Top 5 legmenőbb Toyota Corolla

Neked melyik a kedvenc Corolla modelled?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szinte mindegyik Toyota Corolla generációban akad egy-egy sportosabb modell, ami elég rendesen képes megdobogtatni az autórajongók szívét. Most összegyűjtöttük a szerintünk legérdekesebbeket, de vitázni ér!

Látványosan dolgozik a Toyota az imázsának finomhangolásán. Sokszor fülembe csengenek Akio Toyoda szavai, aki néhány évvel ezelőtt elmonda: nem fognak többé unalmas autókat gyártani. Tény, hogy a Corolla nevéről nem feltétlenül az izgalom és az adrenalin jut eszünkbe, ami persze egyáltalán nem baj. Hiszen a racionálisan gondolkodó autóvásárló számára jóval fontosabb a megbízhatóság ígérete, ebben pedig a Corolla neve igenis sokat mond - nyilván nem véletlenül a világ legnagyobb példányban eladott autója. De mi a helyzet, az emocionálisan gondolkodó vásárlókkal? Nos, számukra is akadnak érdekességek a Corolla történelmében, de a jelenben sem kell félteni a márkát, gondoljunk csak a GR Sport változatra.

Most következzen az az 5 Corolla, amelyik mindenképp képes megemelni az adrenalinszintünket.

E30
Őszintén szólva egy első generációs Corolla már önmagában óriási menőségfaktorral rendelkezne, ha felbukkanna az utakon, és biztosan akad is jónéhány darab még a világ útjain, amelyet megőriztek az utókornak, de a listát most a harmadik generációval kezdjük. A '70-es évek második felének Corollájába csurrant-cseppent némi amerikai hatás. Nemrég pont megeresztettem egy Insta posztot egy ilyen Corolla Coupéról, szavazást kezdeményezve. Kitakartam a nevét a rendszámtáblán és rákérdeztem, hogy japán vagy amerikai modell látható-e a képen. Többen szavaztak az amerikaira. Ma már nem hangzik túl vérpezsdítően a 75 lóerős teljesítménye, amit a sornégyes, 1,6 literes szívó benzinmotorjából hoztak ki, de a ’70-es években ez mást jelentett.
Hirdetés
AE86
Igazi legenda benzinvérű körökben az AE86. Nem kis szerepet játszik ebben az Initial D rajzfilmsorozat, amelyben ilyen modellel tepernek. Kedvelt driftgép, hátsókerék-hajtása igazi csemege. Nevét a GT86 kupé, illetve utódja a GR86 vitte tovább. Az AE86-ost egyébként az ötödik generáció tagjai között kell keresni, de az AE86 elnevezés valójában az alvázszámra utal és a legerősebb GT-S modellek kapták. A 4A a motort jelöli, az E86 pedig az E80-as Corolla szériát. Közismertebb beceneve a Hachi-Roku, viszont eredetileg Levin és Sprinter Trueno néven kell keresni a katalógusokban. Ettől függetlenül ez egy Corolla, amelynek 1,6 literes motorja dupla vezérműtengelyes, 16 szelepes és 112 lóerős volt. FX GT-S
Akár egy vadászrepülő is viselhetné ezt a nevet, de ettől talán még érdekesebb ez a Corolla. Ha már az orrát nem rajzolták túl izgalmasra. Ám a 80-as évek vége felé bizony csak a megszokott divatot követte. Jóval érdekesebb a meredeken lejtő hátsója, ez egy igazi kis fronthajtású hot hatch volt. 1,6 literes, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotorja ugyanaz, ami az AE86-ban is szolgált, ráadásul később ezt építették az első MR2-be is.
Hirdetés
AE92
Talán az egyik legérdekesebb formájú Corolla az E90-es, tehát a hatodik generáció kupéja. Létezett ebből is ötajtós, ferdehátú változat erősebb motorral, de az igazi különlegesség az AE92. Lényegében egy Sprinter Trueno utód, ugyanúgy bukólámpákkal, ám kupésága ellenére lépcsős farkialakítással. Motorja is az AE86-ból ismerős 1,6 literes, négyhengeres, 16 szelepes egység leszármazottja, amit gyári matrica is hirdet az autó oldalán. Az E90-es Corolla generációból egyébként 4,5 millió darab készült, ám ebből a "kockakupéból" csupán 279 000 darabot gyártottak, szóval igazán szerencsés, aki találkozik vele. TS
Végül a kilencedik generációt érdemes megemlíteni, ám itt már a formaterv tényleg az „unalmas megbízhatóságot” testesítette meg, a TS változatok így amolyan sleepernek számítanak. A laikusok nehezen ismerik fel benne a forró ferdehátút, pedig vele is lehet jót autózni. A kilencedik generációba már nem került bele a sportos modellekben addig meghatározó 4A-GE kódjelű motor. Helyette érkezett a 2ZZ-GE kódjelű, ami már egy változó szelepvezérlésű, 1,8 literes, szívó benzinmotor 192 lóerővel, amit 7800-as fordulatnál ad le! Belőlük itthon is akadnak még jó állapotban megőrzött példányok, de igencsak jól tartják az árukat. A 2000-es évek eleji évjáratú modellekért simán elkérnek minimum 1,2 millió forintot. Az igazi ínyencek keresgélhetnek az észak-amerikai változatok között is, ahol szedánként, XRS néven lelhető fel, igaz abban csak 170 lóerőt tud ugyanez a 2ZZ-GE motor.
Hirdetés
Természetesen ez egy elég szubjektív lista, úgyhogy a kommentek között nyugodtan írjátok meg, hogy nektek melyik a kedvenc Corollátok!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.12.27. at 18:24
    Permalink

    A TS Corollában valóban az a legjobb, hogy a többi autósnak általában fogalma sincs arról, hogy mit tud, így nagyon komoly meglepetéseket lehet vele okozni. Csak egy sima átlagos 100 lovas autót látnak benne max. egy kicsit sportosabb megjelenésben, aztán jön a pofára esés. 🙂

Vélemény, hozzászólás?