LANCIA

LANCIA DEDRA

LANCIA
DEDRA

bővebben ›

LANCIA DELTA

LANCIA
DELTA

bővebben ›

LANCIA KAPPA

LANCIA
KAPPA

bővebben ›

LANCIA LYBRA

LANCIA
LYBRA

bővebben ›

LANCIA MUSA

LANCIA
MUSA

bővebben ›

LANCIA THEMA

LANCIA
THEMA

bővebben ›

LANCIA THESIS

LANCIA
THESIS

bővebben ›

LANCIA YPSILON

LANCIA
YPSILON

2 generáció

tovább »

LANCIA ZETA

LANCIA
ZETA

bővebben ›

LANCIA márka rövid története

A Fiat két autóversenyzője, Vincenzo Lancia és Claudio Fogolin 1906-ban saját autógyárat alapított Lancia & C. néven. Első autójuk a tipo 51, amely 12 HP, sőt, Alfa néven is ismeretes. Lancia nem csak a cég irányításában, de a tervezőmunkában is részt vett, és persze az autókat maga is próbálta ki. Kocsijaikat a formabontó, úttörő műszaki megoldások jellemezték, így európai elsőként kapott az 1913-as Theta komplett elektromos rendszert, 1922-ben a Lambda világelsőként önhordó karosszériával készült, az Astura független első felfüggesztése a rugókkal egybeépített hidraulikus lengéscsillapítókkal is korát jócskán megelőző megoldás volt. Sok szempontból évtizedekkel előzte meg korát az 1937-es Aprilia, amely áramvonalas karosszériával, mind a négy keréken független felfüggesztéssel és tárcsafékkel készült! A két évvel későbbi Ardea pedig már ötfokozatú váltót és 12 voltos elektromos rendszert kapott. Motorjaik egészen 1976-ig az 1918-ban szabadalmaztatott szűk hengerszögű (45° vagy 22°) V építésmód szerint készültek, legyen szó négy-, vagy akár tizenkét hengeres erőforrásokról. Az ötvenes években Vincenzo Lancia fia, Gianni autósportos ambíciókat táplált, így 1954-ben megtervezték az egyedi műszaki megoldásokkal telezsúfolt D50-et, felállítottak egy Formula-1 csapatot, és nyertek is két futamot. Ám pilótájuk, Alberto Ascari halálos balesete és pénzügyi problémák miatt kiszálltak az F-1-ből, a teljes istállót autóstul-emberestül átadták egy vetélytársuknak, akinél Juan Manuel Fangio a némileg áttervezett autóval meg is nyerte az 1956-os Grand Prix sorozatot –de már Ferrari D50 néven… Annál szerencsésebb volt viszont a márka a rally-sportban, többek közt három legendás autójuk, ahol a Stratos, a 037 és a Delta Integrale számtalan bajnoki címet nyert. A Lancia komplikált mechanikájú, igényes kivitelű -tehát drágán gyártható autóival a 60-as években már egyszerűen nem lehetett pénzt keresni, így az eladósodó cég 1969-ben a Fiat tulajdonába került. Néhány évig még készültek „eredeti” Lanciák, például a Beta vagy a Gamma, ám helyüket egyre inkább átvették a Fiat nagyszériás szerkezeteire épülő, de az eleganciát és igényességet képviselni hivatott modellek.

Név:Lancia Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1906
Cégnév:Lancia Automobiles S.p.A.
Székhely:Torino, Olaszország
Első autó:tipo 51; 1907
Jelmondat:Az egykor úttörő műszaki megoldásairól, eleganciájáról és igényességéről –és persze zajos rally-sikereiről ismert márka ma a Fiat luxus-felelőse.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5jaWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5jaWE=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Modern kori Eleanor kiadással búcsúzik a kifutó Mustang

750 lóerős Super Snake kiadással ünnepel a Shelby

1 órája – Autósvilág hírei

50. születésnapját ünnepli a Shelby Mustang. 750 lóerővel, a jellegzetes színekben, nagyon kígyó kiadással készültek az évfordulóra.


Riasztási fokozatába lép a szmogriadó Budapesten

150 ezer forintos bírságot kaphat, aki megszegi a szmogriadót

4 órája – Autósvilág hírei

Hétfő reggel 6-tól riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó, tilos Euro 3-asnál rosszabb besorolású autóval közlekedni 6-22 óra között.


Audi Q8: koncepcióból képzelt valóság

Ilyen lehet majd a gyártásba kerülő Audi Q8

19 órája – Autósvilág hírei

Detroitban még koncepcióként debütált az Audi Q8, amit jövőre várhatunk szériagyártású modellként. Indiában már utóbbit is megrajzolták.


Használtautó.hu

FORD FOCUS 1.8 TDCi Collection

FORD FOCUS 1.8 TDCi Co...

Ár: 1.150.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

AUDI A7 SB 3.0 V6 TDI DPF quattro S-tronic

AUDI A7 SB 3.0 V6 TDI...

Ár: 8.000.000 Ft

Évjárat: 2011 / 7

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Dízel

SEAT CORDOBA Vario 1.4 Stella

SEAT CORDOBA Vario 1.4...

Ár: 249.000 Ft

Évjárat: 1999 / 11

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

SKODA FABIA 1.4 PD TDi Ambiente

SKODA FABIA 1.4 PD TDi...

Ár: 1.100.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD KUGA 2.0 TDCi Titanium

FORD KUGA 2.0 TDCi Tit...

Ár: 4.400.000 Ft

Évjárat: 2011 / 2

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész