Végre hivatalosan is bemutatkozott az Audi Q6 és SQ6 e-tron

Olyan fényszórókat kap az új Audi, amilyen eddig semmilyen más autón nem volt

A Q6 e-tron ledobta élénk színekkel tarkított álcáját, és immár teljes pompájában mutatja magát a nagyközönség előtt. Bár az Audi újdonsága nem hoz radikálisan más formatervet, mégis került bele jó pár újdonság.

Tavaly júliusban már alaposabban is megismerhette a nagyvilág az Audi villany-SUV-ját, hiszen a gyártó egy nagy csokornyi fotót tett közzé róla, ám akkor még tirke-tarka külleme nem igazán adta vissza a vonalait. Most azonban levette álruháját, és nem titkolózik tovább a 4,77 méter hosszú, 1,97 méter széles, 1,65 méter magas autó.
Hirdetés
Az utastérben már nincs túl sok újdonság, hiszen a Müncheni Autószalonon megmutatta az Audi, ám most konkrétabb adatokkal is szolgáltak. A műszerfal tetemes részét az MMI névre keresztelt panoráma képernyőcsoport teszi ki, bal oldalon a 11,9 colos digitális műszeregység, tőle jobbra pedig a 14,5 colos érintésérzékeny multimédiás kijelző található. Persze gondoltak az utasoldalra is, hiszen oda is került egy 10,9 colos, ugyancsak "tapizós" képernyő, amely ráadásul úgy lett kialakítva, hogy menet közben is lehet rajta tartalmat fogyasztani, a sofőrt nem fogja zavarni. Egyértelmű, hogy a legnagyobb különbség a Q6 és az SQ6 e-tron között a motorfronton keresendő. Mindkettőben közös, hogy 100 kilowattórás akkumulátor kerül az autókba, a villanymotorok pedig egyenesen Győrből érkeznek, amelyek a márka állítása szerint 30 százalékkal kevesebb helyet foglalnak, és 20 százalékkal kisebb tömeget jelentenek. Maximum 270 kilowattal képes tölteni az Audi mindkét újdonsága, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy 10 perc alatt 255 kilométernyi hatótávot képes felvenni az Q6 e-tron, vagy ha úgy tetszik, 21 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. Az SQ6 jelenleg a paletta csúcsa, hiszen 510 lóerő a teljesítménye, 4,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig 230 km/h. Ezzel szemben a sima Q6 382 lóerőt kínál, 5,9 másodperc alatt futja a 0-100 km/órát, a végsebességét pedig 210 km/órára korlátozták. Az értékesítés még az idei év második felében elindul, ám egyelőre csak a német árak ismertek.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?