Visszatér a hátsókerékhajtású Audi R8

Drift mód is kerül a quattro hajtás nélküli modellbe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az összkerékhajtás mellet immár kétkerékhajtással is kérhető lesz az Audi R8, ezúttal viszont nem kell megharcolni az RWD jelzésű modellekért, mivel limit nélkül készül a hátul hajtó Audi.

Első ránézésre keveset változott az Audi R8 a 2015-ös generációváltással. A több egyenes vonallal operáló karosszériában továbbra is szívómotor lapul, az immár ráncfelvarráson is átesett modell azonban tartogat még meglepetést a jövő évre is. A 2020-as újdonság az RWD névre hallgató kétkerékhajtású modell. Az R8 második nemzedékéből 2018-ban készült egy RWS jelölésű, szintén csak hátul hajtó széria, de abból csupán 999 darab készült. A jövőre érkező kiadásért viszont nem kell megharcolni, mivel a legyártott példányok számát nem korlátozzák.
Hirdetés
A hátsó kerekek mozgatásáért a már ismert 5,2 literes V10-es FSI motor felel, amelyet ebbe a modellbe 540 lovas teljesítménnyel építenek, ezzel pedig a kínálat leggyengébb modellje az RWD. A hátsó kerekeit hajtó modell menetteljesítménye némileg romlik az 570 lovas, négykerék-hajtású kivitelhez képest, de a 3,7 másodperces 0-100 nem hangzik rosszul, ahogy a 320 km/h-ás maximális sebességgel is kényelmesen kibérelhető a belső sáv. Aki a „kétkerekes” verzióra szavaz, az nem csak egy könnyebb, de egyúttal olcsóbb modellt vihet haza. A zárt változat 65, a szellős kivitel 55 kilóval könnyebb a quattro verzióhoz képest. A két hajtott kerék elvesztése az árcédulán is látszik, mivel az R8 indulóára körülbelül 7 millióval lesz kedvezőbb, így „csupán” 50 millió forint körüli összegért haza is vihető a leglaposabb Audi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?