Több lóerő, nagyobb élvezet – Sportautókból válogattunk

Körkép - „Izomautók” hárommillió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mélyen a zsebünkbe kell nyúlni a használt, de nagy köbcentis sportos autókért. Nem árt félretenni a karbantartásra sem, de egy-egy korábbi álom megvalósítása nem lehetetlen.


A környezettudatosság jegyében lassan kihalnak majd a hatalmas benzinfaló erőforrások, szóval, aki még ilyenekkel szeretne eltölteni néhány évet, most kell lecsapnia rá. Mai körképünkhöz ezért a lehetőleg nem túl idős „izomautókat” kerestem. Persze nem a szó klasszikus értelmében vett amerikai fenevadakat, mert Európában és az USA-ban is mást jelent a nagy köbcenti. A minimumot 2500 köbcentire és benzinmotorra lőttem be, és úgy gondoltam a határ legyen a csillagos ég. Az árat azonban hárommillió forintban maximalizáltam, illetve az alsó határt kétmilliónál húztam meg, valamint évjáratban nem akartam az ezredfordulónál régebbre tekinteni. Így viszont jelentősen beszűkültek a lehetőségek a köbcenti tekintetében, azért így is horogra akadt néhány érdekes modell.

Kezdjük az itthon rendkívüli népszerűségnek örvendő német presztízsmárkákkal.

Rengeteg kép látható a különböző közösségi média felületeken az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz modelljeivel pózoló rajongókról, de vajon milyen modellek érhetőek el hárommillió forintig a sportosabb vonalon?
Hirdetés

Egy érdekes választás lehet a Volkswagen Golf alapokra épülő Audi A3 a 3,2 literes V6-os motorral. A három vagy öt ajtóval is elérhető modell 250 lóerőt mutat fel, ami eléggé élvezetesen tudja mozgatni a másfél tonnás autót. Nagy kínálatról nem beszélhetünk az esetében, ám már 2,5 millió forint alatt is található néhány darab. Igaz, kétszázezer kilométernél többet futottak a 2000-es évek közepén gyártott, 250 lóerős A3-asok. Mivel ritka, mint a fehér holló, kevés információ lelhető fel a szerviztapasztalatairól. Többnyire elégedett hangok érkeztek a tulajdonosok felől. A váltó rakoncátlankodhat, illetve apró (ám bosszantó) elektromos hibák keseríthetik a tulaj életét.

Érdekes módon egy kategóriával feljebb egyetlen S4 Avantot találni a megadott feltételeknek megfelelően, viszont V6-os motorral szerelt A4-ből már többet kínálnak. Igaz, ezek szinte mind dízelmotorosak.

Még egyet feljebb lépve, az ezredfordulón gyártott S6-osok között is lehet válogatni.

Ráadásul itt már V8-as 4,2 literes motorról beszélgetünk, ami a quattro összkerékhajtással jó mókát ígér. A V8-as motorról kevés komoly kritikát hallani, ahogy az egész autóról több a pozitív visszajelzés, mint a negatív. A 340 lóerőhöz még egy kis praktikum is társul az S6 esetében, ezért akár családi autóként is szolgálhat amennyiben a gyerekek bírják G-terhelést.

A BMW háza táján belefér az M3-as a hárommillió forintos határba, ám csak a 2000-es évek elejéről, 200 000 kilométeres futásteljesítmény felett. Az E46-os széria a 3,2 literes, soros hathengeres motorral 343 lóerőt produkál. A tulajdonosaik imádják, bár bevallják, hogy a fenntartása drága, mégis kevés hibát említenek az autóval kapcsolatban.

Érdemes figyelemben tartani, hogy a legendás hatékonyságú S54B32 igencsak kihegyezett sportmotor, ennek megfelelően kényes is.

Kiélezett használat mellett a kenése nem túl stabil, így nagy eséllyel fogunk találni már felújított motoros M3-at, amire a főtengelycsapágy elkopása miatt volt szükség.

A Mercedes-Benz palettáján a C32 AMG és a CLK kupé, illetve kabrió változatai jöhetnek szóba a megjelölt árkategóriában. Évjáratban szintén a 2000-es évek elejére számítsanak a keresgélők. A CLK-ból rengeteg a dízelmotoros változat ám ezek a bőven 200 000 kilométer feletti futásteljesítményükkel inkább számítanak lutrinak, mint mondjuk a 3,2 literes V6-os benzinesek. Bár összességében a dízelek megbízhatóságára sem érkezett túl sok panasz a tulajoktól, a hibák javítása drágább a gázolajos modellek esetében.

Habár a Ford Focus RS-re hiába feni a fogát a vásárló hárommillió forinttal a zsebében, a 2,5 literes motorral felszerelt ST már számításba jöhet. A típus második generációjának öthengeres, 226 lóerős motorjáról ódákat zengenek, akik már kipróbálták.

A turbófeltöltő érzékeny pontja és a generátor is több tulajnál a kelleténél hamarabb adta meg magát.

A megadott keretbe a 2000-es évek közepén gyártott modellek férnek bele, sőt még néhány frissebb arcú modell is, akár 200 000 kilométer alatti futásteljesítménnyel.

Sokak örömére a Nissan 350 Z modellből is akad néhány darab hárommillió forint alatt.

A 3,5 literes, 280 lóerős motorjával igazi élménykupé, amelyből aránylag megkímélt állapotú példányok keresnek új gazdát.

Motorikusan nem kell félni komoly problémáktól, a hagyományos szívó V6-ossal nincs jellemző probléma, viszont elektronika terén adódhatnak kellemetlen hibák. Japán sportautóhoz híven futóműve sem egyszerű szerkezet, a precízen megtervezett és kivitelezett alkatrészeket pedig extrém módon igénybe veszik a hazai útviszonyok, így amit a motoron megspórolunk, egyből dobhatjuk a futómű feliratú perselybe.

Úgy tűnik, hogy a hárommillió forintos határ nagy kompromisszumokat igényel. Amennyiben az ezredforduló előtti modelleket is felírnám a listára, akkor jóval több autóról beszélhetnénk most, azonban egy élményautónál fontos, hogy lehetőleg minél több időt az élménnyel töltsünk és ne a szereléssel. Hárommillió forint felett is megnő a jelöltek száma, képbe kerülhetnek olyan remek gépek, mint például a középmotoros Porsche Boxster, de épp csak lemaradt a listáról a kicsivel 3 millió forint feletti Golf R32, és még sok más izmos gép. Hamarosan kitágítjuk a keretet és megnézzük, hogy milyen "izomautók" jöhetnek még szóba, ha többet szánunk a vásárlásra.
Használt sportautók 3 millió forintig
Modell Motorok Évjárat Kilométeróra-állás Vételár
Audi A3 3,2 benzin, 250 LE 2004-2006 173 000-310 000 km 2 250 000-2 790 000 Ft
Audi S6 4,2 benzin, 343 LE 2000-2002 210 000-295 000 km 2 100 000-2 650 000 Ft
BMW M3 3,2 benzin, 338 LE 2001-2002 202 000-220 000 km 2 650 000-2 900 000 Ft
Ford Focus ST 2,5 benzin, 226 LE 2006-2008 140 000-280 000 km 2 490 000-2 900 000 Ft
Mercedes-Benz CLK 3,2 benzin, 218 LE 2002-2007 171 000-260 000 km 2 100 000-2 600 000 Ft
Nissan 350 Z 3,5 benzin 280 LE 2003-2004 144 000-200 000 km 2 120 000-2 800 000 Ft

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2018.04.12. at 22:35
      Permalink

      Milyen hibáról tudsz. Nekem a szakszervizben (nem márkaszerviz) annyit tudtak mondani hogy alapvetően máig az egyik legjobb Audi benzines motor , itt inkább a váltó a kényes pont illetve az h az a3 motortere nem ekkora motorhoz lett kitalálva és ha hozzá kell nyúlni akkor az elég nagy szívás ami nem csak azt jelenti h jóval drágább lesz a szerviz hanem azért a hűtés sem olyan amilyennek kellene lennie
      Szóval inkább 2.0 TSI javasolták meglepő módon vagy a 3.2 de nagyobb kasztni val

Vélemény, hozzászólás?