JAGUAR

JAGUAR F-PACE

JAGUAR
F-PACE

bővebben ›

JAGUAR S-TYPE

JAGUAR
S-TYPE

bővebben ›

JAGUAR X-TYPE

JAGUAR
X-TYPE

bővebben ›

JAGUAR XF

JAGUAR
XF

2 generáció

tovább »

JAGUAR XJ

JAGUAR
XJ

bővebben ›

JAGUAR XK

JAGUAR
XK

2 generáció

tovább »

JAGUAR márka rövid története

A Jaguar márka története szorosan összeforrt alapítója, Sir William Lyons életútjával. A Mister Jaguarként is emlegetett ír származású Lyons a műszaki iskolát, majd a motorkerékpár-kereskedésben inaskodást otthagyva 1922-ben szomszédjával, a lerobbant katonai motorkerékpárokra oldalkocsikat készítő, Walmsley-vel megalapítja a Swallow Sidecar Company-t. 1927-ben már karosszériákat is készítettek Austin Seven alvázakra, majd Standard, Swift és Fiat alvázakat karosszáltak. Szépen fejlődő üzemüket a brit autógyártás fellegvárába, költöztették –ahol Lyons receptje szerint olcsó, de elegáns autókat készítettek, mint amilyen az 1931-ben Standard fődarabok felhasználásával megépített első saját autójuk, az S.S. I. is volt. 1934-ben Walmsley kiszállt a vállalkozásból, amely egyre nagyobb sorozatokban készítette látványos autóit S.S. Cars Ltd. név alatt. Az igazi (el)ismertséget a Bentleykhez hasonló kinézetű és teljesítményű, ám azok árának csupán negyedéért kínált luxus-limuzinjaik mellett az akkoriban lélektani határnak számító 100 mérföldes óránkénti sebességre képes SS 100 nevezetű látványos sportkocsinak köszönhették. 1935-ben típusnévként jelent meg a Jaguar szó, és az elrugaszkodó nagymacskát formázó orrdísz. A háború idején a brit iparhoz hasonlóan az SS céget is haditermelésre állították át, 1940-től autók helyett katonai utánfutókat és repülőgép-szárnyakat gyártottak, illetve bombázókat nagyjavítottak. Természetesen a briteknek oly sok szenvedést okozó háború végeztével el kellett vetni az SS márkanevet, így a Lyons által még 1937-ben előrelátóan levédetett Jaguar nevet használták az újrainduló gyár autóin, a céget pedig 1945-től Cars Ltd.-ként jegyzik. 1950-ben született meg a teljesen új konstrukciójú Mark VII., melyet már a legendás, két vezérműtengelyes XK hathengeres hajtott. És ekkor született a Jaguar szlogenje is: “Grace, Space and Pace” (kb. kecses, tágas, gyors), amivel Anglián és a kontinentális Európán kívül már Amerikában is szép sikereket értek el. De ne feledkezzünk el a minden idők egyik legszebb sportkocsijának tartott XK 120 említéséről sem! 1955-ben bemutattak egy kisebb négyajtóst, a Mark 1-est, ettől kezdve a gyár párhuzamosan kínált egy nagyobb, elegánsabb és egy kisebb, sportosabb modellsorozatot. Bár a nagyobbik sorozatban több, nagy teljesítményű, látványos autó követte egymást, (Mark VIII; Mark IX; Mark X; 420G) mégis a márka négyajtósainak vonalát leginkább az 1968-tól 1997-ig három egymást követő szériaként gyártott XJ6 (1972-től 12 hengeresként XJ12 is) határozta meg. Már a korai modellek is Lyonst talán a legelismertebb angol autógyárossá emelték, ezért a királynő 1956-ban lovaggá ütötte. Sir William Lyons állítólag még rajzolni sem tudott, mégis gyurma-modellekkel maga tervezte autói formáját. Irányítása alatt a cég felvásárolt több kisebb gyárat, köztük a 1960-ban a Daimlert is, melynek neve alatt különösen jól felszerelt és nagy teljesítményű Jaguarokat kínáltak. 1966-ban Lyons lemondott a vezérigazgatói székéről, ekkor a cég beolvadt az állami tulajdonú, több tradicionális márkát is magába foglaló B.M.C.-be, ezzel részesévé vált a brit autógyártás összeomlásának zavaros és gyászos történetének. Számtalan átszervezés és névváltoztatás után 1984-ben a Thacher kormány leválasztotta a cégcsoportról és privatizálta a Jaguar márkát, amelyet 1990-ben megvásárolt a Ford. 2008-tól a márka tulajdonosa az indiai Tata Motors Ltd.

Név:Jaguar Cars Ltd.
Csoport:Tata
Alapítás éve:1922
Cégnév:Jaguar Cars Ltd.
Székhely:Coventry, Anglia
Első autó:S.S. I.; 1931
Jelmondat:Elegáns, kifinomult, emellett mégis egyfajta sportosságot megtestesítő autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

5 órája – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Komoly gyorsulása lehet az új Tesla Roadsternek

2 másodperc sem kell százig az új Teslának?

8 órája – Autósvilág hírei

A Tesla Roadster következő generációja egészen elképesztő sprintre lehet majd képes. Akár 2 másodperc alatt gyorsulhat 0-ról 100 km/h-ra.


Németországban is visszavásárol a dízelbotrányban érintett autókat a Volkswagen

Kénytelen visszavásárolni autóit a Volkswagen

11 órája – Autósvilág hírei

Közel két éve annak, hogy a Volkswagen dízelbotránya kirobbant, még ma is, és valószínűleg még jó darabig küzdeniük kell majd a tulajdonosokkal.


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ B 200 CDI

MERCEDES-BENZ B 200 CDI

Ár: 2.250.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA COROLLA 1.6 Sol Plus ÜLÉSFŰTÉS-108.000KM!

TOYOTA COROLLA 1.6 Sol...

Ár: 1.777.000 Ft

Évjárat: 2005 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDi Style (Automata) 4WD.GARANTÁLT41.000KM.FULL

HYUNDAI SANTA FE 2.2 C...

Ár: 5.870.000 Ft

Évjárat: 2011 / 9

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

FORD ESCORT 1.6 16V CLX Alba Plus

FORD ESCORT 1.6 16V CL...

Ár: 135.000 Ft

Évjárat: 1994 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

BMW 525xd Touring (Automata) MODERLINE.35E KM.MEGAFULL

BMW 525xd Touring (Aut...

Ár: 12.800.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész