Tesztkörön a zöldségesek CLS Mercije
Puttonyt kap a Mercedes CLS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szürke és fehér színben tesztelik a vélhetően jövő tavasszal piacra lépő Mercedes-Benz CLS Shooting Break első példányait.
Míg a nyolcvanas években az ügyesen kereskedő zöldségesek szimbóluma volt a praktikus és kényeztető W123-as Mercedes, most ez a jelző akár a puttonyos CLS Shooting Break verzióra is ráaggatható
Nem T-modell, így biztosan kisebb lesz a csomagtere, mint az E-osztály ilyen verziójának bődületes méretű, 695-1950 literes raktere
A Mercedes-Benz már szinte mindent, mindennel keresztezett, ott van például az óriás szabadidőautós, kisbuszos és luxuslimuzinos jegyeket egyaránt magán hordozó R-osztály, de azt már közel egy éve bejelentette, hogy a 2010-es Pekingi Autószalonon bemutatott CLS Shooting Break szériagyártásba kerül, így az alapvetően kupés limuzin ezen változata sportkombis jegyeket is kap. A formában azóta nem is igen történt változás, bár aki szemfüles, felfedezheti, hogy a lökhárítók formailag a ma kapható CLS-éhez közeledtek, illetve hátul vaskosodott a tetőoszlop. Minden bizonnyal az utastér sem a Shooting Break tanulmány, hanem a szintén igen kecses, tavaly debütált, második generációs CLS műszerfalát és berendezését hozza majd. Noha a négyajtós CLS 520 literes csomagtere is nagynak számít, a Shooting Brake még nagyobb, jobban variálható, akár 40/20/40 arányú, síkba döntéssel bővíthető csomagteret ígér, ám annak méretéről egyelőre nincsenek információk. A motorpaletta várhatóan a négyajtós egységeit hozza majd, azaz alapváltozatként a négyhengeres, 2,1 literes, dupla turbós, 204 lóerős CLS 250 CDI említhető, dízelfronton a 3,0 literes, V6-os (265 LE) 350 CDI választható, a benzineseknél pedig csakis V-motorok (CLS 350: 3,5 l, V6, 306 LE; CLS 500: 4,7 l, V8, 408 LE, CLS 63 AMG: 5,5 V8, 525 LE - a V6-os közvetlen befecskendezéssel, a V8-asok dupla turbóval) szerepelnek. A váltók mind 7 fokozatú automaták lesznek, az alapvetően hátsókerékhajtású CLS "350-esei", azaz V6-os motorjai opcióként 4Matic összkerékhajtást is kaphatnak majd.
Az új sorozat vélhetően az éves rend szerint márciusban nyíló Genfi Autószalonon áll majd először nagyközönség elé, piacra lépése pedig közvetlenül utána várható.
Fotók: worldcarfans.com