázásuk szerényebb, tömésük keményebb. Hátul egyértelműen jobb itt ülni
A Yaris Cross mélyebb ülései sokkal jobb tartásúak elöl, hátul viszont az ülés és a helykínálat is szerény
Mindkettő 1,5 literes szívó benzinmotort alkalmaz, a Suzukié 4, a Toyotáé csak 3 hengeres. A benzines teljesítménye a Suzukiban nagyobb, a Toyota viszont több villanymotort alkalmaz, a rendszerteljesítmény esetében nagyobb, fogyasztása érezhetően szerényebb
A Vitaránál 50 kilogrammal könnyebb Yaris Cross a villanymotorok jelentősebb nyomatéka miatt érezhetően élénkebben mozog, ráadásul úgy, hogy ide-oda parkolni, városi dugóban araszolni sokkal inkább lehet vele benzinégetés nélkül, mint a Vitarával.
Pedig utóbbi akkumulátora nagyobb, 0,84 kWh kapacitású, míg a Toyotáé csupán 0,76 kWh, ám úgy tűnik, a nagyobb hibrid-tapasztalattal rendelkező Toyota rendszere jobb.A Yaris Cross sokkalta többet tud elektromosan menni, mint a Vitara
Csomagtérből a Yaris Cross ad többet, akkumulátora ugyanis helytakarékosabb, a hátsó ülés alá kerülhetett, a Yaris Cross 40:20:40 arányú támladöntésével jobb variálhatóságot, de láthatóan szűkebb középső helyet ad
Suzuki Vitara | Toyota Yaris Cross | |
Belső szélesség elöl | 1470 | 1400 |
Belső szélesség hátul | 1420 | 1410 |
Belmagasság elöl | 940-1010 | 920-990 |
Belmagasság hátul | 960 | 900 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 260 | 150 |
Ülőlap hossza elöl | 495 | 465 |
Ülőlap hossza hátul | 515 | 455 |
Csomagtér maximális szélessége | 1340 | 1210 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között | 1020 | 970 |
Csomagtér magassága | 440-720 | 320-660 |
Csomagtér hossza | 760 | 760 |
Csomagtér hossza üléshajtással | 1560 | 1500 |
Raktérnyílás szélessége | 1100 | 1090 |
Raktérnyílás magassága | 800 | 950 |
Mindkét összkerékhajtás hangolható, a Suzukié hagyományos, mechanikus kapcsolatos, a Toyotáé külön hátsó villanymotorral dolgozó
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid AllGrip GLX | Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i Executive Smart | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Üzemanyag | benzin | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1462 | 1490 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 |
Váltófajta | 6 fokozatú robotizált | e-CVT |
Benzimotor teljesítménye [LE/fordulat] | 102 (6000) | 92 (5500) |
Benzinmotor nyomatéka [Nm/fordulat] | 138 (4400) | 120 (3600-4800) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,5 | 11,8 |
Végsebesség [km/h] | 180 | 170 |
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km] | 5,8-6,1 | 4,6-5,1 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 132-137 | 105-116 |
Saját tömeg [kg] | 1315-1338 | 1265 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1780 | 1720 |
Abroncsméret | 215/55 R17 | 215/50 R18 |
Garancia | 3 év/100 000 km, 10 év a hajtásláncra | 3 év/100 000 km |
A tesztautó ára (Ft) | 10 240 000 | 12 005 000 |
Bár a két tesztautó között igen vaskos, közel 2 millió forintos árkülönbség adódott, egyikből sem kell feltétlenül a csúcsot venni. A Vitara esetén már a GL+ verzió is holttérfigyelős, távolságtartós tempomatos, míg a holttérfigyelőt például nem adó, de hasonló ellátmányú Comfort Tech felszereltségű és összkerekes hibrid Yaris Cross 9,76 millió forintba kerül. Kétségtelen, a Suzuki mindenképp olcsóbb. A kérdés, hogy mennyivel. Ha vágyunk a Toyotánál csak az Executive szinttől járó holttérfigyelőre, akkor már 11,12 milliónál járunk, ha az Adventure szinthez elérhető, a Suzukiéval ellentétben még csak nem is nyitható panorámatetőre, akkor már 12,17 milliónál, tehát nem zárható ki a 2 milliós többlet. Így hiába jobb a Toyota hibridrendszere, sokan dönthetnek úgy, hogy érdemesebb a motorizáltságban gyengébb, de valamivel tágasabb utasterű, sokkal jobb második sori helykínálatot adó Vitarát választani, ugyanis itt már több mint 400 ezer kilométeres futás kellene, hogy szerényebb fogyasztásával kitermelje ártöbbletét az egyébként számos egyéb extrával is többet adó, finomabb belterű Toyota.
Egyszerűbb kárpitok, nagyobb első ajtózsebek a Vitarában
Az Executive felszereltségű Yaris Cross első ajtóburkolata saját hátsójához és a Vitaráéhoz mérten is érezhetően igényesebb
Jobb hibrid a Yaris Cross, ám - 10 milliós ára mellett akármennyire is fura - érezhetően olcsóbb és jobban felszerelt a Vitara. Mindkettő mellett szólnak érvek!
Eszméletlen drága mindkettő.. Semmi értelme nincs így egy hibridnek..
E sommás vélemény, igy elég értelmetlen. Gondolom a Toyota mérnökei hobbiból reszelgetik a technológiájukat közel 20éve. És az több millió hibrid vásárló pedig a gonosz marketing áldozata. Toyota Hibrid userként: Nincs kellemesebb a tötyörgő városban, mint stressz mentesen vezetve közlekedni. Tudom javasolni: nem csak egy tesztet, együtt kell vele élni és nem fogod visszavágyni a kuplung csusztatást, váltást, egyebeket. Ja és: kevesebbet költesz benzinre (CHR1.8 Városban 3,9-4,4) szervizre, és ha majd eladod az autód, tartja az értékét.
Most ha lehetne kapni összkerekes automata 1.4t mild-hibrid vitarát kb. 8 millió lenne, a hibrid vitara 10M, a yaris cross 12M.
Hány kilómétert kell menni, hogy anyagilag megérje?
Egy biztos, én nem megyek annyit…
Egy automataváltó nem csak a hibrid sajátossága, és az se baj ha nem béna robogóváltóról van szó, még egy kisautónál is milliós nagyságrenddel olcsóbban beülhetsz egy nem hibrid autóba, de tény a fogyasztása mindig jobb lesz a hibridnek, az újra-eladhatósággal is egyetértek, bár ami mostanság megy, jóformán bármi könnyen és jó árba eladható.
Én majdnem vettem anno egy yarist, de nagyon zavart és nem tudtam megszokni a troli hangot, rémes milyen pocsék és hangos az a generált hang mikor villannyal tolja. A chr-rel ügyes voltál, a yaris evett kb. úgy városba, de inkább többet.
A speckó hang hasonló a Lexusnál is, valószínű azért, hogy a gyalogos, vagy kerékpáros hallja , hogy suhan mellette valami aminek nincs motorhangja… Nem gondolnám, hogy technológiai oka van, de egy szakértő ( cikkíró) erre válaszolhat… A mi a fogyasztást illeti: meg kell tanulni optimalizálni a kigurulást,fékezést, gyorsítást a forgalomban lámpánál stb… Most tavasszal mikor nem hűl vissza a motor kis rutinnal városban simán tartható a CHR-rel a 4,1-4,3 Tény, hogy furcsa utána visszaülni kéziváltós autóba 🙂 .
Hogy mi a drága és mi az olcsó…. csak viszonyítás kérdése.
Egy-egy induló belépő árat oda lehetne biggyeszteni a két modell mellé?
(Yaris Cross 7.9M valamint Vitara 9.5M)
Budapesten kívül semmi értelme a hibrideknek, nekem ha olcsóbb lenne, még akkor sem kellene.
120 felett mindkettő zajos? GPS-sel méritek, vagy csak ahogy a mutató áll?