Bár korábban arról szóltak a hírek, hogy a főnixként újjászülető svéd márka Kínából indul útjára, a legújabb információk szerint nem vetették el a svéd gyártás tervét. Ha a beszállítókkal sikerül megállapodni, ősszel indulhat a Saab 9-3-asok gyártása.
Februárban még a Saab múzeum sorsa is kétséges volt, most azonban a márka rajongóinak köszönhetően egy újabb történelmi példánnyal, az utolsó 9-3-assal gazdagodhat a megmentett gyűjtemény.
Idén nyáron megszűnt az etanol jövedéki-adó mentessége, jövő évtől pedig nő ezen sarca, így még kevésbé éri majd meg a környezetbarát üzemanyagot tankolni.
A GM által volt már amerikai és a Spyker miatt holland kézben is a Saab, ám most kínai kézbe került, miután eddig egyik befektető sem tudta megmenteni.
Nem csak a Saab jövőbeli formavilágát, hanem a hamarosan saját alapokon újjászülető 9-3-ast is jövendöli a Phoenix. Állítólag annak alapjaira építették.
Ha japán modell lenne, már hatszor leváltották volna. De ő csak áll s véd. Márkahagyományokat, biturbó dízeleket, lifestyle kombikat, kényelmes automatákat, skandináv életérzést...