Tisztább, takarékosabb Suzukik: íme a hibrid S-CROSS és Vitara
Már nem csak a Vitara, az S-CROSS is kapható hibridként! Vajon melyik mit tud?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Esztergomi Suzukiból egy ideje már csakis hibridet vásárolhatunk, ellenben a lágy hibridek mellett újak az elektromosan önálló haladásra is képes hibridek. Így tettük egymás mellé a Vitarát és az S-CROSS-t.
Már nem csak a Vitara, az S-CROSS is kapható hibridként, mely önálló, elektromos hajtásra is képes (Fotó: Lázár Péter)
A fekete hátteres Hybrid embléma jelöli az új, már nem csak lágy hibridet
Viszont a teljes iparágat sújtó, a szén-dioxid emisszió grammjai ellen folytatott küzdelem a Suzukinál is elhozta azt a hibrid hajtásláncot, ami önálló hajtásra is képes.
A hibrid ráadásul az automata váltóval szerelt 1,4-es turbóst is nyugdíjazta, aki ma kuplungpedál nélküli Vitarát vagy S-CROSS-t szeretne, már a hibridet kell megvegye. Ezt először idén év elején, a Vitarában próbálhattuk ki, itt a benzinmotor gyengébb, mint a lágy hibrid turbósa, hiszen némi módosítással a Jimny 1,5 literes - feltöltő nélküli - benzinmotorját kapjuk, 102 lóerővel és 138 Nm nyomatékkal. Ehhez csatlakozik egy 6 fokozatú robotizált váltó és egy 33,5 lóerős, 60 Nm nyomatékú villanymotor. Ez már önálló hajtásra is képes, de jól látható: nem nőtt annyival a villanymotor teljesítménye és főként nyomatéka, amennyivel a benzinmotoré kevesebb lett. Így aztán a hibridekben nincs már meg az a tüzesség, ami a turbós lágy hibridekben. Ezek a kimértebb közlekedésben partnerek, akinek viszont számít az, hogy dugóban benzinégetés nélkül is araszolhasson, az szeretni fogja, hiszen ez a hibrid már arra is képes. Nem csak városban, akár autópályán is lekapcsolhat a benzinmotor, ha épp nem kell hajtania. Még magasabb tempónál is, de a dugózás zömét is megcsinálják árammal hajtva a hibrid Suzukik - már amennyiben nem kell közben erősebben hűteni vagy fűteni.A könnyebb Vitara egy hajszálnyit nagyobb, akár 180 km/órás végsebességet tud, de 100-ra gyorsulásuk egyaránt 13,5 másodperc (Fotó: Lázár Péter)
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 289-1046 |
Suzuki S-CROSS | 4300 | 1785 | 1580 | 2600 | 293-1111 |
Jól tartja magát a Vitara, de a kisebb modell beltere láthatóan korosabb is
Magasabb üléspozíciót, terepjárósabb, jobb kilátást kapunk a Vitara esetén, a GLX bőr/Alcantara ülése komolyabb, mint a szintén GLX szintű S-CROSS bőr/szövet kárpitosa
Érezhetően modernebb és egy kicsit tágasabb is az S-CROSS utastere
A 10 centivel nagyobb tengelytáv tágasabb hátsó lábteret is eredményez az S-CROSS számára, itt könyöklőt is kapunk hátul
Suzuki Vitara | Suzuki S-CROSS | |
Belső szélesség elöl | 1470 | 1475 |
Belső szélesség hátul | 1420 | 1435 |
Belmagasság elöl | 940-1010 | 930-990 |
Belmagasság hátul | 960 | 950 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 260 | 270 |
Ülőlap hossza elöl | 495 | 495 |
Ülőlap hossza hátul | 515 | 505 |
Csomagtér maximális szélessége | 1340 | 1340 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között | 1020 | 1310 |
Csomagtér magassága | 440-720 | 425-855 |
Csomagtér hossza | 760 | 790 |
Csomagtér hossza üléshajtással | 1560 | 1630 |
Raktérnyílás szélessége | 1100 | 1080 |
Raktérnyílás magassága | 800 | 720 |
A műszakiság teljesen azonos, de automata váltót ma már csakis a hibriddel, így a korábbinál drágábban kaphatunk
Passzol a hibrid S-CROSS rendszáma: az ED az általa már kínált elektromos hajtásra is utalhat
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid AllGrip GLX Panoráma | Suzuki S-CROSS 1.5 Hybrid AllGrip GLX | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Üzemanyag | benzin | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1462 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta | 6 fokozatú robotizált | |
Benzimotor teljesítménye [LE/fordulat] | 102 (6000) | |
Benzinmotor nyom o_egyesites="2"atéka [Nm/fordulat] | 138 (4400) | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,5 | |
Végsebesség [km/h] | 180 | 175 |
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km] | 5,8-6,1 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 132-137 | 134-139 |
Saját tömeg [kg] | 1315-1338 | 1360-378 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1780 | 1810 |
Abroncsméret | 215/55 R17 | |
Garancia | 3 év/100 000 km, 3+7 év a hajtásláncra | |
A tesztautó ára (Ft) | 11 820 000 | 12 160 000 |
A menetdinamikán és a vételáron túl még egy helyen kér kompromisszumot a hibrid, ez pedig a csomagtér mérete. A lágy hibrideknél ugyanis méretben és kapacitásban is nagyobb, 0,84 kWh-s lítium-ion akkumulátort hordanak poggyászterükben a hibridek. Első pillantásra ez nem is látszik, de padlórekesz lényegében nincs, így a raktérpadló sem rakható mélyebb pozícióba. A Vitara esetén 289, az S-CROSS-nál 293 literes alapméretet láthatunk, ami elég kevésnek tűnik, a saját tapasztalat viszont az, hogy 2 felnőtt és 2 gyerek egy hétnyi cucca azért mindkettőbe belefér.
A csomagterek lényegében elveszítették padló alatti területüket, de így is jól pakolhatók, támladöntéssel sík padlóval bővíthetők - balra a Vitara, jobbra az S-CROSS csomagtere
Mindkét hibridhez megkapható a Suzuki igen precíz, elektronikusan kapcsolható összkerékhajtása
A 17 colos alufelni mindenképp jár, a GLX verziók kéttónusú fényezéssel kapják a kerekeket
Szóval plusz 2,5 millióért 430-ról 293 literre csökkentik az elvileg családi S-Cross csomagterét. Mindjárt rohanok érte a szalonba..
Az S-Cross 2013-as modell…
Nem, 2013-as az SX4 S-Cross… Ezt az S-Cross modellt 2021-ben mutatták be!
Nem. Ez a 2013-as modell második ráncfelvarrása. Hiába nevezték át. Az első példányokon még ott volt a hátulján az SX 4 is.
Nem tudom, hogy ki fogja ezeket megvenni +2,5 millióért, ekkora felár a büdös életben nem fog megtérülni.. Cserében kisebb a csomagtartó, lomhább az autó és a jó hagyományos automata váltó helyett darabosabb működésű, olcsóbb robotizáltat kap az ember…
Tavasszal szerettem volna rendelni egy automata váltós 1.4-es S-Crosst, sajnos már csak kézi váltóval rendelhettem volna.. Így rendeltem helyette egy DSG váltós Skodát, de sajnos csak jövő nyáron fog megérkezni…
Ezek a hibridek csak nagyvárosi forgalomba valók, japánoknál ugye ez hasznos, de nálunk nem.
Mi szól általában egy Suzuki mellett?
A jó ár/érték arány,olcsó fenntartás és megbízható működés. Ezek a Suzuki erényei.
Ezért vettem Vitarát. Ami még egész jól is megy az 1.4el…
Ez a hibrid változat viszont jelentős visszalépés a márka erényeiből,amiket nem lehet már felvállalni.
Most Nov elején lett két éves a Vitarám… örülök neki, hogy még minimum 8 évig nem kell autóvásárlással foglalkoznom.
Szerintem a suzuki is tisztában van azzal, hogy ez a “hibrid” konfiguráció mekkora visszalépés: csomagtartó méretben, menetdinamikában, árképzésben. Ez így már nem családbarát autó, de biztos tudják mely piacokon lesz ez így versenyképes, milyen célközönség fogja vásárolni és milyen célból. Pl. városi-elővárosi közlekedésre, mint a legtöbb hibrid autó, akár jó választás is lehetne. Országútra, autópályára, dombos-hegyvidékes területre ez már kevés lesz, kivéve, ha csak a sofőr hajtja egymagában. Én egy kézi váltós lágy hibridet használok, ez -ellentétben az új hibriddel- bármilyen területre jó választás. Hétvégi, családi, kirándulós üzemben 4 személlyel, csomagokkal megy a legtöbbet, ezért nekem fontos a motorerő, a 4 henger 🙂 , a takarékosság (lásd Spritmonitor.de), meg hogy elférjünk.
Ez így elég halott ötletnek tűnik. Jó drága, de legalább nem megy (mekkora duma, hogy a “kimértebb közlekedésben partnerek” 🙂 ).
A Suzikinak a jó ár-érték arány volt a jellemzője. A hazai viszonyokhoz képest az alacsonyabb árkategóriában nyújtott vállalható minőséget. Az 1,4-es turbó motorok jól mennek, megbízhatók és ha nem is a legolcsóbb, de még mindig az alacsonyabb árú autók közé tartoznak (már ha manapság van olyan, hogy alacsonyabb ár). Drága Suzukival már próbálkoztak egyszer, de elég nagy bukás lett belőle. Pedig a Kizashi nem is volt rossz autó, de az ár mellett más hibákat is elkövettek (csak egyféle motor, az is nagy benzines, csak automata váltó, stb.).
Szóval ennyiért nem fogják megvenni.
A Kizashi nem csak CVT váltóval kapható, van kéziváltós 6 sebességes elsőkerékhajtással és van 4×4-es is.
2020ban sokat gondolkodtam, hogy új Vitara legyen, vagy egy Kizashi…imádom a formáját! Szerintem a valaha készült legszebb Suzuki, mondom ezt úgy, hogy a Vitara is nagyon pofás és most már az Scross is.
Nem mertem bevállani… a biztosra mentem.
Utólag látva, hogy milyen a világgazdasági helyzet, most már tudom, h jól döntöttem, hogy a Vitara lett.