Vissza a jövőbe: Ferrari 2025-ből
Ferrari a jövőből: Emotional Generation One
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négy frissen diplomázott olasz tervezőt megihlettek a régi Ferrari versenyautók, és elképzelték, milyen lehet egy maranellói modell 2025-ben - íme a Ferrari EGO.
Szupersportkocsiknál mindig különlegesek az arányok, és nincs ez másképpen a Ferrari EGO esetében sem: a 4 515 milliméteres hosszúsághoz kereken 2 méteres szélesség, illetve 1 226 milliméteres magasság társul, a tengelytávolság pedig 2 700 mm
A Ferrarinak nem csak a múltja és a jelene foglalkoztat mindenkit, a jövőjéről is sokan ábrándoznak, hogy vajon milyen lesz majd a sportautók ikonja 10, 20, netán 30 év múlva. Így volt ezzel négy fiatal, tehetséges olasz tervező, akik friss diplomájukkal a zsebükben megpróbálták elképzelni, 2025-ben mi gördülhetne ki a maranellói gyárkapun. Hárman a torinói Istituto d'Arte Applicata e Design hallgatói voltak: Salvatore Simonetti (ötlet, külső formaterv, 3D modellezés), Massimiliano Petrachi (belsőtér, 3D modellezés), valamint Vincenzo Morlino (külső formaterv) alkotta a csapat magját, és a Politecnico di Milano végzőseként csatlakozott hozzájuk Luca Zunino, aki a mérnöki feladatokban segédkezett.
Rendkívül rövid, mindössze 10 centiméteres a hátsó túlnyúlás. A diffúzorba a Forma-1-ből ismert módszerrel vezetnék be egy V8-as biturbó motor kipufogógázait
Massimiliano Petrachi tervezte az EGO belsejét, amely mind színvilágában, mind anyagválasztásában maximálisan igazodik a Ferrari hagyományaihoz
Érdekes, hogy a fiatalok nem mozdultak rá a "zöldhullámra". Luca Zunino elmélete szerint V8-as biturbó benzinmotor lenne ideális az EGO mozgatásához, és nincsenek nagy kapacitású akkumulátorok, innovatív, kerékagyba épített villanymotorok, sem más jövőbe mutató huncutságok, ellenben a Forma-1-ből ismert módszerrel a kipufogógázokat a diffúzorba vezetnék. Azt már mi tesszük hozzá, látván a frontrész kettős lámpamegoldását, talán a 288 GTO is hatással lehetett az alkotókra, ráadásul abban szintén feltöltött nyolchengeres erőforrás dolgozott.
Volt valamelyik műholdas csatornán egy műsor,ahol egy kisnövésű indiai úriember összekalapácsolt,meg hegesztett egy Tűzpiros autot,na az majdnem ilyen volt,persze csak replica,mert valami bontóból vettek,hozzá motort!