0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Van zsákodban minden jó: Opel Meriva 1.7 CDTI Cosmo teszt

Opel Meriva 1.7 CDTI Cosmo teszt

Gruber Gergely·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vannak autó, melytől az ember ösztönösen elfordul, mondván ezt nem nekem találták ki, de ha beleül, meggondolja magát. Ha az összeset nem is tudta, de jó pár előítéletet ledöntött a tesztelt Opel Meriva is.

Teszt
Műszaki adatok

Fehér fényezés fekete tetővel: figyelemreméltó színösszeállítás. Csak nem egy kétkerekű van a FlexFix kerékpártartón?

Fehér fényezés fekete tetővel: figyelemreméltó színösszeállítás. Csak nem egy kétkerekű van a FlexFix kerékpártartón?

Átlagos tengelytávú kerékpár egyik oldalon sem lóg ki a karosszéria mögül

Átlagos tengelytávú kerékpár egyik oldalon sem lóg ki a karosszéria mögül

Járt már nálunk turbós benzinesként, automata váltós, középső dízelélvel, ezúttal pedig az 1,7 literes CDTI motor 130 lóerős, 300 Nm nyomatékú csúcsváltozatával, hatfokozatú kézi váltóval és még a csúcsot képviselő Cosmo kivitelnél is gazdagabb felszereltséggel kaparintottuk meg a generációváltás óta öngyilkos ajtókkal ellátott Merivát. A karosszéria fehér fényezéséhez a Design Edition csomaggal fekete tetőt társítottak, ami elismerő pillantásokat váltott ki a forgalom többi résztvevőjéből, különösen a régebbi Merivákban ülők forgatták fejüket.

És tényleg, megjelenése abszolút prémiumkategóriát képvisel, amit a közel félmilliós akciós kedvezmény levonása után olvasható 6 585 000 forintos árcédula is hűen tükröz.

Adaptív, önműködő kanyarfényszóró, kifejezetten csendes 1,7 literes dízelmotor és pazar FlexFix kerékpártartó, aminek egyetlen, de aggasztó hiányossága, hogy nem zárható Adaptív, önműködő kanyarfényszóró, kifejezetten csendes 1,7 literes dízelmotor és pazar FlexFix kerékpártartó, aminek egyetlen, de aggasztó hiányossága, hogy nem zárható Adaptív, önműködő kanyarfényszóró, kifejezetten csendes 1,7 literes dízelmotor és pazar FlexFix kerékpártartó, aminek egyetlen, de aggasztó hiányossága, hogy nem zárható

Adaptív, önműködő kanyarfényszóró, kifejezetten csendes 1,7 literes dízelmotor és pazar FlexFix kerékpártartó, aminek egyetlen, de aggasztó hiányossága, hogy nem zárható

Minőségérzet, sugallja minden porcikájából a Meriva. Az ajtókban csukáskor-nyitáskor érződik, hogy „van benne anyag“, és ezt a tavaly elvégzett, ötcsillagos EuroNCAP törésteszt is igazolja: az oldalütközés vizsgálatánál maximális pontszámot szerzett. Családosoknak jó hír, hogy a gyermekbiztonsági teszteket is jól vette, és az alapfelszereltségbe tartozik mind a menetstabilizáló, mind az összes ülésen jelző biztonságiöv-emlékeztető.

A helykínálat elöl megfelelő. Hátul két embernek kifejezetten kényelmes, háromnak viszont a sínek miatt csak rövid távra alkalmas a Meriva utastere A helykínálat elöl megfelelő. Hátul két embernek kifejezetten kényelmes, háromnak viszont a sínek miatt csak rövid távra alkalmas a Meriva utastere

A helykínálat elöl megfelelő. Hátul két embernek kifejezetten kényelmes, háromnak viszont a sínek miatt csak rövid távra alkalmas a Meriva utastere

Az utastér kivitele is példás, a legtöbb felületen puha plasztikokat találunk, nem kellemetlen az a néhány rész – a kormányoszlop környéke, az ajtók könyöklői alatti fertály –, ahova kemény jutott. Ebben az utastérben nyoma sincs az egyes Opelekkel szemben felhozható kuszaságnak, a műszerfal, a középkonzol és az opcióként navigációt is adó központi képernyő harmonikus egységet képez, talán csak a klíma gomberdeje tűnik bonyolultnak elsőre, de így télen kénytelen az ember gyorsan tanulni. Elnyerte tetszésemet a kéttónusú, középső részén szövevényes mintázattal ellátott, tartósnak és könnyen tisztíthatónak tűnő kárpit, és kifejezetten szép a műszerek pilótaórára emlékeztető tipográfiája.

Mind színek, mind anyagok tekintetében családiasan modern az utastér, szépek az illesztések. A két bajuszkapcsoló és a váltógomb elég bumszli, a kuplung és a váltó lehetne könnyebben kezelhető, de minden logikus helyén található

Mind színek, mind anyagok tekintetében családiasan modern az utastér, szépek az illesztések. A két bajuszkapcsoló és a váltógomb elég bumszli, a kuplung és a váltó lehetne könnyebben kezelhető, de minden logikus helyén található

Az ülésmagassággal volt némi problémám, százból százszor inkább alacsonyabban ülök, mint magasan, 176 centimmel a legalsó állás sem volt igazán kényelmes, de ebbe a kormányoszlop széles alsó burkolata is belejátszott. Vagy a pedálokat éreztem távolinak, vagy váltáskor rugdostam térddel a műanyagot: a megoldást a kormánykerék felemelése jelentette, valamilyen szinten mindenképp kompromisszumra kényszerültem. Ezt a malőrt leszámítva az ülés kényelmes, megfelelő tartású, és magam mögött hátul is tudom élvezni az utazást, főként ha a középső ülést lehajtva a szélsőket az utastér közepe felé, átlósan hátratolom. Az ötödik ülőhely amúgy is csenevész, a praktikus, könyöklőt és többrekeszes tárolót egyesítő FlexRail rendszer az adott esetben hátra középre kerülő életét keserítheti meg, ugyanis egész egyszerűen elveszi a lábhelyet. A mindennapi használat során viszont rengeteget emel a kényelmen, változatos formájú és méretű tárgyak szinte vég nélküli elnyelésére képes. Ha mégsem lenne elég, az ajtókban is vannak rekeszek, a nagyobbik akár 1,5 literes palackkal is kitölthető.

Jól összefogott egységben a hifi, a navigáció és a klíma kezelőgombjai

Jól összefogott egységben a hifi, a navigáció és a klíma kezelőgombjai

A Meriva célszerű használhatóságát többféle, szabad variálhatóságot hirdető Flex-rendszere is fokozta. A FlexSpace hátsó üléssor és a duplapadlós FlexFloor csomagtér temérdek variácót ad, az ülések és elválasztók hajtogatásával, mozgatásával bővíthetjük, alakíthatjuk az alapesetben 400 literes poggyászteret. Tesztautónkból nem hiányzott a 170 ezer forintos FlexFix kerékpártartó sem, ami az első használatnál elkerülhetetlen centizgetésen túl minden bizonnyal a világ legpraktikusabb bringaszállító rendszere. Elsőre körülbelül tíz percet vett igénybe a szerkezet összeállítása, további hatot a bringához beállítás, de a következő alkalommal már mindkét időt ötödölhetjük, azaz ha tudjuk mit csinálunk, pillanatok alatt fel lehet szerelni két bringát a lökhárítóból kihúzott állványra. Pár méter eloszlatta első kétségeimet, a jól rögzített bicikli nem remeg, nem zörög, a kilátást sem akadályozza, de sűrűn nézegettem a visszapillantó tükörben, hogy nem törnek-e hátulról a kétkerekű életére. Nem törtek, csak szorgosan fotózgatták a hátul csücsülő bambuszbringát.

Optimális helyre, a műszerfal tetejére került a nagyméretű képernyő, melynek színei és fényereje jó, információi könnyen leolvashatók, a rendszer gyorsan vált a különféle üzemmódok között

Optimális helyre, a műszerfal tetejére került a nagyméretű képernyő, melynek színei és fényereje jó, információi könnyen leolvashatók, a rendszer gyorsan vált a különféle üzemmódok között

Ha túl vagyunk a beállításokon, beizzítottuk a fűtést, elhelyeztük dolgainkat az utastérben és a bringákat is megfelelően felszereltük, nekiindulhatunk. 0 fok körüli hőmérsékleten az 1,7-es pöccre, de olyan harákolással kel életre, mintha az egész éjjelt füstös kocsmában töltötte volna. Viszont miután elindulunk, elég gyorsan bemelegszik, és halkan, kerregés és vibráció nélkül kezdi tenni dolgát. Ereje alacsony fordulaton is meggyőző, 1400 1/min-től már tisztességes életjeleket ad. A hatfokozatú kézi váltóhoz párosított kuplungpedál elég magasan fog, ez igényelhet némi megszokást, és szerintem kinyomása is több erőt igényel a szükségesnél, bár a kollégák nem osztották ezt a véleményemet. Az első három fokozat elég rövid, városban, különösen nagyobb forgalomban bőven adódik alkalom húzogatni a pontosan megvezetett, határozott kattanással helyére kerülő váltókart, aztán a negyedikkel elkezdhetjük a spórolást. 90 km/h-val hatosban 1300-at forog a főtengely percenként, és még 130 km/h-nál is megmarad 2000 1/min alatt a fordulatszám.

Ugyanakkor igazán jó fogyasztási értékek eléréséhez időnként ki kell szabadulni a városból, és hagyni hadd szaladjon kicsit ötösben-hatosban a Meriva. Némi gyorsforgalmival kombinált főleg városi használat alatt 7,5, kompjúter alapján 6,9 l/100 km-es fogyasztást regisztráltunk, de ehhez hozzátartozik, hogy a váltásoknál inkább a motor nyomatékára, mint a takarékos vezetésre koncentráltam. Hasonló stílusban egy ekkora benzines bő harminc százalékkal többet eszik, úgyhogy csak „spórolós dízelként“ aposztrofálva tűnik iszákosnak az autó, pedig ez inkább egy erődízel.

FlexRoom, FlexRail és FlexFloor: ha az Opel flexel, akkor biztos, hogy összevissza tologathatjuk a bútorokat FlexRoom, FlexRail és FlexFloor: ha az Opel flexel, akkor biztos, hogy összevissza tologathatjuk a bútorokat FlexRoom, FlexRail és FlexFloor: ha az Opel flexel, akkor biztos, hogy összevissza tologathatjuk a bútorokat

FlexRoom, FlexRail és FlexFloor: ha az Opel flexel, akkor biztos, hogy összevissza tologathatjuk a bútorokat

A másfél tonna mozgatása nem okoz gondot az 1,7-es motor számára, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművek ügyesen küzdenek kanyarokban a kasztni oldalirányú dőlése ellen. A kormány precíz, téli gumival is jó útfogás, magabiztos kanyarképességek jellemzik az autót. Fékei is meggyőzőek, viszont a pedál itt is igényel némi megszokást, mert az első pár lenyomott centi után hirtelen jön a harapás, párszor megbiccentjük utasainkat, míg nem érzünk rá a helyes technikára.

Szélesre tárul, mégis kicsit öncélúnak tűnik az öngyilkos ajtó. B-oszlop nemcsak van, de iszonyú vaskos, sokszor zavaró. Látványra fura és szokatlan megoldás, de könnyen elérhetők a könyöklő lefele hajló részére pakolt ablakemelő-gombok Szélesre tárul, mégis kicsit öncélúnak tűnik az öngyilkos ajtó. B-oszlop nemcsak van, de iszonyú vaskos, sokszor zavaró. Látványra fura és szokatlan megoldás, de könnyen elérhetők a könyöklő lefele hajló részére pakolt ablakemelő-gombok Szélesre tárul, mégis kicsit öncélúnak tűnik az öngyilkos ajtó. B-oszlop nemcsak van, de iszonyú vaskos, sokszor zavaró. Látványra fura és szokatlan megoldás, de könnyen elérhetők a könyöklő lefele hajló részére pakolt ablakemelő-gombok

Szélesre tárul, mégis kicsit öncélúnak tűnik az öngyilkos ajtó. B-oszlop nemcsak van, de iszonyú vaskos, sokszor zavaró. Látványra fura és szokatlan megoldás, de könnyen elérhetők a könyöklő lefele hajló részére pakolt ablakemelő-gombok

Elsőre bizonytalannak tűnik, de menet közben biztonságos rögzítést nyújt a FlexFix. Csak ne felejtsük el átszerelni a rendszámot! Hé, az ott, nem egy bambuszbringa?

Elsőre bizonytalannak tűnik, de menet közben biztonságos rögzítést nyújt a FlexFix. Csak ne felejtsük el átszerelni a rendszámot! Hé, az ott, nem egy bambuszbringa?

Az elektromos kéziféket apró billenőkapcsolóval aktiválhatjuk, kioldásához a fékpedálra kell taposni, míg a motor beindítása csak kinyomott kuplunggal lehetséges. Ilyenkor a műszerfal szépen leteszteli a rendszereket, végigforgatja a számlap szélére piros fénypöttyöt tükröző mutatókat, a km-órában és a fordulatszámmérőben felvillanó lámpaerdő pedig pár másodpercre megidézi a karácsonyi piac hangulatát. A forralt bort és sült gesztenyét az ülések és a kormánykerék fűtésével (Téli csomag 65 ezer forint, beletartozik a bőr kormánykerék a tempomat és a rádió kezelőgombjaival) helyettesíthetjük, 4-5 km alatt pedig a dízelkályha is elkezd fűteni, és ekkor már a kétzónás klíma is ontja a meleget.

Mi fán terem a bambuszbringa?

Szerencsére semmilyenen, meg kell építeni. Ez benne a legjobb, de a bambusz egyéb előnyös tulajdonságokkal is bír. Szép, természetes, könnyű és erős, csőformája van, ami vázépítésnél nem hátrány, rugalmasságának köszönhetően pedig szorgosan nyeli a kisebb-nagyobb egyenetlenségeket, zökkenőket.

Sportos geometriájú váz városi használatra felkészítve. Bármilyen fémváznál csendesebben gördül a bambuszkerékpár

Sportos geometriájú váz városi használatra felkészítve. Bármilyen fémváznál csendesebben gördül a bambuszkerékpár

A több mint ezer féle bambuszfajtából csak néhány alkalmas építkezésre, és ennél is kevesebb erre a speciális igénybevételre: a legnagyobb rizikó a bambuszrúd hasadása. Ennek esélye különféle praktikákkal minimalizálható, a legnevesebb építők akár tíz éves, vagy élettartam garanciát is vállalnak vázaikra.

Csak fűből (a bambusz fűféle) nem lehet bringát építeni, a felszerelésen és az első villán kívül maga a váz öt ponton tartalmaz fémalkatrészeket: az első villát és kormánycsapágyat tartó fejcső, a hajtómű és a pedálok forgását biztosító középcsapágyház, a váz függőleges üléscsövében egy betét a nyeregcső rögzítéséhez és a hátsó kereket tartó papucsok készülnek fémből. Vázalkatrészeket lehet vásárolni vagy gyártatni is, de a kis darabszám nem kedvez a költségeknek, így elsőre legegyszerűbb egy kidobásra ítélt, az említett pontokon sértetlen vázat szétvágni.

Szükség lesz egy vázépítő állványra: az interneten jig, bicycle jig keresőszavakkal számtalan megoldást lehet találni többféle anyagból és többféle logika alapján, a lényeg, hogy a szerkezet az építés során a megfelelő helyeken, távolságokban, síkban és szögekben megtartsa az összerakásra (ragasztásra, hegesztésre stb.) ítélt fémalkatrészeket és a váz csöveit. Az OSB-laptól a súlyzókra hegesztett vízvezetékcsöveken és maradék Syma-rudakon át hosszú az út a legprofibb, több ezer dolláros, lézerpontosságú jig-ekig.

A váz tervezéséhez szintén az internetről kérhetünk segítséget, de ha van olyan bringánk, aminek szeretjük geometriáját, azt is le lehet másolni. A legegyszerűbb építési mód, hogy a vázból a csövek belső részét vágjuk ki pár centis csonkok meghagyásával, és egyesével szépen bambuszt húzunk a kivágott csőközepek helyére: ekkor az állvány is elhagyható.

Sajnos nem sikerült egyszerre könnyű és erős bambuszt találni, a 10 kg körüli tömegen jobb alapanyaggal bőven lehetne még faragni. A FlexFix teherbírását persze így sem használjuk ki, de tekerés közben sokat érne a további tömegcsökkentés

Sajnos nem sikerült egyszerre könnyű és erős bambuszt találni, a 10 kg körüli tömegen jobb alapanyaggal bőven lehetne még faragni. A FlexFix teherbírását persze így sem használjuk ki, de tekerés közben sokat érne a további tömegcsökkentés

Ezen, a Meriva FlexFix tartóján is csinos bringán a fejcső és az üléscső-betét jön egy szétflexelt vázból, a középcsapágy 7075-ös alumíniumból esztergált házat kapott, a csúszópapucsok pediga bringás körökben ismert Máriusz mester halásztelki műhelyéből érkeztek. A geometriát egy testméretek alapján dolgozó netes kalkulátorral határoztam meg, majd utólag az állványban kicsit módosítottam a méreteken. Egy másik, csövek illesztéséhez grafikus segítséget adó programmal legyártottam a mintákat, melyek a méretre vágott bambuszrudak végeire kerültek, majd lombfűrésszel és kézi reszelővel kialakítottam a megfelelő illesztéseket.

Ezután az öt darab fémrészt és a hét bambuszrudat az állványban speciális pillanatragasztóval vázzá egyesítettem, és jöhettek a kötések. Poliésztergyantát és üvegszálszövetet használtam több rétegben, a rétegek felvitele amennyire ragacsos és mocskos, legalább annyira szórakoztató munka. Üvegszál helyett karbont és kenderkócot is szoktak használni epoxigyantával, mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai is, de a megfelelően elkészített kötések bármelyikből kitartanak. Miután a váz elkészült, még egy apró fémdarabot elhelyeztem a hátsó támvillák között fékhídnak, ez is megkapta a maga üvegszál-adagját, majd jöhetett a kötések simára csiszolgatása, és a bringa felszerelése. Persze mindig csorog egy kis gyanta a menetekbe, kell egy-két millimétert igazítani a papucsokon és ilyen apróságok, de lehet a fából vaskarikást építeni. Több mint egy éve fut télen-nyáron, ijesztő hangok, reccsenések nélkül, rugalmasan, mégis mereven. Kilométerórát nem használok, de már bőven túl van az ezer km-en, és az idegesítő hajszálrepedések továbbterjedését is sikerült megakadályozni.

A fekete tető és a fehér karosszéria kontrasztja több kisebb karosszéria-elemről visszatükröződik, így sokak tekintetét megragadja a Meriva, pláne, ha bicikli is van a hátulján, mely menet közben azonban belülről alig észrevehető

A fekete tető és a fehér karosszéria kontrasztja több kisebb karosszéria-elemről visszatükröződik, így sokak tekintetét megragadja a Meriva, pláne, ha bicikli is van a hátulján, mely menet közben azonban belülről alig észrevehető

A csomagtér lefele is nyújtható, padlója alatt még egy, keskenyebb rekesz helyezkedik el, itt találhatók a kötelező felszerelések, pótkerék helyett defektjavító jár a bringatartós Merivához

A csomagtér lefele is nyújtható, padlója alatt még egy, keskenyebb rekesz helyezkedik el, itt találhatók a kötelező felszerelések, pótkerék helyett defektjavító jár a bringatartós Merivához

Tisztességesen szól a hifi, a középső FlexRail doboz alján találjuk a 3,5 mm-es jack bemenetet és az USB-csatlakozót. A rendszer precíz, pillanatok alatt beolvassa a hangfájlokat, a lejátszás minősége is jó, sőt azt is megjegyzi, hol tartottunk, amikor utoljára kihúztuk az adathordozót. A szórakoztatásért és a navigációért 280 ezer forintot számláznak együtt. Általában jó útvonalakat ad, de a kanyarok előtti méterek számát – különösen sok keresztutca között haladva – érdemes negatív ráhagyással értelmezni, azaz sokszor a 0 m kanyarodásig azt jelenti, hogy túlmentünk. Beprogramozni nem ördöngösség, feltéve, hogy jól bánunk a tekerős-nyomogatós kezelővel, nekem azonban nem kedvencem.

A köztes osztásokat apró számokkal jelzik a műszerek peremén. Kedves részlet a mutatók végi piros fénypont, a váltásjelző figyelmeztetései ezen a képernyőn nem túl hatásosak

A köztes osztásokat apró számokkal jelzik a műszerek peremén. Kedves részlet a mutatók végi piros fénypont, a váltásjelző figyelmeztetései ezen a képernyőn nem túl hatásosak

Az eddigieken kívül volt még kormányról vezérelhető tempomat, lejtős visszagurulás-gátló (45 ezer forint), amit mondjuk nem vettem észre, de főszerkesztőnk kritizálta: kicsit nehezen old. Aztán megfejtettük, a góré babagázzal szeret indulni, viszont az elektronika csakis mélyebbre nyomott gázpedállal engedi el a reteszelést. Úgyhogy enélkül meg lehet lenni, az adaptív fényszórókat viszont kötelezővé tenném: az esőérzékelős ablaktörlőkkel és a fényérzékeny belső visszapillantóval együtt 55 ezer forintért kihagyhatatlan tétel. A FlexRail tologatása közben még egy hamutartó kukát is találtam, melyről kiderült, 2000 forintot ér, de ez valahogy az az autó, amit nem tesztautóként sem illik telefüstölni.

Mostanában nem könnyű az üzemanyagok árkülönbözetén kiautózni a dízelfelárat, és igazából a Meriva kínálatából sem ez a legjobb ajánlat. Az 1,4-es benzines tízzel több lóval bő 600 ezer forinttal olcsóbb, míg a takarékosabb 100 lóerős gázolajossal közel egymilliót lehet megtakarítani

Mostanában nem könnyű az üzemanyagok árkülönbözetén kiautózni a dízelfelárat, és igazából a Meriva kínálatából sem ez a legjobb ajánlat. Az 1,4-es benzines tízzel több lóval bő 600 ezer forinttal olcsóbb, míg a takarékosabb 100 lóerős gázolajossal közel egymilliót lehet megtakarítani

Hogy a 6,58 millió forintos ár sok-e érte, azt egyetlen dolog dönti el: rendelkezésre áll-e ez az összeg autóvásárlásra vagy sem. A különleges ajtó érdekessé, formája és kivitele széppé, temérdek extra felszerelése pedig kifejezetten élhetővé és szerethetővé teszi a Merivát. Kis méreteit könnyedén feledteti felnőttes viselkedésével, és annyira igyekszik a kedvünkben járni, hogy pár nap alatt képes feledtetni a kezdeti kényelmetlenségeket. Igazi eminens, akire néha azért rá kell szólni, hogy ne akarja learatni az összes babért.

Értékelés

Pozitív
Erős motor, kiemelkedően gazdag felszereltség, sok és verzatilis tárolóhely, praktikus kerékpártartó, remek fényszórók
Negatív
Magas üléspozíció, a dízel miatt lassú fűtés. Inkább négy, mint ötszemélyes, kicsit magas fogyasztás. Ami a legjobban fáj: a bringatartó nem zárható

Árak

Tesztmodell alapára 5 640 000 Ft (2011. november 28.)
Tesztmodell ára 7 037 000 Ft (2011. november 28.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4288 mm
Szélesség: 1812 mm
Magasság: 1615 mm
Saját tömeg: 1428 kg
Össztömeg: 2025 kg
Tengelytáv: 2644 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 400 liter
Belső szélesség elöl: 1450 mm
Belső szélesség hátul: 1410 mm
Belmagasság elöl: 930-950 mm
Belmagasság hátul: 945 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 115-280 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1050 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1050 mm
Csomagtér hossza: 700 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1600 mm
Raktérnyílás szélessége: 1050 mm
Raktérnyílás magassága: 770 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1686 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 300 Nm 2000-2500 1/min-nél
Teljesítmény: 96 kW (131 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 196 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,9 s
CO2-kibocsátás: 138 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Gyorsan adnál túl autódon a használat után? Mutatjuk, mit érdemes venned!

Brit tudósok szerint használtan a Lexusok minden többi autónál könnyebben eladhatók. Azért nyilván...

Megépült az új szuper-körforgalom Budakalászon. Jobb a lámpatenger, mint egy sima kereszteződés?

A folyton dugót és szenvedést okozó budakalászi, az M0-ás hídra is felvezető körforgalom erősen...

Láttuk az új Volkswagen Polót, sokat nőtt, hangja is nagyobb lett

Berlinben láthattuk élőben először a Volkswagen új kisautóját. A Polo hatodik generációja az...

Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid, 2015 - használtteszt

Másfél év alatt több mint 120 ezer kilométert futott egy hazai Toyota Auris Hybrid. Tulajdonosa...

További egységes üzemanyagár-csökkenés következik

Míg szerdán csak a benzin ára került lejjebb, pénteken már a gázolaj is ármérséklést kap.

Újra kémfotókon a következő Nissan Leaf

A Nissan Micra tipikus jegyeivel, ám hosszabb, kupés farral jöhet a következő generációs, már...

Minden, amit a motorolajokról tudni érdemes

A belső égésű motorok megfelelő működése érdekében a legfontosabb „alkatrész” a motorolaj, spórolni...

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy...

Itthon vezettük a Peugeot 5008 második generációját

Idehaza is bemutatkozott a Peugeot új négyszámjegyű modellje, az 5008 második generációja. A...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (2 db)

viharlampa írta: 2011 december 20., kedd 17:06:50

Egy dolog böki a szemem: le vagyon írva, hogy piszok hosszúak a nagyobb fokozatok áttételei. Akkor hogy a fenébe jön ki a 7(!) literes átlagfogyasztás? 3-asban gurulnak végig? Úgy be kellene menni 5 alá, mint a huzat. Minnél előbb felváltani 5-6-ba, aztán elketyerészni. El nem tudom képzelni, hogy vezethetnek az autós újságírók? 3000 alatt még a diesel-t sem váltják fel, vagy mi?

És úgy amblook, a komplett diesel-es vezetéstechnikát megnézném ilyenkor, mert még az 1.3-as cdti-ból is kihoznak 5-6 litereket, hogyan? Hajtják mint állat?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Beni2360 írta: 2011 november 29., kedd 12:22:44

Hát a hátsó ülések a C-Maxosomra emlékeztet. A vezető ülés és kormány beállításomnál nincs semmi gondom (175cm). 1.6TDCI és a városban 6.5 l/100km mostani rövid útszakaszon.Beni

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Hyundai i30 1.4 T-GDI 7 DCT teszt

Ilyen, amikor a másolat szinte jobb - Hyundai i30

Nem ér másolással vádolni senkit, a Hyundai i30-nál is inkább úgy mondanánk, kiválogatták azt, ami jó, és becsomagolták egy ismerős, de ezen a szinten kívánatosnak mondható formatervvel.


Kia Optima EX Premium 1.7 CRDi 7DCT teszt

Te drága! - Optima SW

Kombik közül eddig a legcsábítóbb az Optima SW, minden jóval megtömve kényelmes, és már-már prémiumban érezhetjük benne magunkat. Imádni való, főleg akkor, ha kevesebbet költünk rá.


Peugeot 3008 1.6 BlueHDi M6 Allure teszt

Tartalmas második felvonás – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi

Újra próbára tettük a Peugeot 3008-at, ezúttal már az Ev Autója cím győzteseként. A franciák SUV-ja továbbra is elképesztően izgalmas, mégis ésszerű autó, de vajon megérdemelten nyert?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

SEAT Ibiza FR menetpróba - Leonnal és Atecával fűszerezve

Tudjuk az új Ibiza árát, vezettük a legerősebb változatát

2 napja – Újdonság

A SEAT legfőbb idei újdonsága az Ibiza, amit rögtön FR-ként vezethettünk. Továbbá az új Leon Cupra FR-t és az Ateca FR-t is meghajthattuk.


Végigvezettük a MINI JCW palettáját

John Cooper Works modellekkel edzettünk

2 napja – Sztori

Európai körútra indultak a felpaprikázott MINI-k, mi pedig itthon el is kaptuk őket, hogy az Euro-Ringen valljanak egy laza pályanap során.


Összevarrtak három Ladát, hogy őrült sebességgel foroghassanak

A háromfejű orosz sárkány története Videó

3 napja – Sztori

Mond valamit az, hogy fidget spinner? Nem baj, ha nem, csak ez most egy új őrület, na persze a fiatalok körében. Viszont néhány orosz is feldolgozta az ötletet, mutatjuk, hogyan.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL MERIVA 1.3 DTI Enjoy

OPEL MERIVA 1.3 DTI Enjoy

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy Mo-i.Első tulaj.Szervizkönyv!!

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy...

Ár: 1.149.000 Ft

Évjárat: 2007 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA 1.6 16V Cosmo Easytronic

OPEL MERIVA 1.6 16V Co...

Ár: 849.000 Ft

Évjárat: 2005 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!