A Cactus után jöhet a Citroën új viccautója, a Méhari
A Citroën főnöke szerint van esély legendás strandautójuk feltámasztására
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
LütyÅ‘ felügyelÅ‘ vicces szolgálati autója újra valóság lehet. A Citroën valaha gyártott legbulisabb autójával adna némi plusz szÃnt.
Linda Jackson, a Citroën ügyvezetÅ‘je jelentette be, hogy a cég egy korábbi tÃpusának modern változatával akar nagyot durrantani a közeljövÅ‘ben. Az extravagáns megoldásairól elhÃresült Citroën az elmúlt évtizedekben kicsit megszürkült, folyamatosan küzd saját és a piac démonaival. Emiatt jött létre a DS almárka és emiatt találták ki a tavalyi év egyértelmű csodabogár különdÃjasát, a C4 Cactus-t. A Cactus bár bohókás, de azért vezettünk már nála jobb kocsit. Ha a Citroën tényleg megcsinálná a Méhari szellemi utódját, azzal kicsit nehéz fába vágná a fejszéjét.
A strandautó hivatalosan teherjárműnek volt kategorizálva Amerikában, hogy a biztonsági övek nélkül egyáltalán legálisan közlekedhessen. Egy korszak ikonja, aminek ha elbaltázzák az újraalkotását, akkor mindenkinek csalódást okoznak, aki megjegyezte az A csendÅ‘r és a földönkÃvüliek cÃmű Louis de Funès film bugyi zöld Méhariját. 1968 és 1988 között 145 ezer Méhari épült, és létezett összkerékhajtású változata is. A még nagyobb legenda, a 2CV műszaki alapjait használó olcsó és igénytelen vászonetetÅ‘st persze nemcsak strandon használták, hanem gyakorlatilag mindenhol Franciaországban és a mediterráneumban. Ha imidzsmodellként tényleg gyártásba kerülne egy ilyen kocsi, az eredeti jó 600 kilós műanyag kasztninál persze komolyabb kéne legyen.
Évi 40-50.000 példány alatt ma már alig éri meg kisautót gyártani, szóval egyenlÅ‘re legfeljebb egy C3 Pluriel szerű modellváltozatként tudom elképzelni, mert egy modern-Mehariból aligha tudnának eladni ennyit. Viszont ha már van új 3 hengeres motorcsaládjuk, ideje lenne virÃtani valamit ezen a piacon is.
“igénytelen vászon[u]etetÅ‘st[/u]”
A filmekben valahogy mégsem Ãgy nézett ki ez az autó, mindig égben volt a feneke… Amúgy végtelenül egyszerű volt, slaggal is lehetett belülrÅ‘l takarÃtani – egy maiban ez bizonyára elképzelhetetlen lenne.