Szeptemberben láthatjuk az újjáéledt TVR sportkupét
Több mint 400 lóerős V8-cal érkezik az új TVR
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Feltámadt a brit legenda, az új TVR sportkupét már le is leplezték. Sajnos nem nekünk, csupán azoknak, akik kicsengették az előleget.
A brit Autocar csapata így képzeli el az új TVR-korszak első sportkupéját
A legendás elődök karakterét örökölheti a hamarosan nagyközönség előtt is bemutatkozó új TVR modell. A több mint 10 éves kényszerszünet után lassacskán feléledő brit sportautógyár egy Cosworth-motoros kupéval szerezné vissza hírnevét, amit egy zárt ügyfélkör már meg is tekinthetett. Két egymást követő hétvégén tartották a titkos leleplezéseket, ahol a jelenlévőknek szerződésben kellett jóváhagyni, hogy nem osztanak meg semmit az ott elhangzottakból és kép sem kerül ki az eseményről. Csak az előleget már befizető 400 szerencsés volt meghívva a guildfordi rendezvényekre, amit még Gordon Murray dizájner központjában tartottak, ugyanis a TVR új gyárkomplexuma épp építés alatt van Walesben. Egyébként direkt került Blaenau Gwentbe a gyár, hiszen közvetlen szomszédságában található a vadiúj Circuit of Wales versenypálya.
Egy hivatalos grafika - az elődök jellegzetes hűtőrácsával és vonalaival mutatja az új, gyártásban jövő év második felében várható modellt
Az Autocar által megosztott előzetes grafikák szerint, az új TVR is hasonló vonalakat kaphat, mint elődje. Les Edgar, a TVR vezére elmondta, hogy egy olyan dizájnra volt szükség, ami tükrözi mérnöki megoldásait. A Gordon Murray által fejlesztett szénszálas, Forma-1-es technológiát alkalmazó könnyített és rugalmas iStream Carbon kasztnit használná. Az utastérről még a belsős leleplezésen résztvevők is csak 3D-s grafikákat láthattak. Hivatalos bemutatójára egészen szeptemberig kell várni, míg a gyártás jobb esetben 2018 második felében kezdődhet. A lényeg mégis a felszín alatt van, ahol modern megoldásokat ígérnek. Az új, frontmotoros TVR egy Mustangból örökölt Cosworth V8-ast kapna, aminek 400 lóerő feletti teljesítményéhez 1200 kg saját tömeg társulna. Végsebessége 321 km/h lenne, a 0-100-at pedig 4,0 másodperc alatt szeretné letudni. Egy jól felszerelt bevezető modell is érkezik, árát 90 000 font alá ígérik, tehát kb. 30 millió forint környékén várható.