1979-1980 között két éles szezont élt meg a BMW M1 Procar sorozat, idén július 5-7. között újra pályán láthatjuk őket
A BMW sporttörténelmének talán legfontosabb fejezete volt az M1 Procar széria, mely 1979 és 1980 között összesen két éles futamot élt meg. A versenyzÅ‘k között olyan már akkor is hÃres pilóták vettek részt, mint Niki Lauda, aki az elsÅ‘ szezon bajnoka lett, vagy Nelson Piquet, aki az 1980-as bajnokságot nyerte. Alan Jones, Jacques Laffite, Emerson Fittipaldi, csak néhány név, akik szintén ott ültek a 19 induló autó egyikében. Az M1 Procar sorozat most visszatér egy rövid futam erejéig, Ãgy újra láthatjuk a legendás, egyetlen valódi sportos középmotoros BMW-ket újra versenyezni.
A BMW M1 megszületése nem volt zökkenÅ‘mentes és a végkifejlet tekintetében is örülhetünk, hogy végül mégiscsak elkészült. A BMW olyan tapasztalt partnert keresett hozzá, akik jártasak a jó középmotoros sportautók készÃtésében, Ãgy társultak a Lamborghinivel. A fejlesztések utolsó fázisában azonban az olaszok kihátráltak az üzletbÅ‘l és a BMW egyedül, de befejezte az M1 fejlesztését. A középmotoros sportautó soros hathengeres motort kapott, az elsÅ‘ M5 motorját, ami a Procar versenyautókban 470 lóerÅ‘t teljesÃtett. A versenyautókat az utóbbi évben többször is láthatták már páran bemutatózni, ám idén a DTM túraautó bajnokság norisringi futamához csatlakoznak. Az M1 Procar sorozatot Historic Special néven találjuk meg a július 5-7. között megrendezendÅ‘ futam idÅ‘beosztásában a
DTM hivatalos honlapján.
Az eredeti verseny első szezonját Niki Lauda, a másodikat Nelson Piquet nyerte