Van olyan, hogy elektromos válságautó?
Toyota ME.WE: elektromos autó bambuszból és műanyagból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fura tanulmánnyal rukkolt elő a Toyota. Kívül, belül, de lemezei alatt sem hétkönapi. Ráadásul a lemezei sem fémek.
Fődizájnere szerint a ME.WE ideális válságautó, minimalistán funkcionális és környezetbarát megoldás lehetne. Kábé a cserélhető karosszériaelemeken kívül extrái nincsenek, azaz a tulaj nem is vágyódhat többre - szimpatikus egy elképzelés
A minap bemutatott ME.WE koncepció a Toyota dél-franciaországi tervezőközpontjában fogant, kicsi, könnyű és olcsónak, egyfajta válságautónak szánt elektromos dobozocska, csővázas szerkezettel, sok-sok habosított műanyag, alumínium, illetve bambusz felhasználásával. A projektbe a francia Jean-Marie Massaud építész-dizájnert is bevonták, s látszik is az "idegenkezűség". [BANNER type="1"]
Kisautó is, pickup is, kabrió is. A padló és az oldalfalak bambuszból készültek. A váz alumínium csöves. Elektromotorok a kerékagyakban, akksi a padló alatt
Csomagtartó? Nincs, azaz mégis: a hátsó sor alatti hely szolgál poggyásztérként. Meg egy neoprén ponyva is kifeszíthető a tető fölé, s annak rejtekébe ugyancsak pakolható némi cókmók. Fűtés? Csupán az ülések felől. A kisautó/pickup/kabrió/terepjáró valamit négy, a kerekekbe applikált elektromotor mozgatja vagy mozgatná első-, hátsó vagy összkerékhajtással - a padló alá szerelt akkucsomagból táplálkozva. Hát gyártani fogják-e a Toyota-féle ötletbörzét? Nem. Irányt mutat, kiállítási tárgy lesz, s passz.










