Úgy hírlik, egyesülhet a Hyundai-Kia és a Fiat-Chrysler

Az olasz-amerikai társsal a legnagyobb autógyártó lehetne a Hyundai-Kia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Önmagában is bámulatos, hogy a Hyundai-Kia mára az ötödik legnagyobb autógyártóvá nőtte ki magát, most ráadásul úgy hírlik, egyesülnének az FCA csoporttal, amivel rögtön a legnagyobbak lennének.


A ma az ötödik legnagyobb autógyártónak számító Hyundai-Kia és a rangsorban hetedik Fiat-Chrysler fúziójával olyan gyártócsoport jöhetne létre, ami a legnagyobbakat, a Toyotát, a Volkswagen-konszernt és a Renault-Nissan csoportot is maga mögé utasítaná. Bár a 225 ezer főt foglalkoztató FCA csoport 1,8 milliárd eurós profittal zárta a tavalyi évet, felvásárlásáról már két éve mennek a találgatások, több kínai befektető (például a Great Wall és a Guangzhou Automobile Group, valamint a Dongfeng és a Geely is) mutatott már érdeklődést iránta, a Hyundai-Kia pedig épp azt követően, hogy augusztusban kínai autógyártókkal tárgyalt.
Hirdetés

A hírek Lee Jae-il elemző nevéhez kapcsolódnak, ő nyilatkozott ugyanis arról, hogy mind a Great Wall, mint Hyundai-Kia is komoly érdeklődést mutat az FCA iránt, ugyanakkor a Hyundai egyelőre nem árult el semmit sem, míg az FCA elnöke, Sergio Marchionne konkrétan kijelentette, hogy egyetlen kínai vagy egyéb cégtől sem kaptak még ajánlatot. Így aztán lehetséges, hogy csupán alaptalan spekulációról van szó.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    Te amúgy érted, amiről írsz? Mert kívülről nehéz követni a gondolatmeneted. Hogy jönnek ide a koreai-félszigeten eladandó autók? Már nagyon-nagyon régóta nem az a világ egyik legnagyobbá kinőtt járműipari multijának a fő piaca, ráadásul senki nem helyileg eladott autókban gondolkodik ilyenkor, hanem elsősorban technológia megosztásban.
    Vagy te tényleg azt gondolod, hogy azért veszik meg, hogy Dél-Koreában Fiatokat és Chryslereket adjanak el? 😀

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    Nem hiszem, hogy a koreai-félsziget jelenlegi bizonytalan helyzetében okos gondolat lenne a Hyundai-tól egy ekkora befektetés.
    Ráadásul a hazai, koreai piac nagyon kicsi, nem hiszem hogy egy-kétszáz-ezertől több FCA autót el lehetne adni.
    Sokkal nagyobb segítség lenne egy kínai tulajdonos és az ottani milliós nagyságrendű piaci lehetőség.

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    A Fiatról egy ideje az a hír járja, hogy Agnelliék “szabadulnának” az autóipari befektetésüktől…persze jó áron. Most az FCA “ránézésre” jól néz ki: nyereséges, magasan a részvény árfolyam, mozog a piac (részvénypiac) stb. Pénzügyi (üzleti) értelemben nagyon jól csűrték-csavarták a cégcsoportot, nyereséges termékek, a Ferrari tőzsdére vezetésével felértékelték a céget is (közben a Ferrari közkézhányada nagyon pici!!!): csúcson az árfolyam! Viszont: Nagyon foghíjas a termékpaletta, Lanciat kiherélték (mivel rövid távon kellett a cégcsoportnak a nyereség), az Alfa feltámasztása is úgy néz ki bukás lesz üzleti értelemben (pedig nem kevés pénzt – milliárdokat – költöttek a modellpaletta felfrissítésére) stb.
    Szóval ha Agnellinek belengetnek egy szép összeget…. (ugye Berlusconi is azt mondta még pár éve hogy nem adja a Milant kínaiaknak. Most meg valahogy mégis kínai elnöke van az AC Milannak…. 🙂 )

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    Marchione vezetésével egy stílusvezér és innovatív márkából egy semmirekellő badge-engineering specialistává vált a márkacsoport.

    Nem hiszem hogy bárki is jól járna egy fúzióval, de együttműködést se érzek indokoltnak. Ha egy kicsit várnak egy még viszonylag jó hírnevű cégcsoportot szerezhetnek meg bagóért.

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    A Ferrari még mindig az abszolút referencia a luxus sportkocsimárkák között, a legteljesebb palettával. A Lambo, Mclaren Aston csak részben fedi le a palettáját, a Porsche teljesen más liga, kivéve a ritka szupersportkocsikat de azok meg elég foghíjasan (5-10 kihagyással) készülnek.

    Szóval javaslom kicsit kisebbe arccal viszonyulj a Ferkához, mert magadat minősíted.

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    Meglepő fordulat. Pont a koreaiak, akik nem szeretnek senkivel sem közösködni. Szerintem a világelsőségre enélkül is komoly esélyük lenne idővel, de nyilván türelmetlenek:) Az Alfát úgy gatyába ráznák, mint a sicc, valószínűleg a Chryslert és a Dodge-ot is rendbetennék, sőt, talán még a Lancia is visszatérne. Maserati-alapokra tudnának szupersportautót építeni, amit akár Genesisként tudnának forgalmazni az USÁ-ban, később máshol is. Kabriójuk sem volt még. Két teljesen ellentétes világ találkozna: az FCA-nál sok szempontból mintha megállt volna az idő, a koreaiak meg borzasztóan pörögnek mostanában. Erre kíváncsi leszek.

  • 2017.10.27. at 14:38
    Permalink

    És az Olaszok sonkán és Rio Mare-n kívül mást nem is gyártanának már … mert ugye az ágaskodó pacis autómárka is ehhez a csoporthoz tartozik …a bikás autómárka meg már régóta Vw tulajdon …

Vélemény, hozzászólás?