A Peel P50 lényegében egy guruló szék, az apró méretek miatt a beszállás sem könnyű. A végsebesség 60 km/h
Értelmetlen, de roppant szórakoztató negyedmérföldes gyorsulásnak lehetünk szemtanúi, melyben versenyzésre szinte teljesen alkalmatlan járművek mérik össze tudásukat, illetve annak hiányát. Az autók közös jellemzÅ‘je, hogy csupán egyetlen igényt elégÃtenek ki, a két pont közötti távolság áthidalását biztosÃtják minimális tempóval, a komfort és a biztonság csak a gyalogosok és a biciklisták szintjét képes felülmúlni.
A Piaggio Ape sem az a kifejezetten versenyzÅ‘s fajta, a jópofa áruszállÃtóból itthon is fut néhány példány
A sárga szÃnű, áruszállÃtásra született kisautó egy Reliant Regal, a már megszűnt vállalat termékeit az elmúlt években a brit
Top Gear autós műsor tette ismertebbé. A hangsúlyt az autó borulékonyságára helyezték, Jeremy Clarkson váratlan pillanatokban borÃtott fel egy Reliantot, szerencsére a segÃtÅ‘kész járókelÅ‘k mindig talpra állÃtottak a kisautót. A Regal 1953 és 1973 között készült, 848 köbcentis blokkja 37 lóerÅ‘t produkál, amivel ez a jármű a mezÅ‘ny legerÅ‘sebbje.
[BANNER type="1"]
A gyerekjátéknak tűnÅ‘ tárgy a Peel P50 (1962-1965), ami a világ legkisebb rendszámos autója. A 137 centi hosszú jármű hajtásáról egy 49 köbcentis, egyhengeres DKW motor gondoskodik, a lóerÅ‘k száma 4,2. A váltó háromfokozatú, hátramenet nincs, a kisautó megfordÃtását a sofÅ‘rnek kell elvégezni kÃvülrÅ‘l, de szerencsére csak 59 kiló a P50. Az apróság szintén szerepelt a
Top Gear egyik adásában, kiválóan alkalmasnak bizonyult az irodaházban történÅ‘ közlekedésre, még a liftbe is befért. A tÃpus gyártása 2011-ben újraindult elektromos és benzines formában.
[BANNER type="2"]
A zöld járgány egy thaiföldi tuktuk, a 0,2 literes motorja 4 lóerÅ‘t termel. Mellette egy igazi olasz csÅ‘dör áll, egy 12 lovas Piaggio Ape. A háromkerekű áruszállÃtó a második világháború utáni nehéz gazdasági helyzetben, 1948-ban jelent meg, és mind a mai napig gyártják. Az elsÅ‘ széria 125 köbcentis motorral készült, de az idÅ‘k folyamán 50-es blokk is megfordult a karosszériában, 2013 óta már 0,4 literes gázolajossal is elérhetÅ‘. A BMW most is potens fegyvernek tűnik a 72 km/h végsebességével, sÅ‘t ez valójában négykerekű, még ha jól is leplezi. A német-olasz kisautót szintén a pénz és nyersanyaghiány szülte 1955-ben. ElÅ‘ször 250 köbcentis motorral készült, majd jött a népszerű 300-as, a nagyobb karosszériás 600-as a Szuezi válság miatt nem lett kelendÅ‘. A versenyben résztvevÅ‘ autó 250 köbcentis, a maximális teljesÃtmény 12 lóerÅ‘.
[BANNER type="3"]
A teljesÃtménybÅ‘l már sejthetÅ‘ a végeredmény.