0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Dízel downsizing - Ford Focus III facelift összevetés

Összehasonlító: Ford Focus Kombi 1.6 TDCi vs. 1.5 TDCi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford Focus korábbi 1,6-os dízelét vetettük össze utódjával, ami kevesebb köbcentivel is több lóerőt kínál. Előnyére változott a faceliftes Focus?

%KA%Mindkét Ford Focus Kombi harmadik generációs, de mégis mennyit számít egy ráncfelvarrás?%KA%

Mindkét Ford Focus Kombi harmadik generációs, de mégis mennyit számít egy ráncfelvarrás?

Már 7 éve, a 2010-es Detroiti Autószalonon mutatkozott be a harmadik generációs Ford Focus. Akkor a Ford Kinetic Design vonalához igazított külsővel és kategóriájában szokatlan kiegészítőkkel, például távolságtartós tempomattal vagy városi koccanásgátlóval hívta fel magára a figyelmet. Az elődhöz képest komoly ugrás volt anyagminőségben és új infotainment rendszert is hozott a modellfrissítés. A faceliftre a 2014-es Genfi Autószalonig kellett várni, ahol élesebb vonalakkal, már aston martinos hűtőráccsal és új motorokkal mutatkozott be a Ford Focus, szlengben Mk 3,5-nek hívott frissítése. Az élet úgy hozta, hogy kollégánk épp ezen modellfrissítést élhette át, hiszen harmadik generációs Ford Focus kombiról, a facelift utánira váltott. Míg a 2014-es gyártású tesztalanyt még az 1,6 literes TDCi hajtja, addig a 2017-esben már ennek nyugdíjba küldője, tehát a vadiúj és leméretezett 1.5 TDCi dolgozik. Nem is találhatnánk jobb alkalmat, hogy összevessük őket.

%KA%Külső méretei a facelift alatt nem változtak, ahogy a far rajzolata sem. Az idősebb modell hátsója enyhén lejjebb ül mára, vélhetően rugói kezdenek fáradni. A hazai piacon legkeresettebb Focusnak számító kombi kivitel 490 literes puttonyt rejt, támladöntéssel 1516 literes teret kapunk%KA%

Külső méretei a facelift alatt nem változtak, ahogy a far rajzolata sem. Az idősebb modell hátsója enyhén lejjebb ül mára, vélhetően rugói kezdenek fáradni. A hazai piacon legkeresettebb Focusnak számító kombi kivitel 490 literes puttonyt rejt, támladöntéssel 1516 literes teret kapunk

Ahogy a facelifteknél szokás, külsőleg egyedül az orr változott, de az nagyon. A korábbi békalámpát szögletesebbek váltották, a háromrészes hűtőrács-elrendezést az Aston Martin orr váltotta, ezzel egyértelműen magabiztosabb külsőt adva a Focusnak. Az igényesebb vonalaktól még inkább megfelel egyre népszerűbb flottaautós szerepkörének, hiszen a Ford alsó-középkategóriását leginkább ilyen használatban láthatjuk, elég az utcaképre tekinteni. Az idősebb Focus bérlős autó, tehát kapott az élettől, ami meg is látszik rajta. Rengeteg a horzsolás, a fényezését mintha drótkefével sikálgatták volna. Valószínűleg teherbírását is többször ellenőrizték, egymás mellé állítva láthatóan alacsonyabban ül a régi Focus, mint az új.

%KA%Magabiztosabb, tekintélyt parancsoló az új frontrész, mindkét autó 16 colos kerekeken gurul, a frissebb jobb felszereltségével könnyűfémen%KA%

Magabiztosabb, tekintélyt parancsoló az új frontrész, mindkét autó 16 colos kerekeken gurul, a frissebb jobb felszereltségével könnyűfémen

%KA%Felszereltségük teljesen különböző, így az utaskabin is teljesen más arcot kap. Azért az alapvető különbségek is jól kivehetőek: a középkonzol elrendezése logikusabb, az új kormány és a matt ezüst felületek elhagyása sokat dob a belső minőségérzetén%KA% %KA%Felszereltségük teljesen különböző, így az utaskabin is teljesen más arcot kap. Azért az alapvető különbségek is jól kivehetőek: a középkonzol elrendezése logikusabb, az új kormány és a matt ezüst felületek elhagyása sokat dob a belső minőségérzetén%KA%

Felszereltségük teljesen különböző, így az utaskabin is teljesen más arcot kap. Azért az alapvető különbségek is jól kivehetőek: a középkonzol elrendezése logikusabb, az új kormány és a matt ezüst felületek elhagyása sokat dob a belső minőségérzetén

Nem csak a külső, a belső is előnyére változott a facelift után. Anyagminőség-fejlődés legfőképp a műszerfal és az első ajtók tetején lévő puhább műanyagon érzékelhető, de a középkonzol is jobb tapintású borításokat kapott a korábbi buta ezüst és fényes fekete helyett. Szintén sokat dob a hangulaton az új háromküllős kormány, ami már kevésbé csúszós bőrrel fedett és valamivel jobb fogású, de mindenképp igényesebb. A középkonzolon változott a klímavezérlő, a 12 voltos csatlakozó a váltó mellé került, ezzel előrébb hozva a pohártartókat. A két autó felszereltségi szintje eltérő, így kínálatukat kár lenne összevetni. A régebbi az alapokat adó Trend felszereltséget, míg az új már a csúcs Titaniumot kapta. Annyi azért elmondható, hogy az új Titanium Focusoknál a középkonzol gombtengere eltűnik, egy részüket 8 colos infotainment képernyő váltja, amin már a Ford vadiúj SYNC 3 rendszere fut.

%KA%Az alapszintű ülések sem kényelmetlenek, hátul is méretes lábtérrel kényeztet a harmadik generációs Focus Kombi%KA% %KA%Az alapszintű ülések sem kényelmetlenek, hátul is méretes lábtérrel kényeztet a harmadik generációs Focus Kombi%KA%

Az alapszintű ülések sem kényelmetlenek, hátul is méretes lábtérrel kényeztet a harmadik generációs Focus Kombi

%KA%A Titanium nyilván kényelmesebb üléseket kap, az első ajtók teteje már puhább műanyagozást visel, hátul továbbra is kemények%KA% %KA%A Titanium nyilván kényelmesebb üléseket kap, az első ajtók teteje már puhább műanyagozást visel, hátul továbbra is kemények%KA%

A Titanium nyilván kényelmesebb üléseket kap, az első ajtók teteje már puhább műanyagozást visel, hátul továbbra is kemények

A generációváltással a motorok is változtak. Ráncfelvarrás előtti tesztalanyunkban a 115 lóerős 1,6 literes dízel dolgozik. Tipikus cégautó összeállítás, a cégautó-adó szempontjából már kedvező, de ma már nem élvonalbeli Euro 5 normával. Több mint 110 000 kilométerrel a háta mögött is hibátlan. Nyomatékos, turbólyukat alig éreztet. Korábbi tesztünk alapján ráadásul gazdaságos is, amit a mostani rövid menetpróbán is hozni tudott. Elég új motor ahhoz, hogy dízeles kerregéssel már ne kelljen számolni, viszont enyhén remegett a kasztni alapjáraton. A modernebb 1.5 TDCi kevesebb köbcenti mellett is erősebb, már 120 lóerős. Teljesen más karakter, mint elődje, 1500 fordulat/perc alatt erőtlen, csak felette csap az ülésbe. A turbólyuk tehát komolyan meghatározza a menetdinamikát. Ha viszont megjön az erő, nyomatékosabbnak is tűnik, gyári adatai szerint 4 tizeddel gyorsul jobban. Elődjénél kulturáltabb, csendesebb, a korábban említett alapjárati rezonancia is elmúlt. Vezetése továbbra is élmény, kevésbé idegenedik el, mint megannyi kategóriatársa.

%KA%A downsizing a Focusok 1,6 literes dízelét is elérte. Az új 1,5 TDCi már Euro 6 normákat teljesít, kisebb köbcentivel is több lóerőt ad%KA%

A downsizing a Focusok 1,6 literes dízelét is elérte. Az új 1,5 TDCi már Euro 6 normákat teljesít, kisebb köbcentivel is több lóerőt ad

1.6 TDCi vs. 1.5 TDCi − adatok
1.6 TDCi 1.5 TDCi
Emissziós norma Euro 5 Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1560 1499
Hengerek/szelepek száma 4/8
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE] 115 (3600) 120 (3600)
Nyomaték [Nm] 270 (1750-2500) 270 (1750-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 11,1 10,7
Végsebesség [km/h] 193 193
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,2 3,8
CO2-kibocsátás [g/km] 109 98
Saját tömeg [kg] 1368 1368
Megengedett össztömeg [kg] 1900 1900

Mind két autóra igaz, hogy a kategóriában kényelmesnek mondható futóművet adnak, főleg az autókon díszelgő 16 colos kerekekkel alkotnak jó párost. Az idősebb modell bebizonyította, hogy a sportosan kapcsolható 6 sebességes Focus kézi váltó 110 ezer km után is pontos, bár leheletnyit lazább az újnál. Persze ez tényleg csak szőrszálhasogatás, ha nem egymás után vezettem volna őket, észre sem vettem volna a különbséget. Egy szó mint száz, az első százezer után is jól tartja magát a Focus, jelen esetben az eladások zömét adó kombi változatban is. Egyébként az új esetén továbbra is kevés felárral kell számolni a kombi esetében, a négyajtós Focusnál 250 000 forinttal drágább a hosszú puttonyos. A Trend alapfelszereltségű Focus Kombi alapára 5 280 000 Ft, míg a Titanium 5 950 000 forinttól indul − listaár szerint. Felette már csak az ST teljesítménymodellek állnak.

%KA%Több mint 110 000 bérlős kilométer után is jól tartja magát a Ford 1560 köbcentis turbódízele. Vajon a leméretezett utód is így viseli majd a megpróbáltatásokat?%KA%

Több mint 110 000 bérlős kilométer után is jól tartja magát a Ford 1560 köbcentis turbódízele. Vajon a leméretezett utód is így viseli majd a megpróbáltatásokat?

Ez is érdekes lehet:
 

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Ellentétesen változnak az üzemanyagárak

Bár árcsökkenés és áremelés is jut e hét szerdára, utóbbi jelentősebb lesz a töltőállomásokon.

Nem csak az esetleges átveréssel, hanem a járulékos költségekkel is számolni kell

2013 és 2016 között megduplázódott a külföldről behozott használt autók száma, az idei év derekától...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Der Milan írta: 6 hónapja
gnx írta: 6 hónapja

Tényleg? Mióta?

https://www.youtube.com/watch?v=KqKt4nzF7Nc



1:23-nál ajánlom figyelmedbe, igaz ez pug de ugyanaz.


Előzmények megtekintése

1.6 hdi-ből kb 8 fajta van, többségük 8 szelepes.

A válaszoláshoz belépés szükséges
gnx írta: 6 hónapja
Szasza77 írta: 6 hónapja

Itt valami fèlre èrtès van tisztelt szerkesztő úr ezek a motorok 8 szelepesek 1db felülfekvő vezèrműtengellyel!!! Mindkèt típus van a csalàdban!!!


Előzmények megtekintése

Tényleg? Mióta?
https://www.youtube.com/watch?v=KqKt4nzF7Nc

1:23-nál ajánlom figyelmedbe, igaz ez pug de ugyanaz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bezzenev írta: 6 hónapja
nick_ írta: 6 hónapja

Nekem kívülről a régi jobban tetszik. Még nem tudtam megbarátkozni a Fordokon látható újfajta hűtőráccsal. A belső viszont az újban tetszik jobban, a régi műszerfal és középkonzol nem jött be.


azért mert ez az idétlen bamba harcsaszáj az újon vérgagyi. egy aston martinon elmegy....de itt gáz :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Autónavigátor.hu írta: 6 hónapja
drhavasy írta: 6 hónapja

Nincs elírva a saját tömeg a táblázatban? Hihetetlen hogy az új 200 Kg.-al nehezebb.


De, valóban hibás volt. Köszönjük az észrevételt!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Autónavigátor.hu írta: 6 hónapja
Szasza77 írta: 6 hónapja

Itt valami fèlre èrtès van tisztelt szerkesztő úr ezek a motorok 8 szelepesek 1db felülfekvő vezèrműtengellyel!!! Mindkèt típus van a csalàdban!!!


Előzmények megtekintése

Igen, valóban. Elnézést kérünk a pontatlanságért!

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick_ írta: 6 hónapja

Nekem kívülről a régi jobban tetszik. Még nem tudtam megbarátkozni a Fordokon látható újfajta hűtőráccsal. A belső viszont az újban tetszik jobban, a régi műszerfal és középkonzol nem jött be.

A válaszoláshoz belépés szükséges
drhavasy írta: 6 hónapja

Nincs elírva a saját tömeg a táblázatban? Hihetetlen hogy az új 200 Kg.-al nehezebb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Szasza77 írta: 6 hónapja

Itt valami fèlre èrtès van tisztelt szerkesztő úr ezek a motorok 8 szelepesek 1db felülfekvő vezèrműtengellyel!!! Mindkèt típus van a csalàdban!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Rendelés előtt mindenképp ajánlott kipróbálni a szóba jöhető modelleket

A tesztvezetés az ismerkedésről szól, nem szabad kihagyni

10 órája – Sztori

Autóvásárlás előtt a legfontosabb, hogy megismerjük a portékát, valamint felmérjük és felismerjük saját igényeinket. Ebben pedig nagy segítség egy profi kereskedő.


Felidéztük a történelmet a Mazda augsburgi múzeumában

Japán ékszerdoboz Németországban

18 órája – Sztori

Tavaly tavasszal nyitotta meg kapuit a München melletti Mazda Classic Museum, amely világszinten is a japán gyártó egyik legnagyobb gyűjteménye. Amiket láttunk, attól nem egyszer esett le az állunk.


Állítólag ismét lesz Toyota Celica

Egy legenda visszatér?

Tegnap – Sztori

Meg nem nevezett forrásból kiszivárgott hírek szerint a Toyota az elmúlt hetekben szabadalmaztatta a Celica modellnevet Észak-Amerikában, s erre készül Európában is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.5 TDCI ST-line Powershift RENDKÍVÜLI LIMITÁLT AKCIÓ!

FORD FOCUS 1.5 TDCI ST...

Ár: 5.500.000 Ft

Évjárat: 2016 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 2.0 TDCi Titanium DPF (Automata) DIGIT KLÍMA!XENON!

FORD FOCUS 2.0 TDCi Ti...

Ár: 1.689.000 Ft

Évjárat: 2008 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.5 TDCI Titanium RENDKÍVÜLI LIMITÁLT AKCIÓ!

FORD FOCUS 1.5 TDCI Ti...

Ár: 5.300.000 Ft

Évjárat: 2016 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!