Egyedi jármű vagy alkatrész kellene? Az Autofer legyártja!
Fizetett hirdetés
Hűtőkocsi, rab- vagy állatszállító? Mindegyiket kínálja a szegedi Autofer ZRt.
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Speciális igényekhez egyedi járműgyártás szükséges. Ilyen is van itthon, a szegedi Autofer ZRt. bő 50 év tapasztalatával dolgozik.
Az egykor több mint 380 főt alkalmazó üzemet is megérintette ugyan a válság, de most már nem panaszkodik, illetve a több lábon állás taktikájával a nehezebb éveket is át tudta vészelni. Három fő profilja ugyanis jól ki tudja egészíteni egymást, ki tudja egyenlíteni a különböző területek kereslet-ingadozásait. Járműfelépítmény-gyártás a karosszériaüzemben, alkatrészgyártás a forgácsolóüzemben, és ha ez nem lenne elég, lakatosüzeme szinte bármilyen acélszerkezet legyártására kész. Akár épületszerkezetek is készülhetnek az Autofernél, de a fő profil természetesen az autóipar. Talán soha nem fogjuk megtudni, hogy az egyik legnagyobb futóműgyártónak számító BPW, meg mellette a Contitech, a ZF, a Schwarzmüller, valamint a Rába és a Volán beszállítójaként hány járműben találkozhatunk az Autofer alkatrészeivel. Gömbcsuklók, kormányösszekötők, gömbfejek, lengőkarok, csapok és perselyek - hosszasan sorolhatnánk, hogy mi minden készülhet az Autofer forgácsolóüzemében, természetesen számítógép-vezérlésű gépeken, ahogyan azt is, hogy hány országba, hányféle teherjárműhöz kerülnek az ott készült pótalkatrészek.
Az igazi érdekesség viszont a speciális felépítményeket készítő karosszériaüzem. Már-már autógyártásnak is tekinthető, s adott esetben akár tényleg teljesen egyedi járművek készülhetnek az Autofernél, de előfordul, hogy kész alvázakra építkeznek. Vevői igénytől függő, hogy egy teherautó alváza vagy egy kész pótkocsi-alváz lesz-e az alap vagy teljes mértékben egyedi pótkocsi készül. Mindegyikre számos példa létezik, s hogy melyiket javasolja az Autofer, azt csakis a megrendelő igényei szabják meg. Nincs katalógus - csak korábbi példák, s a vevőnek sem kell azt tudnia, hogy neki milyen jármű szükséges, ennek meghatározásához van bő fél évszázadnyi tapasztalat az Autofernél. A karosszériaüzem vezetője, illetve tervezője is számos esetben olyan már korábban bevált megoldásokat javasol a megrendelőknek, amelyekre ők korábban nem is gondoltak.
Mert mi számít egy fuvarozónak, illetve termelőnek? Hogy egységnyi árura minél kevesebb szállítási költség jusson. S ez nem csak azon múlik, hogy a járműben milyen motor van, az mennyire takarékos és megbízható, hanem azon is, hogy a raktér a lehető legjobban kihasználható legyen, bírja a terhelést. Készítettek már háromszintes, hidraulikusan felemelhető emeleteket adó élőállat-szállító pótkocsikat az Autofernél, temérdek különféle terményszállítót, targoncaszállítókat, stb. Most pedig épp 15 kamionra építenek felépítményeket a szentesi Hungerit számára, hogy azok új palettáikhoz tökéletesen illeszkedjenek. Ez a megrendelés jól mintázza azt, hogy milyen kiszolgálásra képes a cég. A megrendelő csak az igényeit kellett rögzítse, s a teljesen új kamionokat is az Autofer szerezte be, ő tervezte, engedélyeztette és gyártja a felépítményeket, s a teljesen személyre szabott kamionokat vizsgáztatva, menetkészen adja át. Más megrendelőknek akár használt járművekre is építkeznek - ezért állt például ottjártunkkor másik féltucatnyi - még jó karban lévő de nem új - Volvo is az üzem udvarán. A felépítményeket nem egyszer egyik járműről a másikra építik át, a minőségről ugyanis sokat mond, hogy jellemzően többet bírnak, mint a gépkocsik. Hozzá kell tenni – amennyiben valóban arra használják, amire tervezték. Előfordult ugyanis, hogy egy alumíniumból készített pótkocsi utólagos megerősítést igényelt – a tervezettnél nagyobb pontterhelést kapott. A megrendelő mást is szállított vele, mint amit a megrendeléskor, a tervezéskor mondott. A cég munkadíj nélkül erősítette meg a pótkocsit, ám a vevő is jobban járt volna, ha nem utólagos, állásidőt eredményező javításra került volna sor.
Fontos tudni, hogy az Autofer ZRt. gyártmányai közül élőállat- és takarmányszállító felépítményekre, pótkocsikra az MVH géplista szerint 40–60 % EU támogatás igényelhető
Van Autofer hűtődoboz, ami már több mint 20 éve szolgál csupán karbantartással, de javításra, korszerűsítésre, átalakításra, kiegészítők felszerelésére is vállalkozik a cég, akár nem náluk készült felépítmények esetén is. Megrendelői között a Magyar Honvédség is régi partner. Konténeres felépítményeket, tűzszerészeti utánfutókat és Unimog alvázakra ponyvázott csapatszállító felépítményeket egyaránt nagy számban gyártott már az évek során a NATO beszállítói minősítést is megszerzett Autofer. Mondhatjuk, hogy bármilyen egyedi gyármű építése, tervezése és javítása kapcsán is érdemes őket keresni, hiszen tényleg komoly tapasztalatuk van.