JAGUAR

JAGUAR F-PACE

JAGUAR
F-PACE

bővebben ›

JAGUAR S-TYPE

JAGUAR
S-TYPE

bővebben ›

JAGUAR X-TYPE

JAGUAR
X-TYPE

bővebben ›

JAGUAR XF

JAGUAR
XF

2 generáció

tovább »

JAGUAR XJ

JAGUAR
XJ

bővebben ›

JAGUAR XK

JAGUAR
XK

2 generáció

tovább »

JAGUAR márka rövid története

A Jaguar márka története szorosan összeforrt alapítója, Sir William Lyons életútjával. A Mister Jaguarként is emlegetett ír származású Lyons a műszaki iskolát, majd a motorkerékpár-kereskedésben inaskodást otthagyva 1922-ben szomszédjával, a lerobbant katonai motorkerékpárokra oldalkocsikat készítő, Walmsley-vel megalapítja a Swallow Sidecar Company-t. 1927-ben már karosszériákat is készítettek Austin Seven alvázakra, majd Standard, Swift és Fiat alvázakat karosszáltak. Szépen fejlődő üzemüket a brit autógyártás fellegvárába, költöztették –ahol Lyons receptje szerint olcsó, de elegáns autókat készítettek, mint amilyen az 1931-ben Standard fődarabok felhasználásával megépített első saját autójuk, az S.S. I. is volt. 1934-ben Walmsley kiszállt a vállalkozásból, amely egyre nagyobb sorozatokban készítette látványos autóit S.S. Cars Ltd. név alatt. Az igazi (el)ismertséget a Bentleykhez hasonló kinézetű és teljesítményű, ám azok árának csupán negyedéért kínált luxus-limuzinjaik mellett az akkoriban lélektani határnak számító 100 mérföldes óránkénti sebességre képes SS 100 nevezetű látványos sportkocsinak köszönhették. 1935-ben típusnévként jelent meg a Jaguar szó, és az elrugaszkodó nagymacskát formázó orrdísz. A háború idején a brit iparhoz hasonlóan az SS céget is haditermelésre állították át, 1940-től autók helyett katonai utánfutókat és repülőgép-szárnyakat gyártottak, illetve bombázókat nagyjavítottak. Természetesen a briteknek oly sok szenvedést okozó háború végeztével el kellett vetni az SS márkanevet, így a Lyons által még 1937-ben előrelátóan levédetett Jaguar nevet használták az újrainduló gyár autóin, a céget pedig 1945-től Cars Ltd.-ként jegyzik. 1950-ben született meg a teljesen új konstrukciójú Mark VII., melyet már a legendás, két vezérműtengelyes XK hathengeres hajtott. És ekkor született a Jaguar szlogenje is: “Grace, Space and Pace” (kb. kecses, tágas, gyors), amivel Anglián és a kontinentális Európán kívül már Amerikában is szép sikereket értek el. De ne feledkezzünk el a minden idők egyik legszebb sportkocsijának tartott XK 120 említéséről sem! 1955-ben bemutattak egy kisebb négyajtóst, a Mark 1-est, ettől kezdve a gyár párhuzamosan kínált egy nagyobb, elegánsabb és egy kisebb, sportosabb modellsorozatot. Bár a nagyobbik sorozatban több, nagy teljesítményű, látványos autó követte egymást, (Mark VIII; Mark IX; Mark X; 420G) mégis a márka négyajtósainak vonalát leginkább az 1968-tól 1997-ig három egymást követő szériaként gyártott XJ6 (1972-től 12 hengeresként XJ12 is) határozta meg. Már a korai modellek is Lyonst talán a legelismertebb angol autógyárossá emelték, ezért a királynő 1956-ban lovaggá ütötte. Sir William Lyons állítólag még rajzolni sem tudott, mégis gyurma-modellekkel maga tervezte autói formáját. Irányítása alatt a cég felvásárolt több kisebb gyárat, köztük a 1960-ban a Daimlert is, melynek neve alatt különösen jól felszerelt és nagy teljesítményű Jaguarokat kínáltak. 1966-ban Lyons lemondott a vezérigazgatói székéről, ekkor a cég beolvadt az állami tulajdonú, több tradicionális márkát is magába foglaló B.M.C.-be, ezzel részesévé vált a brit autógyártás összeomlásának zavaros és gyászos történetének. Számtalan átszervezés és névváltoztatás után 1984-ben a Thacher kormány leválasztotta a cégcsoportról és privatizálta a Jaguar márkát, amelyet 1990-ben megvásárolt a Ford. 2008-tól a márka tulajdonosa az indiai Tata Motors Ltd.

Név:Jaguar Cars Ltd.
Csoport:Tata
Alapítás éve:1922
Cégnév:Jaguar Cars Ltd.
Székhely:Coventry, Anglia
Első autó:S.S. I.; 1931
Jelmondat:Elegáns, kifinomult, emellett mégis egyfajta sportosságot megtestesítő autók gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1qYWd1YXI=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Európa is kap a hidrogénes Hyundai SUV-ból

Új hidrogén üzemanyagcellás koncepció a Hyundai-tól

6 órája – Autósvilág hírei

Már jövőre piacra dobhatják a következő generációs hidrogén üzemanyagcellás Hyundai SUV-t, aminek 500 kilométer feletti hatótávot ígérnek.


Új projekt a Porsche Le Mans mérnökeinek kezében

Nagyteljesítményű benzinmotort fejleszt a Porsche

9 órája – Autósvilág hírei

A FIA WEC-et épp otthagyták, a Formula-E debütálás még messze van, úgyhogy a Porsche sportmérnökei gyorsan összerittyentenek egy erőgépet.


Menő ezüstnyíl lett az Infiniti Prototype 9

Létraváz és villanyhajtás a retro versenyautóban

11 órája – Autósvilág hírei

Megmutatta mérges hűtőrácsát és kézzel alkotott vonalait az Infiniti retro versenyautó koncepciója, ami koránt sem prémium, ellenben menő.


Használtautó.hu

FORD MONDEO Turnier 2.0 TDCi Champions Titanium 2Kulcs!Szervizkönyv!Navi!Ülésf

FORD MONDEO Turnier 2....

Ár: 3.099.000 Ft

Évjárat: 2013 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT Variant 1.9 PD TDi Comfortline

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 425.000 Ft

Évjárat: 2001 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MINI MINI One 1.6 Gyönyörű állapotban!

MINI MINI One 1.6 Gyön...

Ár: 2.333.000 Ft

Évjárat: 2011 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 530xd (Automata) M-PAKET.FACELIFT.LED.HEDUP.SÁV

BMW 530xd (Automata) M...

Ár: 10.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

OPEL VECTRA C 2.0 DTI Elegance

OPEL VECTRA C 2.0 DTI...

Ár: 750.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész