LANCIA

LANCIA DEDRA

LANCIA
DEDRA

bővebben ›

LANCIA DELTA

LANCIA
DELTA

bővebben ›

LANCIA KAPPA

LANCIA
KAPPA

bővebben ›

LANCIA LYBRA

LANCIA
LYBRA

bővebben ›

LANCIA MUSA

LANCIA
MUSA

bővebben ›

LANCIA THEMA

LANCIA
THEMA

bővebben ›

LANCIA THESIS

LANCIA
THESIS

bővebben ›

LANCIA YPSILON

LANCIA
YPSILON

2 generáció

tovább »

LANCIA ZETA

LANCIA
ZETA

bővebben ›

LANCIA márka rövid története

A Fiat két autóversenyzője, Vincenzo Lancia és Claudio Fogolin 1906-ban saját autógyárat alapított Lancia & C. néven. Első autójuk a tipo 51, amely 12 HP, sőt, Alfa néven is ismeretes. Lancia nem csak a cég irányításában, de a tervezőmunkában is részt vett, és persze az autókat maga is próbálta ki. Kocsijaikat a formabontó, úttörő műszaki megoldások jellemezték, így európai elsőként kapott az 1913-as Theta komplett elektromos rendszert, 1922-ben a Lambda világelsőként önhordó karosszériával készült, az Astura független első felfüggesztése a rugókkal egybeépített hidraulikus lengéscsillapítókkal is korát jócskán megelőző megoldás volt. Sok szempontból évtizedekkel előzte meg korát az 1937-es Aprilia, amely áramvonalas karosszériával, mind a négy keréken független felfüggesztéssel és tárcsafékkel készült! A két évvel későbbi Ardea pedig már ötfokozatú váltót és 12 voltos elektromos rendszert kapott. Motorjaik egészen 1976-ig az 1918-ban szabadalmaztatott szűk hengerszögű (45° vagy 22°) V építésmód szerint készültek, legyen szó négy-, vagy akár tizenkét hengeres erőforrásokról. Az ötvenes években Vincenzo Lancia fia, Gianni autósportos ambíciókat táplált, így 1954-ben megtervezték az egyedi műszaki megoldásokkal telezsúfolt D50-et, felállítottak egy Formula-1 csapatot, és nyertek is két futamot. Ám pilótájuk, Alberto Ascari halálos balesete és pénzügyi problémák miatt kiszálltak az F-1-ből, a teljes istállót autóstul-emberestül átadták egy vetélytársuknak, akinél Juan Manuel Fangio a némileg áttervezett autóval meg is nyerte az 1956-os Grand Prix sorozatot –de már Ferrari D50 néven… Annál szerencsésebb volt viszont a márka a rally-sportban, többek közt három legendás autójuk, ahol a Stratos, a 037 és a Delta Integrale számtalan bajnoki címet nyert. A Lancia komplikált mechanikájú, igényes kivitelű -tehát drágán gyártható autóival a 60-as években már egyszerűen nem lehetett pénzt keresni, így az eladósodó cég 1969-ben a Fiat tulajdonába került. Néhány évig még készültek „eredeti” Lanciák, például a Beta vagy a Gamma, ám helyüket egyre inkább átvették a Fiat nagyszériás szerkezeteire épülő, de az eleganciát és igényességet képviselni hivatott modellek.

Név:Lancia Automobiles S.p.A.
Csoport:Fiat S.p.A.
Alapítás éve:1906
Cégnév:Lancia Automobiles S.p.A.
Székhely:Torino, Olaszország
Első autó:tipo 51; 1907
Jelmondat:Az egykor úttörő műszaki megoldásairól, eleganciájáról és igényességéről –és persze zajos rally-sikereiről ismert márka ma a Fiat luxus-felelőse.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5jaWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1sYW5jaWE=

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Tanner Foust a hegyekbe vitte rallycross Bogarát

Közúton csapatott az összkerekes VW Beetle Videó

3 órája – Sztori

Mára is jusson videó: Tanner Foust 544 lóerős VW Beetle driftje a hegyekben, a legjobb dolog amire eltölthetjük felesleges időnket.


Nem a tolvajok, hanem a terroristák ellen építtetnek nyomkövetőt az autókba Kínában

GPS nyomkövetőt raknának minden autóba

6 órája – Autósvilág hírei

Néhány éve még drága rendszer volt, ma filléres kütyü a GPS nyomkövetés. Nálunk csak ajánlott kiegészítő, de Kína egyik körzetében kötelező lesz.


Bemutatkozott a Williams és a Sauber  is

Újra szépek az F1 autók, itt vannak az első fecskék

9 órája – Sztori

Vadabbak lesznek az új F1 autók, szélesebb kerekekkel és szárnyakkal. A Williams és a Sauber már meg is mutatta vadiúj versenyautóját.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN PASSAT 1.9 PD TDI Comfortline

VOLKSWAGEN PASSAT 1.9...

Ár: 2.799.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN PASSAT Variant 1.9 TDI Comfortline RITKASÁG! GYÁRI NAVI!!!

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 649.999 Ft

Évjárat: 2000 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 206 2.0 HDi Style

PEUGEOT 206 2.0 HDi Style

Ár: 400.000 Ft

Évjárat: 2001

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SKODA OCTAVIA 1.6 Classic

SKODA OCTAVIA 1.6 Classic

Ár: 670.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

DAIHATSU YRV GTti 130 lóerő klíma

DAIHATSU YRV GTti 130...

Ár: 590.000 Ft

Évjárat: 2002 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész