Tovább csökkent az új autók piaca, mutatjuk a kedvenceit

Kettős trónfosztás, Suzuki és Toyota vezetés az új autók piacán

Zsinórban harmadik éve mutat csökkenést az új autók piaca, a tavalyi év végéig vezető Suzuki Vitara, sőt a Suzuki összességében is lecsúszott az élről. Mutatjuk a trónfosztókat.

2019-ben már-már elérte a válság előtti szintjét a hazai autópiac, persze akkor sem hozta még a hitellel túlpörgetett 2008 előtti számokat, de tartós erősödésben volt. 2020-ban aztán előbb a Covid húzott kéziféket, azóta a szállítási nehézségek és az árfolyamváltozások egyaránt fékezik az új autók eladását, ez a tendencia idén sem állt még meg, sőt szinte még az alagút vége sem látszik. Ez nem csak a hazai, a teljes európai piacra jellemző, most azonban a magyarországi első negyedéves adatokat tudjuk megmutatni.
Hirdetés
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2022 első negyedévében (január-március) (Forrás: DATAHOUSE)
20222021Különbség (%)
Személygépkocsi28 69032 197-10,9%
Kishaszonjármű42575820-26,9%
Busz7379-7,6%
Nagyhaszonjármű1333105426,5%
Motorkerékpár115992425,4%
Összesen35 51240 074-11,4%
A személyautók piacán 10,9 százalékos visszaesés látható, a kishaszonjárművek eladása, pontosabban forgalomba-helyezés visszaesése még jelentősebb, 26,9%-os, autóbuszból 7,6%-kal adtak el kevesebbet, ez persze mindössze 6 példányt jelent. A nagyhaszonjármű és a motorkerékpár eladások emelkedni tudtak, ám mivel ezek szerényebb volumenű szegmensek,

a teljes gépjármű-piac 11,4%-os visszaeséssel zárta az első negyedévet.

A személyautók eladása olyan szintre esett már vissza, hogy nincs is sok értelme havi bontásokat nézni, érdemes volt bevárni az első negyedéves jelentést a toplistával. A márkák versenyében immár a piac összesített forgalomba helyezési adatai szerint is élre került a kivonásokkal tisztított piacot tavaly már harmadik éve vezető Toyota, márkaszintű eladási/forgalomba helyezési adatukkal az Esztergomban gyártó Suzukit is megelőzte a világ első számú autógyártója. Ahogyan az várható volt, az új Suzuki S-Cross leszorította az évek óta őrzött első helyről a Vitarát. A piac volumenét mutatja, hogy az első helyen álló S-Crossból kevesebb fogyott idén, mint Vitarából tavaly, utóbbi ráadásul tavalyi számainak alig több mint felét érte csak el. Dobogós a tavaly frissített Kia Ceed is, követője a tavaly új alapmotort kapott Toyota Corolla (lásd tesztjét itt) és a Skoda Octavia. A Toyota piacvezető címét szépen mutatja, hogy a top10 modellből 4 az övék, a Yaris, a C-HR és a RAV4 is felkerült a listára, amin még a Dacia Duster és az Opel Astra szerepel - utóbbi a mezőny legújabb modellje, menetpróbája itt olvasható.
Hirdetés

Top 10 márka és modell (személyautók) - 2022 első negyedévében (január-március) (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Toyota38071.Suzuki S-Cross2094
2.Suzuki37552.Suzuki Vitara1326
3.Ford26393.Kia Ceed1036
4.Kia21534.Toyota Corolla1019
5.Volkswagen20235.Skoda Octavia827
6.Skoda18666.Dacia Duster791
7.Mercedes-Benz13577.Toyota Yaris635
8.Dacia13048.Toyota C-HR567
9.Opel12029.Toyota RAV4552
10.BMW111110.Opel Astra514
Hirdetés
A márkák rangsorában a Ford harmadik és a Kia negyedik helyezése csöppet sem meglepő, a Volkswagen ötödik és a Skoda hatodik helye volt már jobb. Ugyanakkor a prémiummárkák válságállóságát mutatja, hogy a Mercedes-Benz a hetedik helyen még a tavalyhoz mérten 1000 autóval kevesebbet értékesítő Daciát is előzi. Az Opel 9. helyével szorít, hogy ki ne kerüljön a top10-ből (nagyon jókor jön neki tehát az új Astra, már az idei első negyedévben is a tavalyi eredményük háromszorosát hozták hazánkban az új forgalmazóval), a top10-be pedig még egy prémiummárka, a BMW is be tudott kerülni az első negyedévben. A BMW azon ritka márkák egyike, amely idén több autót tudott eladni, mint tavaly.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?