Terepre termett: itt a Fiat Panda 4×4

Párizsban mutatkozik be a Fiat Panda 4x4

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre lesz harminc éves az annak idején kifejezetten Gianni Agnelli kérésére kifejlesztett terepképes Panda-sorozat, addigra harmadik generációja is kapható lesz.


Csak Párizsban lesz a premierje, de már most megjelent minden adat és egy sor kép a Fiat Panda legújabb, könnyebb terepre is alkalmas 4x4-es változatáról. Az ötajtós Pandából kialakított mini offroader hossza 3680, szélessége 1670, magassága pedig 1600 mm, a két tengely távolsága pedig 2300 mm.

Megjelenését tekintve a korábban már bevált fogásokat alkalmazták a fiatosok, így kerültek masszív burkolóelemek a lökhárítókra, a küszöbökre, a kerékjáratok köré és az ajtókra. A 4x4 kiadás két új egyedi színt is hozott a kínálatba, egyikük a képen látható, metálfényű Toszkán zöld, a másik a kevésbé fényes, de úgy is feltűnő Szicília narancssárga.
Hirdetés
A Panda 4x4 15 colos felnijeire sárra és hóra, vagyis csúszós útra specializált 176/65 R15 M+S gumikat húznak gyári szerelésben. Zöld keretet kapott a műszerfal, az üléskárpit alapszíne is hasonló, néminemű vajszínű kiegészítéssel, ami az ajtóburkolatokon is visszaköszön. Torque on demand a Panda 4x4 összkerék-hajtásának fantázianeve, a rendszer két differenciálműből és egy elektronikus vezérlésű kuplungból áll: az állandó négykerék-hajtásban a nyomaték elosztása folyamatosan változik az első és a hátsó tengely között az útviszonyoknak megfelelően. Az elektronikus differenciálzár és a stabilitás-vezérlő is az alapfelszereltségbe tartozik, a kerekeket elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések tartják helyükön, a rugóutak természetesen hosszabbak, mint az elsőkerék-hajtású modellekben.
Kétféle motorral lesz kapható a Panda 4x4, benzinesből 85 lóerős 900 köbcentis TwinAir turbómotort lehet kapni, az 1,3-as MultiJet II teljesítménye 75 lóerő, és mindkettőben alapáras a stop-start rendszer, valamint a hatfokozatú kézi váltó. A Panda 4x4 mellett a Fiat kiállítja még a 4x4 külsőségeivel felvértezett, de elsőkerék-hajtású, speciálisan csúszós talajra hangolt kipörgésgátlóval felszerelt Trekking, valamint a kettős üzemanyagú (metán-benzin) Natural Power Panda változatokat is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?