Új laborban zúzzák le a Skodákat

Korszerű törésteszt-labort nyitott a Skoda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az összes jelenlegi ütközésszimulációs tesztet lehetővé teszi a Skoda új létesítménye.

Mielőtt az autógyárak a független szervezetekhez küldik töréstesztre a modelljeiket, természetesen a saját kutatólaborjaikban is tüzetes vizsgálatnak vetik alá termékeiket. A Skoda sem veszi ezt félvállról, jól mutatja ezt a fejlesztés, amellyel megnövelték és továbbfejlesztették ütközésvizsgálati laborjukat. A létesítmény több mint kétszer akkorára nőtt, mint a korábbi vizsgálati központ, amelyben az ütköztetőcsarnok több mint 180 méter hosszú. Külön csarnokban kaptak helyet az elektromos járművek ártalmatlanítására szolgáló speciális felszerelések, a laboratórium szíve pedig az elektromos meghajtó rendszer. Ez akár 65 kilométer/órás tempóra is gyorsíthat két egymással szemben haladó, s akár 3,5 tonna össztömegű gépkocsit, míg egy legfeljebb 3,5 tonna össztömegű jármű a pálya teljes hosszában 120 kilométer/óra maximális sebességet érhet el.
Hirdetés
A laboratóriumban a legkorszerűbb berendezésekkel végzik a vizsgálatokat. Megtalálható bent például a „Flying Floor” tesztszán, amely az oldalirányú oszlopnak ütközéshez gyorsítja fel a vizsgálandó autót, emellett statikus borulás-szimulátor is szerepel a tesztfelszerelésben. A csökkentett átfedéses frontális ütközés akadályai, valamint a hátsó ütközés és az autók közötti tesztkonfiguráció akadálykocsija minden jelenlegi vizsgálati mód szerinti tesztet lehetővé tesznek.
Egy önálló csarnokba a járművek elárasztására alkalmas berendezést is telepítettek, amelyet az elektromos autókkal végzett ütközési teszteket követően akkor vesznek igénybe, ha a sérült akkumulátorokkal adódna váratlan probléma. A tesztekhez elengedhetetlen próbabábukból kilenc felnőttet- és négy gyermeket használnak, beültetésüket optikai eszköz segíti, a megfelelő üléspozíció statikus fotogrammetria alkalmazásával ellenőrizhető. Húsz statikus és harminc fedélzeti (HD felbontású) nagysebességű kamera dokumentálja a töréstesztek eredményeit. Az optimális képminőséghez biztosított lehető legjobb fényviszonyok érdekében pedig a tesztberendezés teljes fénytechnikája egy 100 ezer lux megvilágítást nyújtó, LED-technikájú rendszer, amelynek előnyei között említhető a negyven százalékos elektromosáram-megtakarítás, illetve a magas fokú hőstabilitás is szerepel. A Skoda azonban itt nem áll meg, az elkövetkező évek során fokozatosan növelni szeretné a laboratórium törésteszt kapacitását.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?