Továbbra is káoszos az új autópálya-matrica rendszer

Súlyos hiba történt! Ezt írta ki a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató szerint zavartalanul folyik az új e-matricák értékesítése. Szerintünk nem, de nem ez a legfőbb baj.

„A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a viszonteladó partnerekkel együtt január 2-án déli 12 óráig mintegy 82 ezer e-matricát értékesített. Közel 50 ezer autós váltott megyei matricát, amivel egy-egy megye gyorsforgalmi útjai rendkívül kedvező, évi 5 ezer forintos áron használhatók. Az értékesítés zavartalanul folyik” - írja[/url] www.nemzetiutdij.hu, ahol egyelőre egyedüliként van lehetőség online matricavásárlásra. Az első saját vásárlási tapasztalatokat tegnapelőtti cikkünk tartalmazta, a tegnapi írásban pedig már arról számolhattam be, hogy kitartó próbálkozással január 1-jén 23:49-kor nekem is sikerült e-matricát vásárolnom. Az olvasói tapasztalatok szerint nem mindenkinél volt ilyen macerás a vásárlás, de több a rossz, mint a jó tapasztalat. Természetesen nem csak a vásárlás, a rendszer teljes bevezetése is sok-sok kérdést vet fel, ezek egy részére is választ kívánt adni tegnapi cikkünk, s annak megjelenése után maga a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató is kirakott weboldalára egy szájbarágós kérdezz-felelek szekciót[/url] a hozzájuk legnagyobb számban küldött kérdésekből.
Hirdetés

Olvasónk küldte, tegnap sem ment még gördülékenyen a vásárlás
„D2 kategóriába tartozom, mert 8 személyes szgk-m van. Az éves az egyetlen ésszerű megoldás, ott nincs dupla díj (egyelőre). Ma közlekednem kell autópályán, gondoltam a legilletékesebb helyen megveszem, interneten a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt-nél. A honlap tanúsága szerint a rendszer hibátlan, de azért akinek nem muszáj, ne vegyen ma matricát. Nekem muszáj volt, de nem sikerült, 8 esetből 8-szor kivágott, 2 hiba felváltva jelentkezett.
OK, legyen benzinkút.
MOL: a rendszer működik, de D2-es éves matricát nem tud értékesíteni, ilyen nincs a rendszerében. (D2 10 napos és havi lett volna)
AGIP: a rendszer működik, D2-es matrica egyáltalán nincs.
SHELL: a rendszer nem működik
Akkor nincs más hátra, irány Budaörs, 35 perc sorban állás után az ügyfélszolgálati irodában a kezembe kaptam a D2-es éves matricát és nagyon várom a szolgáltató levelét, mely szerint 40 perccel a matrica megvásárlása előtt közlekedtem a kivezető szakaszon érvényes matrica nélkül úgy, hogy a kivezetőn nem volt kitáblázva az utolsó kihajtó a fizetős szakasz előtt.
Az ügyfélszolgálaton 4 ablakból 2 üzemelt, ugyanúgy "fel volt tehát készülve", mint az internetes portál arra a terhelésre, amely teljesen nyilvánvaló volt egy ilyen szabályváltozást követően.”

A NÚSZ „Hasznos információk” című legújabb írásából is kiderül, hogy a szerdai cikkünkben megosztott térképeken narancssárga színnel jelzett, a megyehatárokhoz közeli „Jelölt megyei és irány szerinti és irány szerinti szomszédos matricákkal használható szakaszok” nem azt jelentik, hogy a szomszédos matricával is használhatók, hanem azt, hogy ott azzal már rendelkezni kell, hiszen ott már megállásra, vásárlásra nem lesz lehetőség. És itt a legfőbb probléma, hogy az autós úgy kell autózzon, hogy ismernie kell a megyehatárokat, a fizetős szakaszokat. Állítólag az M1, M3, M7 Budapestről kivezető szakaszain az utolsó díjmentesen használható csomópont előtt figyelmeztetnek majd tájékoztató táblák arra, hogy mekkora távolságot követően kezdődik a fizetős autópálya szakasz. Jelenleg ez azonban nincs így, s ezt nem csak olvasónk fenti tapasztalatára alapozva írom, tegnap (még érvényes előző évi matrica birtokában) saját magam is elautóztam a Balatonig.
Nem tagadom, burzsuj passzióként, családi programként indultam útnak, de közben azért marhára kíváncsi voltam, hogy milyen a táblázás. Nos, az M1-M7 kivezetőn már csak azzal szembesültem egy kihelyezett táblából, s a fényújságról, hogy a szakasz már fizetős, Budaörsön szépen lassultak is be, s hajtottak is le az autók - nyilván matricát vásárolni. Ők elvileg már mind be kell majd fizessék az 1470 forintos szolgáltatási díjat. Akkor még én sem tudtam, hogy mi a másik nagy szívatása a rendszernek, azóta megtudtam a NÚSZ kérdezz-felelekjéből. A türelmi idő csak azokat mentesíti a bírság alól, akik éves (megyei vagy országos) matricát vásárolnak. Ha tehát valaki véletlenül csak Budaörsön vásárolt az elmúlt napokban heti vagy havi matricát, bizony fizetheti majd a 14 875 forintos teljes pótdíjat.
Amúgy hosszasan lehet még gyönyörködni a NÚSZ soraiban, s itt nem csak arra a nyitócímre gondolok, hogy „Mennyivel olcsóbb megoldást jelent a megyei matrica az autósok számára?”, hiszen van autós, akinek tényleg spórolást hoz az új rendszer. De például az, hogy ez eddig ingyenes szekszárdi M9 hídhoz januártól két megyei matrica szükséges, már nem annyira a spórolásról szól. Kedvenc mondatom azonban a pótdíjazás kapcsán írt „Nem kell azonban pótdíjat fizetni a januári jogosulatlan használat után, ha az autós február végéig az adott szakaszra érvényes éves megyei vagy országos matricát vált. A matricavásárlással az általános szolgáltatási díj megfizetése mellett a pótdíj minden további adminisztráció nélkül kiváltható.” Nem kell tehát bírságot fizetni, csak az 1470 forintos szolgáltatási díjat, és tessék figyelni, a jogosulatlanul használt valamennyi útszakaszra meg kell vásárolni az éves jogosultságot. Hát igen, körültekintően kell autózni!
Egyelőre nem csak az nincs kitáblázva az M7-esen (és vélhetően a többi autópályán), hogy Budapest felől honnan kell fizetni, hanem az sem, hogy új megye következik. A szokásos korábbi megyehatár-jelzők vannak csak meg. Aki belép az új megyébe, az fizethet, és ugyebár előre kell megvásárolni a jogosultságot. Közlekedésbiztonsági szempontból is aggályos, hogy egy ilyen sokszorosan terület alapú útdíj került bevezetésre. Ha az ország mondjuk négy-öt régióra lenne felosztva, talán senki sem hőbörögne akár egy 10 ezer forintos terület alapú matricán, ez viszont így túlzottan bonyolítottnak tűnik. Oké, hogy megmaradnak a korábbi, 10 napos és havi, egész országra szóló matricák, de mellette a Pest megyében vagy a fővárosban élő és autózó legtöbb pó'gár meg kell, hogy vegye az autópálya-bevezetőkhöz, az M0 egyes részeihez vagy akár a repülőtérre jutáshoz szükséges megyei vinyettát. Közelebb kerül ahhoz, hogy úgy érezze, egyszerűbb megvásárolni az éves országosat, hacsak nem akar folyamatosan azon matekozni, hogy merre mehet. Biztosan lesznek persze olyanok is, akik nem utóbbit fogják választani, hanem úgy tesznek majd, mint mostanság sok autós Budaörsön a fővárosból kiérve: lassítanak, a táblákat nézik, matekoznak, hogy hova mehetnek, hol is vehetnek matricát, s nem a forgalmat figyelik. Jó ez így nekünk?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Az átmeneti rendelkezés szerint “azok az autósok, akik a díjköteles szakaszokat januárban matrica nélkül használják, mentesülhetnek a 14 875 forintos pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a szolgáltatási díj megfizetése mellett (1470 Ft) az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak”.
    Eszerint az éves matricát is az irodában kell megvenni, benzinkúton nem lehet. Vehetjük újra?

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Nézegessen téged a mentőorvos b+, hát nem bírod felfogni, hogy nem érdekelsz?
    Majd ha akarom megkereslek ha akarlak. Észre fogod venni.
    Mint múlt héten tették a másik honlapról a haverjaid.
    Tényleg sírtál? Mondjuk nem csodálnám, amilyen alak lehetsz….

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Nem lesz nehéz, mivel még a számomat is megadtam. Te azt sem merted. 🙂
    Látom nagyon jó hírforrásaid vannak. 🙂

    A likkel nagyon mellé lőttél, hiszen semmi közöm hozzájuk.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Ma reggeli rádióhír szerint, majdnem 300 000 matricát adtak el hétfő reggelig. Ennek nagyobb része megyematrica. Én 1 250 000 (elsősorban megyeit) vizionáltam egy korábbi bejegyzésben, mint plusz értékesítés az előző évekhez képest. Kíváncsian várom az összesítést a hónap végén! Már ha lesz.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Vasárnap nem tudtam a NÚSZ oldalán vásárolni, igaz csak kétszer próbáltam meg. A rendszer túlterhelt volt az üzenet szerint. Egy órája az M3-as kivezetőnél lévő ügyfélszolgálati irodájuknál sor bőven a parkolóba lógott. Szerencsére a másik oldalon a Shell kútnál nem volt sor és volt is matrica. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Ha valaki egy cikkből akar tájékozódni, akkor megnézi, hogy mikor íródott.
    Nem rád gondoltam, mert te nem szoktál gondolkodni, de azért ne mindig magadból indulj ki. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Miket nyitni? Távlatokat Ezen jót mosolyogtam.

    Szerintem olyan badarságra, amit itt írtál ne szánj több időt, Van elég bajunk a világban nélküled is.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    “Jó sok időd lehet, amit szerintem értelmes dolgokra is fordíthatnál, nem ilyen ostobaságokra.”

    Az első dolog amiben egyetértünk. Mikor néha beolvasgatok ilyen helyekre mindig elkövetem azt a szarvashibát, hogy próbálok más távlatokat nyitni az önrombolásban és nyavajgásban, de mindig csak a falra hányom a borsót, mert igazából jó ez így mindenkinek. Aztán előbb-utóbb megunom és foglalkozom újra értelmes dolgokkal. 🙂
    (Azért remélem te nem vagy olyan ostoba, hogy nem látod mi az ordító különbség az M30 kontra reptér és Veszprém megye között! Ne kelljen már csalódnom!)
    🙂

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Imádtok képzelegni. Ettől még orbitális baromságot írtál.
    Képzelegj tovább bátran. Csak rontasz a helyzeteden. Jó sok időd lehet, amit szerintem értelmes dolgokra is fordíthatnál, nem ilyen ostobaságokra.

    A kényszervallatás és felnégyelés kimaradt, azt is sződd bele. :-DDD

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Nekem sem jött be először, mert odakerült a végére a szögletes zárójelbe foglalt URL jelzés, ami nem a link része.
    Ha ezt kihagyod, tehát anélkül másolod be, akkor bejön. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Há de nem?
    Képzeld magad a helyzetbe!
    Te (mármint én) mint az erkölcs és becsület bajnoka kénytelen szemlesütve és persze megalázva beballagni az ügyfélszolgálatukra. Ott lenéző és megvető pillantások kereszttüzében magyarázkodni. Ezzel csalónak, szabályokat áthágónak, törvénytelennek vagy bélyegezve. Soha többé senki nem mossa le rólad. Bejáratnál ráadásul ott sasol a Mari néni figyelő és pletyka kommandó, másnap rólad beszél az egész falu. Objektíven nézve semmivel sem kevesebb, mintha lopáson kapnak.
    Érted nem a lehúzáson van itt a baj, azt szabad. Azzal van a baj, hogy már ahhoz sem veszik a fáradságot, hogy ha birka szeretnél lenni, akkor csatlakozhass a csordához.
    🙂

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    “Lekerült az M30-as autópálya Miskolcot elkerülő, utolsó hat kilométeres szakasza a díjköteles sztrádaszakaszok listájáról. Állítólag a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. “helytelenül jelölte” díjkötelesnek az érintett pályarészt.”

    Nocsak! Ezek szerint van visszaút, csak tenni kell érte!

    Bár a http://www.nemzetiutdij.hu/Dijfizetes/Dijmentes-szakaszok-2015/ oldalon még nincs a díjmentes szakaszok között. Újabb “furcsaság”.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Tapasztalat, hogy Magyarországon valakinek MEG KELL DÖGLENI ahhoz hogy változás történjen a köz dolgaiban. És pont. Majd ha valaki sógor-koma-bátyja elpusztul, leszakad a feje egy belerongyoló román kamiontól mert az a táblákat nézte az út helyett akkor talán átgondolják ezt a koncepciót… Addig nem.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Én nem szoktam balozni, ha nem vetted volna észre.
    Ezt a bandát rühellem, de a többit sem szeretem.
    Sokan lopnak csak vannak fokozatok. Ők szerintem a felsőbbekbe tartoznak.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Láttam én is ezt a 2. helyet fb-n, pont ilyeneknek szól akik csak jobbozni meg balozni tudnak. Amúgy vidi nem a saját érdekű “rablásokról” beszélt, azt senki nem vitatja, de elenyésző ahhoz képest ami az országból kimegy pénz vagy tulajdon formájában. Lassan törlik innen is a kommenteket 😀

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Jaj istenem!
    Nézz utána, hogy ennek az orbánnak az apja hogyan lett milliárdos bánya tulajdonos!
    Nézz utána, hogy kinek az érdekeltségei kapják meg az állami megrendelések 70%-át, de azt is irreálisan magas árakon.
    Nézz utána kinek a földjén áll a Puskás akadémia több száz millióért KÖZPÉNZEN épített stadionja és kiszolgáló komplexuma. Kié lesz ez a legvégén?
    Nézz utána….
    Na nem folytatom, mert nem id tartozik, de elhiheted, hogy ennél a bandánál még senki sem lopott többet ebben az országban.
    Hab a tortán, hogy megválasztották orbánt a világ kulturáltabb felén (Afrika elnyomói és hadurai stb. nem számítanak) a 2. legkorruptabb politikusnak. Teljesen jogosan és bizonyíthatóan. Putyin még megelőzi, de lehet, hogy már nem sokáig. 🙂

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    [b]“…a rablóprivatizáció, meg az eladósítás volt…”

    Szerinted most ezek mit csinálnak? Látom nagyon képben vagy. :D[/b]

    A vastagbetűs részt már nem tudják csináljni, mert annak oroszlánrészét már előttük “eltapsolták”. Látszik mennyire vagy képben.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Kíváncsi leszek hányszor fognak megállítani a Viano-val hogy rossz D1 matricát vettem D2 helyett, pedig az enyém a forgalmi szerint is 7 személyes.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Sajnos én is csalódott vagyok, de nem csak a jelenlegi hanem az összes eddigi kormányban. Valahogy mire hatalomra kerülnek mindig mindenki elfelejti mi lenne a feladata? Ha visszatekintek az ugyan csak könyvekből ismert sokszáz éves történelmünkre, vélek párhuzamot felfedezni a jelen és a múlt között. A jelenlegi kormány pökhendi hozzáállása az állampolgáraihoz sértő. Ez az autópálya rendelet is kapkodva bután lett kitalálva. Ha már mindenképp ragaszkodtak a terület alapú fizetéshez legalább régiókra osztották volna inkább fel (max. 4-5 db-ra) az országot kicsit több pénzért, akkor valóban elhinném, hogy jót akartak, Így sajnos nem tudom!

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Semmilyen személyes sértettség nincs, csak szeretek tájékozódni, sokakkal ellentétben.
    Ezeknél mindenki jobb volt!
    Csak meg kell nézni a vezetőt. Normális ember nem választ meg egy ilyen alakot.

    “…a rablóprivatizáció, meg az eladósítás volt…”

    Szerinted most ezek mit csinálnak? Látom nagyon képben vagy. 😀

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Bizonyára valami személyes sértettség játszhat közre benned a jelenlegi vezetéssel szemben, hogy ennyire “köpködsz” rájuk. Összességében egyik sem volt jobb a másiknál az elmúlt 25 évben, és nem is lesz ezután sem, tehát kár álmokat kergetni, ebből következően meg szitkozódás is okafogyott. Az igazi szívatás az ország lakosságára nézve, a rablóprivatizáció, meg az eladósítás volt…

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    “Súlyos hiba történt!”

    Valóban, csak még 2014. április 6.-án, amikor jó pár eszetlen birka megválasztotta ezt az arrogáns, csürhét.
    Kapkodnak, mindent elcsesznek amibe belefognak szívatják a saját polgáraikat. Kíváncsi leszek meddig tehetik még.
    Ez az útdíjrendszer és a bevezetésének módja ékes példája eddigi dilettáns tevékenységüknek.
    És még van pofájuk olyan kinyilatkoztatásokat tenni, hogy a rendszer megfelelően működik!
    Ezeknél hazugabb banda még nem irányította ezt az országot! Lételemük a sumákolás a mellébeszélés és a hazudozás.

  • 2017.10.28. at 23:00
    Permalink

    Ti is ahelyett, hogy naponta kiírtok egy ilyen cikket inkább azon agyalnátok hogyan lehet a szart is kiperelni belőlük előre eltervezett szervezetben elkövetett szélhámosság, csalás, megtévesztés, információk elhallgatása, szándékos károkozás, hátrányos helyzetbe hozás, rossz hír keltés, megalázás, becsületsértés stbstb címén.
    🙂

Vélemény, hozzászólás?