okt
20

Útépítés, 60-as, 80-as sebességkorlátozás, mérés. Mire jó ez?

Állítólag nekünk akarnak kedvezni azzal, hogy szívatnak

2015. október 20., kedd 13:50 | Állapot: Friss

Átépítik a fővárosi bevezetőszakaszokon az autópályák elválasztósávjait, sok a váltakozó sebességkorlátozás. De vajon miért?

%KA%Már szinte megszoktuk, de még mindig idegesítő, az autópályák fővárosi bevezetőszakaszain az elválasztósávok átépítése miatt váltakoznak a 80 és a 60 km/órás sebességkorlátozások. Elvileg nem lehet egyenletes tempóval menni%KA%

Már szinte megszoktuk, de még mindig idegesítő, az autópályák fővárosi bevezetőszakaszain az elválasztósávok átépítése miatt váltakoznak a 80 és a 60 km/órás sebességkorlátozások. Elvileg nem lehet egyenletes tempóval menni

Miként arról már beszámoltunk, nyár végétől november végéig átépítik az autópályák fővárosi bevezetőszakaszain a forgalmi irányok közötti elválasztósávot. Hogy ennek mi értelme van, azt most hagyjuk, autósként azonban meglehetősen idegesítő, hogy a 60-as, 80-as korlátozások szabályosan váltakoznak. Különösen most, hogy a munkaterületek mellett razziát hirdetett a rendőrség. Ha az ember szabályosan szeretne közlekedni, akkor folyamatosa gyorsíthat, fékezhet, a gyakorlat persze az, hogy a forgalom mindenhol 80 km/óra körül, inkább gyorsabban megy. De vajon mi értelme van a váltakozó sebességkorlátozásnak?

%KA%Megfigyelhető, a 60 km/órás korlát a felhajtóknál, illetve a nyitott munkaterületeknél van. Így voltaképp érthető, de jobb lenne az egységes sebessérkorlátozás%KA%

Megfigyelhető, a 60 km/órás korlát a felhajtóknál, illetve a nyitott munkaterületeknél van. Így voltaképp érthető, de jobb lenne az egységes sebessérkorlátozás

Megkérdeztük a táblákat kihelyező Magyar Közutat, s a következő választ kaptuk. "Alapvetően autópályákon a sávelhúzásos forgalomtereléseknél 80 km/óra a megengedhető sebesség, a 60 km/órás sebességkorlátozást a munkaterületre történő ki- és behajtóknál, valamint a csomópontoknál alkalmazunk. A munkaterületeknél a lassú, nehéz tehergépjárművek belső forgalmi sávba történő becsatlakozása, a csomópontoknál a gyorsítósáv hiánya miatt álló helyzetből induló járművek indokolják a további sebességkorlátozást. Az egységes 60 km/órás sebességkorlátozás alkalmazása felmerült, de végül a gyorsabb előrejutás támogatása érdekében, ahol lehet megtartottuk a 80 km/órás korlátozást."

A bekötéseknél, azaz a csomópontoknál valóban érthető a lassabb, 60 km/órás sebességkorlátozás, miként azt is látni kell, hogy a nyitott munkaterületek mellett valóban nem túlzottan szerencsés 80 km/órás tempót engedélyezni. Igaz, valószínűleg szerencsésebb, jobban emészthető és betarthatóbb lett volna egy kompromisszumos, végig 70 km/órás sebességhatár. Aki kellően bölcs, s nem zavarják a reflektorral háborgók, az persze most is végigmehet 70-75 km/órás egyenletes tempóval, s vélhetően nem esik majd "bántódása".

Megszívattak!
Önt is megszívatták? Van egy története?
Mesélje el nekünk!
Nyomtatás
Megosztás

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (21 db)

japancar írta: 11 hónapja

Az M3 mentén végig így van. Talán érthető lenne, ha a 60 km sebességgel jelzett tábláknál folyna a munka, de nem ott folyik. A táblát kiteszik és máshol dolgoznak. Elmebajos ötlet előre kitáblázni ezeket a munkaterületeket egy olyan helyen a hol naponta változik az a szakasz amit éppen csinálnak.
Rendet kellene végre tenni az összes munkaterület tábla körül. Pl. 30 km tábla kint van, az út már egy éve elkészült. A rendőrség is ott van és büntet.. Mi a helyzet? Kevés az állami adóbevétel? Vannak más esetek is amikor az emberben ezek miatt felforr az agyvíz. Tiszafüred, vasárnap, napos idő, senki sem dolgozik. Az út 90%-ban kész, már csak a füvesítés van hátra, a szélén lerakják még a szegélykövet. Kint van a 30 km tábla. Teljesen felesleges, senki nem megy már rá a kész útra dolgozni a későbbiekben. Egy hét múlva visszafelé. Kész a füvesítés, le van rakva a szegélykő. A 30 km. tábla is kint van.
RENDELET KELLENE ARRÓL, HOGY AZ ÚTÉPÍTÉS BEFEJEZÉSE UTÁN 48 ÓRÁN BELÜL EL KELL TÁVOLÍTANI A SEBESSÉGKORLÁTOZÓ ÉS MÁS FORGALMAT IRÁNYÍTÓ TÁBLÁKAT!

A válaszoláshoz belépés szükséges
japancar írta: 2016 március 25., péntek 00:04:50
Taybore írta: tavaly

Létezik több műszakos munka is. Nem azt mondták, hogy egy munkás dolgozzon napi 16-20-24 órát, hanem lehetne akár 2-3 munkacsapat is, akik egymást váltva dolgoznak az adott szakaszon, így fele/harmad annyi idő alatt is el lehetne készülni egy olyan szakaszon, ahol "feleslegesen" tartják föl a forgalmat.


Előzmények megtekintése

Nem többműszakos, hanem több helyszínes a munka és ezek egybeérnek előbb utóbb. Bár az útépítés szervezéséhez nem értek, de azt látom mindenhol, hogy időigényes. Szóval inkább tartson tovább, de ne kelljen két év múlva újra táblák között araszolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
japancar írta: 2016 március 25., péntek 00:01:45

Többször végigmentem ezen az M3 szakaszon. Borzasztóan ostoba dolog. Megy az ember 80 km tábla után nyolcvannal, egyszerre elé bukkan egy 60 km tábla. Ha nem akarja, hogy hátulról belemenjen a sávlezárás miatt feltorlódó forgalom akkor figyelmen kívül kell, hogy hagyja, mert a szinte ötletszerűen kihelyezett táblák előtt csak vészfékezni lehetne. A másik probléma, hogy ezeket ottfelejtik. Már kilométerekkel előrébb tart a munka, de végig kint vannak az értelműket veszített 60 km. táblák!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 október 22., csütörtök 08:48:40
Sheppard írta: tavaly

Nincs, csak fröcsögök, mert hónapok óta nem történik semmi (vagyis olyan lassan haladnak, hogy nem látszik a haladás). És nyilván a legfontosabb ok a lóvé. Csak legalább várnák meg, amíg ugyanazon a szakaszon legalább az egyik helyen befejezik a mókázást.



De akkor sem vagyok hajlandó elhinni, hogy ennek így kell lennie. Mindegy, lesz valahogy.


Előzmények megtekintése

Értelek én. :-D

Mindig ez van, a más munkájához általában jobban "értünk". :-D

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2015 október 21., szerda 18:28:40
Kempelen írta: tavaly

Persze. Éjszaka is lehet dolgozni, mégsem dolgozik jóformán senki sem ebben az időszakban, hacsak a technológia ezt nem kívánja meg.



Innen az íróasztal mellől azért minden sokkal egyszerűbbnek tűnik nem?



Egy kérdés: ha van 3 hónapod arra, hogy elvégezz valamit, mert ez a határidő, akkor miért akarnád hamarabb megcsinálni. Mielőtt indulatból válaszolsz, képzeld magad egy cégvezető székébe. 3 hónapod van, ha hamarabb végzel, mit csinálsz a melóssal? Hova teszed? A munkák nem párhuzamosan futnak, a kapacitásod így le van kötve.

Amúgy te tudod, hogy pl. milyen technológiai szüneteket kell betartani egy ilyen munka során, ami nekem, laikusnak állásnak tűnik, pedig csak köt, szárad, ülepszik, mit tudom én....valami.



Mondom: biztosan lehetne jobban csinálni, de ne legyünk igazságtalanok, szerintem egyikünknek sincs kellő információ a birtokában. Ha neked van, akkor örömmel olvasom.


Előzmények megtekintése

Nincs, csak fröcsögök, mert hónapok óta nem történik semmi (vagyis olyan lassan haladnak, hogy nem látszik a haladás). És nyilván a legfontosabb ok a lóvé. Csak legalább várnák meg, amíg ugyanazon a szakaszon legalább az egyik helyen befejezik a mókázást.

De akkor sem vagyok hajlandó elhinni, hogy ennek így kell lennie. Mindegy, lesz valahogy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kempelen írta: 2015 október 21., szerda 11:36:02
Sheppard írta: tavaly

Eloszor is:ugy kene nyomniuk a melot,hogy ne 3 honapig tartson.



Aztan meg ugy kene,hogy mar amikor egyaltalan kikuldenek efy brigadot dolgozni,az ne akkor tortenjen,amikor a legnagypbb a forgalom/legveszelyesebb/legnagyobb hoseg van.



Kezdetnek.aztan ott van,amit az elozo hozzaszolo irt,kicsit fel lehetne porgetni a dolgokat.bpersze ehhez az is kene,ha nem egyszerre kezdenenek mindenhol a felujotasokat. Az sokat segitene.mert egyszerre x helyen tudnak dolgozni.



Par eve pl majk es szekesfehervar kozott total utfelujitas. Honapokig tartott. Azonnal felmartak azut 90%at,de aszfaltozni egyszerre 1 helyen tudtak,azt is office time ban.vagyis 17 ora utan mar senki nem volt ott. Reggel 7 kpr pedig senki nem volt meg a gepeknel.



Ez nyaron volt. Daniaban tudnak este dolgoztatni,amikor nem utik el oket,nem tartanak fel annyi embert


Előzmények megtekintése

Persze. Éjszaka is lehet dolgozni, mégsem dolgozik jóformán senki sem ebben az időszakban, hacsak a technológia ezt nem kívánja meg.

Innen az íróasztal mellől azért minden sokkal egyszerűbbnek tűnik nem?

Egy kérdés: ha van 3 hónapod arra, hogy elvégezz valamit, mert ez a határidő, akkor miért akarnád hamarabb megcsinálni. Mielőtt indulatból válaszolsz, képzeld magad egy cégvezető székébe. 3 hónapod van, ha hamarabb végzel, mit csinálsz a melóssal? Hova teszed? A munkák nem párhuzamosan futnak, a kapacitásod így le van kötve.
Amúgy te tudod, hogy pl. milyen technológiai szüneteket kell betartani egy ilyen munka során, ami nekem, laikusnak állásnak tűnik, pedig csak köt, szárad, ülepszik, mit tudom én....valami.

Mondom: biztosan lehetne jobban csinálni, de ne legyünk igazságtalanok, szerintem egyikünknek sincs kellő információ a birtokában. Ha neked van, akkor örömmel olvasom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
s3000 írta: 2015 október 21., szerda 11:25:51
plumoza írta: tavaly

Sokat járok az M3-ason. Ami tényleg tény hogy ha nem megyek a szélső sávba legalább 90-el akkor le akarnak tolni. Persze a belső sávba még igy is simánn haladnak el mellettem ugy 100-110-es tempóval. Ha a belső sávba 100-110-el haladókat leszedik és megy érte a büntetés teljesen eggyet értek vele,ha majd én leszek az , én nem fogok háborogni a büntetésért (de én ekkora adu ászt nem adok a rendőrség kezébe).

Viszont a korlátozás váltakozását én eltúlzotnak érzem. Simán van olyan rész az M3-on ahol semmiféle nyitott munka terület nincs és még is 60-as a korlátozás pár száz méteres szakaszon. Olyan érzésem van néha hogy az átgondolatlanság és a bürokrácia itt is jelen van.

Ha ésszerübb szabályozások lennének akkor talán többen éreznék,hogy érdemes lenne betartani,és nem azt érezné a polgár hogy megint ki akarnak vele cseszni,és ezt még egy sebességméréses akcióval le is akarják nyomni a torkán. A n80-assal semmi bajom ,de a 60-asat főleg igy váltakozva indokolatlannak érzem.

Azt már csak a jegyzetem margójára írom hogy az eddigi funkcióját jól ellátó zöld sávelválasztót teljesen feleslegesen cseréljük ki egy egy betonból,és egy 50-70 centis pár év múlva elrohadó acélhálló szerüségre. Én szinte bármerre járok mindenhol öntjük meggondolatlanul felesleges dolgokra az úniós pénzeket. Ahova meg tényleg kellene oda egy peták sem jut.


Előzmények megtekintése

Hányszor jöttek már beléd hátulról amikor "le akartak tolni"?

A válaszoláshoz belépés szükséges
plumoza írta: 2015 október 21., szerda 09:31:11
Kempelen írta: tavaly

Alapjában véve egyetértek veled.

Ez a kijelentésed szerintem nagyon naiv:

"Ha ésszerübb szabályozások lennének akkor talán többen éreznék,hogy érdemes lenne betartani,és nem azt érezné a polgár hogy megint ki akarnak vele cseszni"

Ebben az országban ez nem működik, de szerintem lehet, hogy sehol. Olyan szabály nincs, amit szívesen betart a magyar. Ez a nemzet úgy van kódolva, hogy csak az ostorból ért. Sajnos.


Előzmények megtekintése

Igy utólag átgondolva Kempelen, igazad van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2015 október 21., szerda 08:34:31
Kempelen írta: tavaly

Hogy kellene nyomniuk a melót? A heti 40 óra az 40 óra. A MT mindenkire vonatkozik, a túlmunka, éjszakai munka, hétvégi munka 50-100% pótlékkal kell menjen, szerintem az sem lehet megoldás általánosan.



Az útmunkások is emberek, mi könnyen gondoljuk, hogy nekik 0-24-ben kellene tolniuk, hogy nekünk könnyebb legyen.

Biztosan lehetne gyorsabban csinálni, de az inkább a 8 óra hatékonyabb kihasználásával lenne megoldható, az viszont attól még hivatali idő....


Előzmények megtekintése

Eloszor is:ugy kene nyomniuk a melot,hogy ne 3 honapig tartson.

Aztan meg ugy kene,hogy mar amikor egyaltalan kikuldenek efy brigadot dolgozni,az ne akkor tortenjen,amikor a legnagypbb a forgalom/legveszelyesebb/legnagyobb hoseg van.

Kezdetnek.aztan ott van,amit az elozo hozzaszolo irt,kicsit fel lehetne porgetni a dolgokat.bpersze ehhez az is kene,ha nem egyszerre kezdenenek mindenhol a felujotasokat. Az sokat segitene.mert egyszerre x helyen tudnak dolgozni.

Par eve pl majk es szekesfehervar kozott total utfelujitas. Honapokig tartott. Azonnal felmartak azut 90%at,de aszfaltozni egyszerre 1 helyen tudtak,azt is office time ban.vagyis 17 ora utan mar senki nem volt ott. Reggel 7 kpr pedig senki nem volt meg a gepeknel.

Ez nyaron volt. Daniaban tudnak este dolgoztatni,amikor nem utik el oket,nem tartanak fel annyi embert

A válaszoláshoz belépés szükséges
Taybore írta: 2015 október 21., szerda 08:01:29
Kempelen írta: tavaly

Hogy kellene nyomniuk a melót? A heti 40 óra az 40 óra. A MT mindenkire vonatkozik, a túlmunka, éjszakai munka, hétvégi munka 50-100% pótlékkal kell menjen, szerintem az sem lehet megoldás általánosan.



Az útmunkások is emberek, mi könnyen gondoljuk, hogy nekik 0-24-ben kellene tolniuk, hogy nekünk könnyebb legyen.

Biztosan lehetne gyorsabban csinálni, de az inkább a 8 óra hatékonyabb kihasználásával lenne megoldható, az viszont attól még hivatali idő....


Előzmények megtekintése

Létezik több műszakos munka is. Nem azt mondták, hogy egy munkás dolgozzon napi 16-20-24 órát, hanem lehetne akár 2-3 munkacsapat is, akik egymást váltva dolgoznak az adott szakaszon, így fele/harmad annyi idő alatt is el lehetne készülni egy olyan szakaszon, ahol "feleslegesen" tartják föl a forgalmat.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss cikkek

25 éves a modern magyar autógyártás, Szentgotthárdon együtt ünnepeltünk az Opellel

Insigniával ünnepeltük a 25 éves magyar Astrát

7 órája – Sztori

Magyarország első személyautógyára idén töltötte 25. életévét. Az opelesekkel és már akkor is dolgozó munkásokkal együtt ünnepeltük az első magyar Astrát Szentgotthárdon.


Hamarosan önvezető Toyoták járnak a japán utakon

Az NTT-vel teszteli önvezető autóit a Toyota

10 órája – Autósvilág hírei

Vezető japán kommunikációs céggel társul a Toyota. Önvezető autóik tesztelésére és fejlesztésére a Nippon Telegraph rendszereit használják.


Nem tréfa: hatalmas üzemanyagár-csökkenés jön április 1-jén

Adómérséklés miatt lesz olcsóbb a benzin és a gázolaj

13 órája – Autósvilág hírei

A jövedéki adó mérséklődése miatt szombattól az üzemanyagok is olcsóbban lesznek, nem is kevéssel.


Friss tesztek

Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Vignale teszt

Megnéztük, hogy rinyál-e a Vignale - Ford Kuga Vignale teszt

Vignale prémium felszereltségben is vallott a frissített második generációs Ford Kuga. Erőteljes dízellel, összkerékkel és automatával.


Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio teszt

Messze a legkívánatosabb SUV - Jaguar F-Pace teszt

Luxusszedánok és sportautók után SUV kellett a Jaguarnak. De miért?! Nem mondanám jobbnak a többieknél, erre mégis emlékezni fogok.


BMW M240i Coupé  xDrive  teszt

Kétszínű 2-es - BMW M240i Coupé xDrive teszt

Durrog, szipog, hátba ver, a sorhat üvölt, gyorsulásával letépi a fejed, majd átnyomod Ecóba és 7 liter alatt jársz vele. Mi van?

Még több teszt

Használtautó.hu

RENAULT TWINGO 1.2 Beach House OPEN SKY CABRIJÓÓÓÓ

RENAULT TWINGO 1.2 Bea...

Ár: 349.999 Ft

Évjárat: 1999

Kivitel: Cabrio

Üzemanyag: Benzin

BMW I3 (Automata) ÁFÁS/Lodge Design/Tolatóradar

BMW I3 (Automata) ÁFÁS...

Ár: 8.590.000 Ft

Évjárat: 2014 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Elektromos

HYUNDAI IX 35 ix35 2.0 CRDi HP Premium 4WD

HYUNDAI IX 35 ix35 2.0...

Ár: 4.690.000 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó