V8-as vs. villany? Egymás ellen a Mustang Mach-E és a Mustang GT

Mire mennek egymással a papíron hasonló teljesítményre képes Mustangok?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokan szentségtörésnek tartják a SUV Mustangot, sokan viszont éppen az embléma miatt választják a Ford szabadidő-autóját. A Carwow csapata egymásnak engedett egy "régi vágású" és egy új Mustangot.

Ha pusztán a számok alapján szeretne valaki ítéletet hozni, hogy mégis melyik autó a jobb, igencsak nagy fába vágja a fejszéjét, legalábbis a lóerők tekintetében. A Mustang GT ugyanis egy 5 literes V8-as erőforrással érkezik, mely némi tuningolás után 490 lóerős teljesítményre és 530 newtonméterre képes, ezzel szemben a Mach-E-ben két villanymotor dolgozik, melyek teljesítménye 487 lóerő, de a GT-vel ellentétben itt már 860 newtonméteres nyomaték áll rendelkezésre. A gyorsulási versenyeknél szintén fontos szempont az autó súlya is, ebben a GT áll jobban, mindössze 1740 kilogrammot nyom, míg a Mach-E 2198 kilogramm. Papíron a SUV Mustangnak még a plusz súly ellenére is simán nyernie kellene, de a valóság mindig más képet mutat.
Hirdetés
Az első állórajt után a Mach-E elképesztően jól rugaszkodott el a Mustang GT-hez képest, köszönhetően a villanymotoroknak, a SUV kiváló rajtja után a GT már nem is tudott visszakapaszkodni. A második állórajtnál már nem tudott annyira meglógni a Mach-E, a GT pedig le is dolgozta a kezdeti hátrányát és megnyerte a második fordulót. A harmadik próbálkozás kudarcba fulladt miután a Mach-E vezetője kiugrott a rajtnál. A negyedik és egyben utolsó állórajtos próbálkozásnál már kijött, hogy miért is az egyik legjobb izomautó a Mustang GT: majdnem két autóhosszal nyert villanytestvére előtt.
Hirdetés
A gördülőrajtos versenyeknél szintén nem hagyott túl sok kétséget a benzines Mustang, hiszen mindkétszer legyőzte a Mach-E-t, mindkét esetben ugyanazzal a forgatókönyvvel: a SUV elhúzott a rajtnál, majd a GT szépen visszakapaszkodott és lehagyta ellenfelét. Az alábbi összehasonlítás jól mutatja, hogy bár a számokban nem sok eltérés van, az új Mustangot nem versenyzésre találta ki a Ford. A SUV-ban ugyan tovább él a név, de ha valaki igazi Mustang-élményre vágyik, minden bizonnyal a kupét fogja választani, mert a nyerő megjelenés mellett a hanghatás sem elhanyagolható szempont.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?