A krómozás és a díszítés nem hiányozhat, a korszak nagyobb típusait másolja a Playboy (Forrás: RM Sotheby's)
Teljesen eltűnt a történelem süllyesztőjében a Playboy Automobile Company. A név manapság egyet jelent a magazinnal, ám az autómárkát hat évvel az újság megjelenése előtt alapították, és mire nyomdába került az első Playboy, az autógyártó már csődbe is ment. Lou Horwitz, a márka alapítója számára nem volt ismeretlen az autós világ, ő ugyanis Packardok értékesítésével foglalkozott, ami már szintén csak történelem. Az alapító a második világháború után úgy látta, hogy lenne igény egy olyan kisautóra, ami olcsóbb a Packardoknál. Az időzítés rosszul sikerült, pont akkoriban robbant a
Tucker autómárka botránya (lásd
Tucker, az autóbolond című film), ami hosszú bírósági huzavonával és hoppon maradt kereskedőkkel végződött, így a dílerek szkeptikusak voltak az új márkákkal kapcsolatban.
A félbehajló keménytető mögött még rendes méretű csomagtartónak is jutott hely (Forrás: RM Sotheby's)
[BANNER type="1"]
A fellelhető adatok szerint 99 példány készült, amiből 1 prototípus, 97 befejezett szériamodell, egyetlen autó félkész állapotban maradt. A Playboy A48 típus felépítése kétüléses kabrió, a hossza közel négy méter, ami az Egyesült Államokban egészen aprónak számított. Ez a típus volt a világ első olyan keménytetős kabriója, aminek a teteje több darabból állt, hasonlóan a kétezres évek összes keménytetős kabriójához. A kisautó egy 1,5 literes négyhengeres motorral készült, ami 40 lóerő leadására volt képes, a végsebességet 100-120 km/h közé teszik. Váltóból háromsebességes kézit kapott, az autó súlya kicsivel egy tonna alatt maradt, ahogy az ára is hajszál híján volt 1000 dollár alatt.
A Playboy márka épphogy megszületett, máris csődbe ment (Forrás: RM Sotheby's)
Hiába a maroknyi legyártott példány, néhány darab azért átvészelte az elmúlt 70 évet. Aki ilyen autóra vágyik, annak decemberben érdemes körülnéznie az RM Sothesby’s oldalán, ekkor árverezik el a 79-es alvázszámú példányt. Az autó mindössze 12 ezer kilométert futott, de a padlólemez rozsdás, és a karosszérián is van mit javítani. Annak idején hiába számított olcsónak, manapság megkérik az árát, három évvel ezelőtt 132 ezer dollárért (nagyjából 40 millió forintért) cserélt gazdát egy apró Playboy.
[BANNER type="2"]
Olcsó dolce vita, a kis kabrió akkori 985 dolláros ára ma 3,5 millió forintnak felel meg (Forrás: RM Sotheby's)