0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Európa legnépszerűbbje, tavaly mégsem loptak belőle

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

·

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett a 400 kilométeres hatótávú verzió.

%KA%Európa legnépszerűbb villanyautója, a Renault Zoe már hazánkban is kapható, 8 millió forinttól vihető a 400 kilométer hatótávú verzió, 6,6 millió a 240 kilométeres belépőára%KA%

Európa legnépszerűbb villanyautója, a Renault Zoe már hazánkban is kapható, 8 millió forinttól vihető a 400 kilométer hatótávú verzió, 6,6 millió a 240 kilométeres belépőára

Aki szemfüles, az már tavaly megrendelhette a 400 kilométeres Zoét, hiszen már decemberben megismerhettük az árait. Hogy jól járt-e, aki akkor rendelt? Igen, hiszen ha nem is egyszerűen, de már megkapta a 1,5 millió forintos állami ártámogatást, viszont az új, homologizáció szerint 400 kilométeres hatótávú Zoe első példányai csak júniusban érkeztek hazánkba, pontosabban akkor tudtak rendszámot kapni. Volt továbbá néhány elsimítandó kérdés, amiért a Renault Hungária inkább kivárt, s csak most, októberben állt a sajtó elé az új Zoékkal.

%KA%Élénk, üdítő színekben is választható, 115 ezer forint a metálfényezés felára%KA%

Élénk, üdítő színekben is választható, 115 ezer forint a metálfényezés felára

Nagy különbség mondjuk nincs az elsőhöz mérten, ami 2012 decemberében debütált a francia piacon. Ott a Renault egyébként a villanyautó-eladások felét viszi, a Zoe pedig nem csak a franciák, Európa kedvenc villanyautója is, az pedig nem is kérdés, hogy a világviszonylatban best seller Leaf és az európai listavezető Zoe által a Renault-Nissan szövetség toronymagasan első a villanyautók piacán. Hogy még egy kicsit tovább erősítsék magukat, a Mitsubishi megvásárlása után azt ígérik, hogy 5 év múlva már palettájuk fele elektromos vagy hibrid lesz, ehhez a konszernen belül egy új elektromos CMF platformot fejlesztenek, az említett dátumig 600 kilométeres NEDC ciklus szerinti hatótávot és gyorsabb töltést kívánnak elérni, továbbá csupán ezen időtáv alatt 30 százalékos akkumulátor-ár csökkenést vizionálnak. Futurisztikusnak tűnik, de meg kell jegyezni: 100 évvel ezelőtt, az 1910-es években az elektromos autók piacrésze az Egyesült Államokban soha nem látott mértékű, 28%-os volt, aztán jött a Ford T-Modell és annak sorozatgyártása, ami életképtelen helyzetet teremtett a manufakturális módon gyártott villanyautók számára.

%KA%Mivel nem kap zöld rendszámot, a Twizy egyelőre nem életképes nálunk, a Kangoo Z.E. jövőre piacra lép, kétféle hosszúságú áruszállítóként és személyautóként is%KA%

Mivel nem kap zöld rendszámot, a Twizy egyelőre nem életképes nálunk, a Kangoo Z.E. jövőre piacra lép, kétféle hosszúságú áruszállítóként és személyautóként is

Miként a PSA, úgy a Renault is próbálkozott már a kilencvenes években is a villanyautózással, a Clio első generációjából 80 kilométer hatótávolságú, akár 120 km/órás sebességre is képes elektromos változatot épített, az áttörést azonban mégis a Kangoo Z.E. és a Fluence Z.E. után bemutatott, de első alapjaiban villanyautónak tervezett modell, azaz a Zoe jelentette. Ez már legelső szériájával is 210 kilométeres hatótávot adott, aztán jött a 2015-ös frissítés, ami 240 kilométeres hatótávot hozott, majd a 2016-os nagy kapacitású akkus verzió, ami NEDC ciklus szerint már 400 kilométert ígér, amivel a ma − ténylegesen − kapható villanyautók körében rekorder, egyedül a hosszú várakozási idővel elérhető Teslák ígérnek fölé, de igazából még a Model 3 sem a Zoe árkategóriája, persze méretben sem azonosak.

%KA%Egészen autószerű, a digitális kijelző induláskor és töltéskor is százalékosan mutatja az akkumulátor töltöttségét%KA%

Egészen autószerű, a digitális kijelző induláskor és töltéskor is százalékosan mutatja az akkumulátor töltöttségét

Nem újdonság, hogy a 1,5 millió forintos állami támogatással 6,6 millió forinttól kapható meg a kisebbik (22 kWh) kapacitású akkumulátorral szerelt Zoe, míg a nagyobb akkus 8 millióról startol. Mindezt úgy, hogy alap a legfontosabbnak számító hőszivattyús hűtés-fűtés, a töltőpontokat is ismerő navigáció, a Renault Kártyás központi zár, az elektromos első ablak és tükörmozgatás, valamint a Bluetooth kapcsolatos hifi is. A 400 ezer forintos felárat jelentő Intens szint nem is elsősorban a zsebben hordható okoskártya, a 16 colos alufelni, az eső- és a lámpaszenzor vagy az elektromos hátsó ablak, hanem a minőségibb és komolyabb beltéri műanyagok miatt érheti meg, az alap Life ugyanis elég kényes fehér műszerfalbetétes belsőt kap.

Renault Zoe − árak állami ártámogatással és használtautó beszámítással
Life Intens
Z.E. R90 − 22 kWh/240 km 6 599 000 -
Z.E. R90 − 41 kWh/400 km 7 999 000 8 399 000
Z.E. Q90 − 41 kWh/370 km 8 599 000 8 999 000

Variálni nem csak az akkumulátorokkal, hanem a motorokkal is lehet. Nézzük előbb az akkukat: 22 és a 41 kWh-ás, méretében teljesen egyező választható, így ezek csereszabatosak is, akár utólag is cserélhetők. Míg a kisebbik kapacitású katódja lítium-magnézium-oxid (LMO), a nagyobbé lítium-nikkel-mangán-kobalt (NMC), az anód mindkettőnél szén. Ami pedig a motorokat illeti, a kisebbik akkuhoz csakis a Renault R90 kódra hallgató 92 lóerős, 220 Nm nyomatékú, 133 Wh/km szabványos fogyasztású motorja választható, ez azonban invertere miatt csak 22 kW-os töltést engedélyez. A nagyobb akkuhoz az előbbi motoron túl a Continental Q90-es kóddal futó, 88 lóerős, az R90-nel azonosan 220 Nm nyomatékú, de valamivel nagyobb, 146 Wh/km fogyasztású motorja is választható. Utóbbi ütőkártyája, hogy komolyabb invertere miatt 43 kW-os villámtöltővel is táplálható.

%KA%A 80%-os töltés a villámtöltővel nem egész 1 óra, a teljes telítés több mint 1 óra, hiszen nem tölthető végig teljes erővel az akkumulátor%KA%

A 80%-os töltés a villámtöltővel nem egész 1 óra, a teljes telítés több mint 1 óra, hiszen nem tölthető végig teljes erővel az akkumulátor

A töltéshez − legyen az lassú, gyors, vagy villám − a Zoe egyedülálló módon csakis Type 2 csatlakozót használ. Sima konnektorra csatlakozva a 10 A-s alaptöltővel még a kisebbik akku feltöltése is 13, a nagyobbiké 25 óra − mindezt egy remek kalkulátorral árulja el a Zoe termékoldala. Viszont az szenzációs és egyedülálló, hogy az alapmodell is akár 22 kW-tal táplálható a töltőoszlopokról, így azoknál az is feltölthető 1,5 óra alatt, ahogyan a nagyobb akku is a 43 kW-os villámtöltőkről. Hogy jó választás-e a Type 2 csatlakozó, arra elég egyértelmű válasz, hogy míg egyenáramú (CCS és CHAdeMO) villámtöltőkből úgy 3000 van Európában, Type 2-ből több mint 30 ezer. Utóbbiak telepítése is sokkal olcsóbb, hiszen ezek a hálózatban folyó váltóáramot továbbítják, nem a töltőoszlopba kell elhelyezni az invertert és a konvertert. A Zoe töltőrendszerének további különlegessége, hogy folyamatosan ellenőrzi a hálózatot, így sosem terheli azt túl, nem fogja leverni a biztosítékot, amikor mondjuk bekapcsoljuk még a mosogatógépet.

%KA%Elektromosan nyitható az emblémát is hordozó töltőcsatlakozó-fedél%KA%

Elektromosan nyitható az emblémát is hordozó töltőcsatlakozó-fedél

A hatótávok alapján is meglepően őszinte a Renault, azt mondjuk leszögezik, hogy a ciklus szerinti nyilván nem lesz valós, de ilyen a ciklus, így azt mondják, az alapakkussal télen akár 115 kilométerre is csökkenhet a hatótáv, de nyáron is jó, ha összejön a 200. Utóbbit a legjobb hatótávú, Renault-motoros, nagyobbik akkus esetén télen is reálisnak mondják, nyáron pedig a 300-at, a villámtölthető Continental motoros esetén 20 kilométerrel kevesebbet ígérnek. Egy vicces applikáció a hatótáv kapcsán is elérhető a Renault weboldalán. 130 km/órás tempót tartva a belépő Zoe 100 kilométert sem tud megtenni, a nagyobbik akkus is csupán 157-163 kilométert, 50 km/órás tempóval viszont az alap is 210, a nagyobb akkus 380 km fölött teljesít.

%KA%Meredek falakkal, de divatos vonalakkal határolt az utastér%KA%

Meredek falakkal, de divatos vonalakkal határolt az utastér

A kissé későn bemutatkozott Zoe egy − legjobb választásnak tűnő − nagykapacitású akkus, Renault-motoros verzióját rögtön meg is kaptuk tesztre, a 100%-ra töltött autó 300 kilométeres hatótávval fogadott, de a szabályokat alapvetően betartó, a forgalom ritmusát követő vezetéssel 20 kilométer megtétele után is 310 kilométeres hatótávnál járok már. Közben az ötszemélyes Zoe külméretéhez, 4,08 méteres hosszához képest elég tágasnak mondható, egyelőre nagyon szimpatikus, s a városi forgalomban olyan jónak bizonyul, hogy már most bűnnek tűnik belső égésű motoros autót venni. A 400, de akár a 300-350 kilométeres hatótáv és a 2 órás töltési idő elég jó alternatívának tűnik, pláne 8 millió forintos (államilag támogatott) alapárral.

%KA%Tükrök nélkül 1,73 méter széles, 4,08 méter hosszú, a tengelytáv 2,59 méter − akár négy felnőtt is kényelmesen befér, öten rövidebb távon el lehet benne lenni, a csomagtér egész nagy: 338-1225 literes%KA%

Tükrök nélkül 1,73 méter széles, 4,08 méter hosszú, a tengelytáv 2,59 méter − akár négy felnőtt is kényelmesen befér, öten rövidebb távon el lehet benne lenni, a csomagtér egész nagy: 338-1225 literes

Hogy mindez mind többeknek tűnjön jó ajánlatnak a Renault jövő év végéig az összes márkakereskedéséhez telepít töltőt, a 41 helyszínre összesen 70-et, részint villámtöltőket. Villanyautóihoz pedig az 5 év/100 ezer kilométer általános garancián túl 8 év/160 000 km akkugaranciát is ad − itthon ugyanis a Nyugat-Európában bevett akkubérleti konstrukció helyett azok is a vevők tulajdonába kerülnek. Nálunk valami miatt nem kívánták a több millió forintot érő telepeket bérbe adni, így nálunk még most is igaz, hogy a villanyautó befektetést igényel, de céges használatban (cégautó-adó mentessége miatt) akár 5 éven belül is megtérül, érdemes vele számolni. Már csak azért is, mert a nyugat-európai biztosítók kgfb és casco kapcsán is a lehető legkedvezőbb díjakat ajánlják a villanyautósoknak: ennek oka, hogy a villanyautó szinte mindenkit megtanít higgadtan vezetni, másrészt a tavalyi évben nem csak az Európa kedvencének számító Zoéból, villanyautóból sem loptak el egyetlen példányt sem − a teljes EU területén. Többek között annak köszönhetően, hogy a legtöbben, így a Zoékban is ott van a gyári nyomkövetés. A (helyi szinten) emissziómentes autózás így aztán talán a hazánkban igen rossz válási mutatókat is javíthatja, hiszen a nagy testvér mindent lát.

Ez is érdekes lehet:
 

Nissan Qashqai DIG-T 160 Tekna+ teszt

Idén frissült a második generációjával is már négy éve velünk lévő, kategóriaalapító Nissan Qashqai...

Tavaly év eleje óta már közel másfélszeresére nőtt a használtautó-eladások összértéke

Újabb rekord dőlt a hazai használtautó-piacon a harmadik negyedévben: az időszak során mintegy...

Már teljes gőzzel itt a Zoe, de sok új villanyautót ígér még a Renault

Végre hazánkban is bemutatkozott, hivatalosan is itt a Renault Zoe, amiből már tavaly megérkezett...

Volkswagen Caddy Life 1.9 PD TDI DSG, 2007 - használtteszt

DSG ebben? Sokan teszik fel a kérdést a DSG-váltós Volkswagen Caddy kapcsán, pedig készült ilyen...

Autóalkatrészből a legjobb ár és minőség - nemzetközi díjat nyert el a Bárdi Autó

Neves elismerést kapott a Bárdi Autó: az Icertias független svájci minősítő intézet piackutatása...

Elvette a rekorder, első helyet a Koenigsegg a Bugattitól

Alig pár hétig birtokolhatta a 0-400-0 km/órás rekordot a Bugatti Chiron. A svéd Koenigsegg Agera...

300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4

Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az...

Skoda Octavia Style 1.0 TSI teszt

Túltolták a downsizingot, de ne legyünk előítéletesek. Az ezres Octaviát vezetni jó, a fogyasztása...

Talán majd 5-6 év múlva elkezdődhet épülni a Balatont Kecskeméttel és Szegeddel összekötő M8

10 milliárd forint csupán az M8 autópálya építésének előkészítésére is rendelkezésre áll, maga...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0

Friss tesztek

Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.


Mini Countryman John Cooper Works teszt

Hívj csak hot hatchnek! - Mini Countryman JCW teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió pedig garancia a valódi tudásra.


Renault Captur 1.2 TCe 118 EDC Intens teszt

Szívtipró - automata Renault Captur teszt

Éllovasként frissítették a Renault Capturt, ami dögösebb és karakteresebb, mint valaha. Turbós benzinessel és EDC automatával próbáltuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1yZW5hdWx0
Hirdetés

RENAULT tesztek

Renault Talisman Grandtour Intens 1.6 dCi 130 EDC teszt

Pakolható francia – Talisman Grandtour teszt

Garantáltan jó választás a 130 lóerős dízelmotor a Talisman Grandtourhoz. Igazi utazós kombi a duplakuplungos automatával, de jobban is elsülhetett volna.


Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris teszt

Arcot vált - Renault Espace 1.6 TCe teszt Videó

Egyetlen benzinmotorjával, a paletta legerősebbjének számító 200 lovas 1.6 TCe-vel és csúcsfelszereltséggel járt nálunk az új Renault Espace.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".


Renault Scénic XMOD 1.6 dCi Privilége teszt

Felvág, de van is mire - Renault Scénic XMOD teszt

Szabadidő-autónak álcázott XMOD szériájával, annak is csúcsverziójával járt nálunk a Renault Scénic. Vagány, és még mindig remek családi autó.


Renault Captur 1.2 TCe EDC Dynamique teszt

Zabálni fogják. Renault Captur teszt

Nagy siker lesz a Captur. Amit tudnia kell, tudja, a dizájnja pedig zseniálisra sikeredett. A Clio-alapú kis crossovert 1,2 literes benzines turbómotorral és dupla kuplungos automata váltóval teszteltük.


Még több RENAULT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

Mindössze 30 darab készült ebből az Alpinából, most egy eladó

2 órája – Sztori

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy olyan eladó, amiből csak kettő készült.


Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

Így nézne ki egy Dacia Duster pickup, de a GT is bejövős

Tegnap – Sztori

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon. Így jött létre a hot hatch Duster.


DTM esküvő Maro Engelékénél. Éljen az ifjú pár!

Nincs menőbb esküvői autó egy DTM Mercinél Videó

3 napja – Sztori

Sokszor láttunk már autós esküvőket, most viszont Maro Engel és a Mercedes-AMG DTM csapat valami teljesen új dimenziót mutatott be.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

RENAULT CLIO 1.5 dCi Alize

RENAULT CLIO 1.5 dCi A...

Ár: 479.000 Ft

Évjárat: 2003 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

RENAULT KANGOO 1.6 16V Privilege top allapot.maganszemély

RENAULT KANGOO 1.6 16V...

Ár: 869.000 Ft

Évjárat: 2006 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

RENAULT TWINGO 1.2 Dynamique

RENAULT TWINGO 1.2 Dyn...

Ár: 525.000 Ft

Évjárat: 2005 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!