LANCIA

LANCIA DEDRA

LANCIA
DEDRA

bővebben ›

LANCIA DELTA

LANCIA
DELTA

bővebben ›

LANCIA KAPPA

LANCIA
KAPPA

bővebben ›

LANCIA LYBRA

LANCIA
LYBRA

bővebben ›

LANCIA MUSA

LANCIA
MUSA

bővebben ›

LANCIA THEMA

LANCIA
THEMA

bővebben ›

LANCIA THESIS

LANCIA
THESIS

bővebben ›

LANCIA YPSILON

LANCIA
YPSILON

2 generáció

tovább »

LANCIA ZETA

LANCIA
ZETA

bővebben ›

LANCIA márka rövid története

A Fiat két autóversenyzője, Vincenzo Lancia és Claudio Fogolin 1906-ban saját autógyárat alapított Lancia & C. néven. Első autójuk a tipo 51, amely 12 HP, sőt, Alfa néven is ismeretes. Lancia nem csak a cég irányításában, de a tervezőmunkában is részt vett, és persze az autókat maga is próbálta ki. Kocsijaikat a formabontó, úttörő műszaki megoldások jellemezték, így európai elsőként kapott az 1913-as Theta komplett elektromos rendszert, 1922-ben a Lambda világelsőként önhordó karosszériával készült, az Astura független első felfüggesztése a rugókkal egybeépített hidraulikus lengéscsillapítókkal is korát jócskán megelőző megoldás volt. Sok szempontból évtizedekkel előzte meg korát az 1937-es Aprilia, amely áramvonalas karosszériával, mind a négy keréken független felfüggesztéssel és tárcsafékkel készült! A két évvel későbbi Ardea pedig már ötfokozatú váltót és 12 voltos elektromos rendszert kapott. Motorjaik egészen 1976-ig az 1918-ban szabadalmaztatott szűk hengerszögű (45° vagy 22°) V építésmód szerint készültek, legyen szó négy-, vagy akár tizenkét hengeres erőforrásokról. Az ötvenes években Vincenzo Lancia fia, Gianni autósportos ambíciókat táplált, így 1954-ben megtervezték az egyedi műszaki megoldásokkal telezsúfolt D50-et, felállítottak egy Formula-1 csapatot, és nyertek is két futamot. Ám pilótájuk, Alberto Ascari halálos balesete és pénzügyi problémák miatt kiszálltak az F-1-ből, a teljes istállót autóstul-emberestül átadták egy vetélytársuknak, akinél Juan Manuel Fangio a némileg áttervezett autóval meg is nyerte az 1956-os Grand Prix sorozatot –de már Ferrari D50 néven… Annál szerencsésebb volt viszont a márka a rally-sportban, többek közt három legendás autójuk, ahol a Stratos, a 037 és a Delta Integrale számtalan bajnoki címet nyert. A Lancia komplikált mechanikájú, igényes kivitelű -tehát drágán gyártható autóival a 60-as években már egyszerűen nem lehetett pénzt keresni, így az eladósodó cég 1969-ben a Fiat tulajdonába került. Néhány évig még készültek „eredeti” Lanciák, például a Beta vagy a Gamma, ám helyüket egyre inkább átvették a Fiat nagyszériás szerkezeteire épülő, de az eleganciát és igényességet képviselni hivatott modellek.

Név:Lancia Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1906
Cégnév:Lancia Automobiles S.p.A.
Székhely:Torino, Olaszország
Első autó:tipo 51; 1907
Jelmondat:Az egykor úttörő műszaki megoldásairól, eleganciájáról és igényességéről –és persze zajos rally-sikereiről ismert márka ma a Fiat luxus-felelőse.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5jaWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5jaWE=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Nem gáz a gáz - Audi A5 Sportback g-tron a Wörtherseere

Villantós A5-tel gázosít az Audi a Wörtherseen

2 órája – Autósvilág hírei

Különleges módot választott az Audi, hogy elfogadtassa CNG hajtásait: tuningosra vett A5 g-tronnal készültek a Wörthersee fesztiválra.


Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

5 órája – Sztori

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Eladó egy Ferrari Daytona, ami a '70-es években gyorsabban ért Las Vegasba, mint egy helikopter

Versenyzett egy helikopterrel, gyorsabb volt a Ferrari

8 órája – Autósvilág hírei

Meghirdettek egy 1971-es Ferrari Daytonát, a története igencsak erős, az első tulajdonos nevét még Las Vegasban is viseli egy szálloda. Nem teljesen gyári, ennek köszönheti hihetetlen sztoriját.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN POLO 1.0 50 Comfortline Névre írva! Alap felsz.!

VOLKSWAGEN POLO 1.0 50...

Ár: 499.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW 318i Szép állapot M-es Lökös!

BMW 318i Szép állapot...

Ár: 670.000 Ft

Évjárat: 1999 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

AUDI A6 3.0 V6 TFSI quattro S-tronic el .vonóhorog

AUDI A6 3.0 V6 TFSI qu...

Ár: 8.190.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

PEUGEOT 206 1.1 XR

PEUGEOT 206 1.1 XR

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 2001 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G 1.2 16V Viva 73 ezer km Újszerű!

OPEL ASTRA G 1.2 16V V...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 2003 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész