Hangvezérlésű drón jár ehhez a kínai harckocsihoz

Finoman szólva is túlzás az utcára ez a kínai off-roader, ami rákjárásra is képes

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Dongfeng leányvállalata komoly utcai harckocsit villantott. Sokáig tartott az engedélyezés, de Kínában már kapható.

A kínai autópiac hónapról hónapra meg tud lepni minket, európaiakat. A feltörekvő cégeknek sokkal merészebb autókat kell tervezniük, hogy nevet szerezhessenek maguknak, de a kulturális különbségek is magyarázhatják, hogy ott miért készülnek olyan elvetemült szerkezetek, mint az M-Hero 917. Az M-Hero nevében az M a "mengshi" szót takarja, kínaiul a márkanév tehát nagyjából az "elszánt harcos hős" szóösszetételre fordítható. Igen, a kínai autóneveket még szokni kell - a BYD is hasonlóan furcsa (build your dreams - építsd meg az álmaid). De mit számít mindez, amikor szembe jön az úton egy olyan gépszörny, mint a 917?
Hirdetés
Az M-Hero 917 egy utcai, katonai stílusú off-roader jármű. Létraalvázas kialakítása kötelező, elvégre egy komoly terepjáróról van szó, de az már egyáltalán nem alapvetés, hogy a hátsó kerekek kormányzása az elsőkkel teljesen párhuzamosan is állítható, ezáltal a 917 képes az úgynevezett rákjárásra, amikor a karosszéria oldalirányba mozog. Emellett persze a fordulókört is alaposan lerövidíti, ha az első kerekekkel ellentétes irányba fordítják a hátsókat. A rövid első és hátsó túlnyúlások, illetve az alvázvédő lemezek a sziklás, meredek falú gödrökön is átsegítik a 917-est.
Hirdetés
Kínában kétféle meghajtással engedélyezték nagy nehezen a 917-est, az autót ugyanis már tavaly bemutatták, de csak idén került piacra. Egyrészt teljesen elektromos meghajtással is kérhető a terepjáró, ebben az esetben négy villanymotor biztosítja az összkerékhajtást. Másrészt viszont egy hárommotoros villanyhajtást is lehet kérni egy hatótávhosszabbító, 1,5 literes turbós négyhengeressel. Utóbbi is egy potens hajtáslánc, 816 lóerőt juttat a kerekekhez, de a nagy tömeg, a terepgumik és a nem túl aerodinamikus karosszéria miatt a 100 km/h-s sprint még így is 6 másodpercig tart. Odabent egyébként még brutálisabb az autó stílusa, a repülők által inspirált beltérben a gázkarokhoz hasonló szerkezetekkel állítható a vezetési üzemmód, a kilincsek pedig pisztolyhoz hasonlóak. Képernyőkből sincs hiány, még az első utas is kap egy sajátot, a szélvédőn pedig látható a rengeteg szenzor, amiből kikövetkeztethetjük, hogy komoly vezetéssegítő, esetleg önvezető rendszerek vannak a 917-esben. A kínai autók közül kevés jut el Európába, de az M-Hero 917-esnél erre a szokásosnál is kisebb az esély, az itteni hatóságok engedélyezési eljárásain bizonyára elég nehezen jutna át. Kár, mert egyébként kb. 5 millió forintért egy, a beltérből akár hangvezérléssel is irányítható drón kérhető az autóhoz, ami az off-roadozásnál kifejezetten hasznos, hiszen egy élőben, kívülről látható az autó helyzete.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?