Kémfotókon a 2021-re várható új Peugeot 308
A francia kompakt harmadik generációját közúti tesztje során teljes álcában fotózták le
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Peugeot 308 harmadik generációjának bemutatása jövÅ‘re várható, Ãgy érthetÅ‘ az erÅ‘s álcázás. Az új kompaktnak nagyot kell virÃtania, hiszen piaci vetélytársai többek közt a Ford Focus és az új, nyolcadik generációs Golf.
ValószÃnűleg az új 308 is a PSA eVMP alapokon nyugszik, akárcsak a hamarosan érkezÅ‘ harmadik generációs 3008 crossover. Ez a platform a jelenlegi 308 EMP2 néven ismert padlólemezének nagymértékben átdolgozott változata, amely már képes lesz a Peugeot jelenleg fejlesztés alatt álló új, teljesen elektromos hajtásláncának befogadására is. Ha ez Ãgy van, akkor az új modell nem csak a Golfnak, de elektromos változatban az ID.3-nak is piaci alternatÃvájává válhatna, miközben a hagyományos motorok is 48 voltos mild hybrid hajtást kaphatnának.
A PSA már korábban megerÅ‘sÃtette, hogy az eVMP padlólemez alkalmas lehet akár 650 kilométernyi tisztán elektromos hatótáv elérésére, elsÅ‘- és összkerékhajtás alkalmazására, valamit 60 és 100 kilowattóra közötti akkucsomagok befogadására is. Szinte biztos továbbá, hogy feltűnik majd a kÃnálatban az e-206 kisautótól az e-Expert kishaszonjárműig az összes PSA elektromos termékbÅ‘l jól ismert elsÅ‘kerék-meghajtású, 134 lóerÅ‘s tisztán elektromos hajtáslánc, bár ez valószÃnűleg csak a belépÅ‘ elektromos modell lesz.
A kinézetrÅ‘l az álcának köszönhetÅ‘en egyelÅ‘re még nem sok biztos infó derül ki, de a képek alapján a sziluett hasonló marad, a Peugeot új dizájnelemei pedig egytÅ‘l egyig megjelennek majd a harmadik generációs 308-ason. Ilyenek például az új fényszórók, a vadabb hűtÅ‘rács és a csomagtérajtó teljes szélességén átÃvelÅ‘ egybefüggÅ‘ hátsó lámpa.
A szintén csak takarók alatt fotózott műszerfal egyértelműen az új 208 stÃlusirányzatát követi majd, amelynek része a 3D-s digitális műszeregység, a 10 colos átmérÅ‘jű központi kijelzÅ‘ és a kisautóból ismerÅ‘k klÃmapanel is.
Itt egyedül a kormányból lehet új információt levonni, mégpedig hogy vélhetÅ‘en logót vált a márka a Fiattal való egyesülést követÅ‘en. VAG-hasonlattal élve ez lehet majd az új “A3”, a Fiat Tipo utóda a “Golf”, a Citroën C4 a “León”, az Astra pedig az “Octavia”.