0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan tároljuk a gumiabroncsokat?

Gumiabroncs tárolás helyesen

·
Címkék: gumiabroncs, tárolás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem bonyolult dolog a szezonváltás miatt használaton kívüli gumiabroncsok tárolása, csupán néhány részletre érdemes odafigyelni.

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Korábban elmondtuk, mit kell tudni a nyári gumicseréről, illetve arról is esett már szó, mire figyeljünk, amikor használt abroncs vásárlása mellett döntünk. A kerékcsere azonban automatikusan hordozza magában a kérdést: mit tegyünk a leszerelt kerékgarnitúrával? Igazából kétféle megoldás létezik. Vannak szerelőműhelyek, ahol a szolgáltatás része a tárolás, ilyenkor a cég átveszi a leszerelt gumit (felnire szerelve vagy felni nélkül), és megőrzi a következő szezonig − ezzel egyben munkát is szerez, hiszen később ott zajlik majd az új csere is. Akinek nincs lehetősége otthoni raktározásra, annak ez módfelett kényelmes megoldás, legfeljebb arról érdemes meggyőződni, hogy valóban biztonságos körülmények között, szakszerűen tárolják-e a gumikat.

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Otthoni tárolásnál arra kell törekedni, hogy száraz, napfénytől védett helyen legyenek az abroncsok, és ami nagyon fontos, nem a futófelületre állítva, hanem fektetve, és egymásra pakolva − utóbbi módszerrel foglalják a legkevesebb alapterületet. Célszerű az abroncsokat alaposan lemosni − a felni is megérdemel egy tisztítást -, a futófelület mintázatából kiszedni a kavicsokat, és aki szívén viseli a gumik sorsát, speciális ápolószerrel is kezelheti a felületeket. Ha csak egy garnitúra felnivel rendelkezünk, és ezen cseréljük a gumikat, akkor igazából nincs más teendő, a felnivel együtt történő váltásnál azonban legyenek felfújva a használaton kívüli kerekek, legalább az előírt nyomásra, vagy kicsit magasabb értékre.

Ez is érdekes lehet:
 

Honda Civic 1.8 Sport, 2006 - használtteszt

11 évesen, közel 200 ezer km futással néztük meg, hogy milyen egy 1,8-as, 140 lóerős Civic. Vajon...

Fiat Tipo Kombi 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

A szedán és az ötajtós után kombiként is megérkezett a Fiat Tipo. A puttonyos kompakt szinte...

Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw, Renault Megane Grandtour

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo...

Frissült a Mercedes S-osztály, új arccal, új motorral, még kanyarba dőléssel is érkezik

A Mercedes nagyágyújának legkisebb változása a külső, amit belül nyújt, az kész luxus, tömény...

Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs...

A Mercedes legújabb tanulmányautója az A-osztály valódi lépcsőshátú kivitelét mutatja

Agresszív, de egyszerű formákat mutat legújabb tanulmányautóján a Mercerdes. A CLA-hoz nagyon...

Minden, amit a kettős tömegű lendkerékről tudni érdemes

Autós körökben szinte közellenség a kettős tömegű lendkerék, ami a dízelek mellett egyre több...

Isuzu D-Max facelift hazai menetpróba

A második generációs D-Max öt év után új köntöst kapott, emellett pedig a downsizing is utolérte...

Mia Electric Mia L villanyautó használtteszt

Megnyomod a virágot, elcsúsztatod az ajtót, behuppansz középre, majd elsuhansz. Úgy megy, mintha...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Berti4 írta: 2015 január 20., kedd 12:54:10

Üdvözletem!
Szeretnék hozzászólni a tárolás helyesen fejezethez.
Az abroncsokat valóban fénytől védett,páramentes,száraz helységben célszerű tárolni,alkalmasint gumis zsákban.Lehetőleg felnire szerelve,azonban a nyomást nem üzemi,illetve kicsit magasabb,hanem ellenkezőleg attól alacsonyabb-1.2-1.5 bar kell beállítani.
Amíg autón üzemel az abroncs ugye a folyamatos terheléstől gumiszerűen,tehát egy állandó rugalmas állapotban van. Mikor letároljuk több hónapra és úgymond megszűnik ezen "gimnasztikája" az abroncsnak célszerű elengedni az előírt nyomásból,ezáltal egy terheletlen állapotba kerül így az abroncs.Sajnos sokan túlfújva,meleg padláson,kazán mellett,napfénytől nem óvva...stb tárolják az abroncsokat,majd értetlenül tapasztalják,hogy az újszerű 80%-os garnitúra fel van keményedve,illetve már akár révülések is láthatóak rajtuk! Jómagam vidéken üzemeltetek műhelyt,tudományomat a gumigyártásban jártas szakemberektől tanultam,fogadtam meg. Tehát felnire szerelve lehet egymáson,és állítva is tárolni,de így is célszerű havonta fordítani rajtuk. Abban az esetben ha nincs felnire szerelve,nem célszerű sokat egymáson tárolni,mert beesik az oldalfal-perem ami adott esetben igen megnehezíti a felszerelhetőséget! Az abroncs ma egy high-tech termék,ami bizony szerves anyagot is tartalmaz,ezért ennek megfelelően kell használni,kezelni,adott esetben javítani,de tárolni is ahhoz,hogy sok éven keresztül problémamentesen üzemeltethessük!
Tisztelettel: Bertold

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Mini Countryman Cooper D teszt

Mint a Cooper, csak használható – Countryman D

Elég szélesre sikerült nyújtani a Mini palettáját, és még mindig nehezen találják egyes modellek pontos helyét. A második Countryman egészen olyan, mint a kicsi Cooper, de ebben el lehet férni.


Kia Rio 1.25 MPI LX Exclusive teszt

Ki akarna ennél többet? - (majdnem) alap Kia Rio teszt

Leggyengébb négyhengeres szívómotorjával, szinte alapkivitelében próbáltuk a negyedik generációs Kia Riót. Stabil, és meglepően tágas is.


Összehasonlító teszt: Fiat Tipo Kombi, Ford Focus Kombi, Kia cee'd_sw,  Renault Megane Grandtour

Vajon melyik dízel kompakt kombival járunk a legjobban?

Tipikus céges flottaautókat eresztettünk egymásnak dízelmotorral. Focus, cee'd, Megane, Tipo - melyik a nyerő?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

55 perce – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

4 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Mercedes GLA, GLA 45 AMG, A 45 AMG menetpróba a Hungaroringen

Lőgyakorlat kompakt AMG Mercedesekkel

4 napja – Újdonság

Hazánkban próbálhattunk a kompakt Mercedesek krémjét, na meg a 381 lóerős AMG-ket a Hungaroringen, majd bepillanthattunk a kecskeméti gyárba is, ahol készülnek.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

ADAC nyárigumi-teszt 2015: vajon melyik márka nyert?

Melyik a legjobb nyári gumi a németek szerint?

2 éve – Tippek, tanácsadók

Kihozta nyárigumi-tesztjének eredményeit az ADAC. Az egyik méretkategóriában papírforma szerinti, a másikban talán meglepetés a győztes.


Gumikérdés: melyik abroncs ajánlható egy 8-15 éves autóra?

Olvasói kérdés: milyen gumi lesz jó a Ford Mondeóra?

2 éve – Tippek, tanácsadók

Olvasónk a 2000-2007 között gyártott Ford Mondeo III-asra keres abroncsot. Vajon melyiket javasoljuk az átlagéletkorú autóra?


Átlagautóra melyik abroncs a legjobb? ADAC nyárigumi teszt 2012

ADAC nyárigumi teszt 2012 - átlagautók méretében melyik nyer?

5 éve – Tippek, tanácsadók

Idén is elvégezte éves gumiösszevetését az ADAC, lássuk, melyik nyer az átlagautók méretében.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 4C Coupé 1.75 Tbi TCT FULL. csak 800 km

ALFA ROMEO 4C Coupé 1....

Ár: 18.999.000 Ft

Évjárat: 2017 / 4

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB Distinctive VELOCE

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 3.300.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS Progression

ALFA ROMEO GT 2.0 JTS...

Ár: 1.249.000 Ft

Évjárat: 2004 / 2

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!