Az állami támogatásnak hála a vételár 10 millió forint alá ment, kelendőnek számít a Leaf a villanyautók között - tavaly, a legnépszerűbb villanyautóként 453 példány kelt el belőle
Közel egy évtizede mutatkozott be a Nissan alsó-középkategóriás villanyautója, ami a mezőnyben megszokott helykínálattal lépett piacra. A NEDC ciklus szerinti hatótáv még az
első generáció legkisebb kapacitású (24 kWh) verziója esetében is 175 kilométer, de a szigorúbb és reálisabb amerikai EPA szabvány is 117 kilométer ismer el, ami egy átlagos felhasználónak körülbelül háromnapnyi autózást jelent. A Leaf első kiadása jól fogyott, a folytatásra 2017-ig kellett várni. A
második generáció szögletesebb vonalakkal és 40 kWh-ás kapacitással érkezett, a WLTP szerinti hatótáv pedig 270 kilométer (már van 62 kWh-ás is, 385 kilométeres hatótávval), azonban a típus elsősége komoly veszélyben van.
Az elsőségnek hamarosan vége lehet, világszinten várhatóan Tesla Model 3 lesz a legnagyobb példányszámban értékesített elektromos autó
Tavaly decemberben figyelemre méltó számot ért el a Leaf, a típusból elkelt a 450 ezredik példány, ezzel besöpörve az előző évtized legnépszerűbb villanyautója címet. A konkurencia viszont szorosan a nyomában lohol, a Tesla Model 3-ból az év végéig 448 634 példány kelt el.
A Tesla eredmény még több elismerést érdemel, mivel két és fél év alatt érték el a Nissan Leaf közel tíz éves eredményét,
azaz a Leaf-nél négyszer több Model 3 fogyott átlagosan egy év alatt.
Két és fél év alatt annyi Tesla Model 3 fogyott, mint Nissan Leaf tíz év alatt, a Tesla alapára csupán kétezer dollárral magasabb a Nissanénál az amerikai piacon
A legnagyobbak közül a Volkswagen idén száll be komolyabban a csatába az ID.3-mal, amelyet eleve villanyautónak terveztek, folyékony üzemanyaggal működő változat nem is lesz belőle. A konkurencia nem ülhet a babárjain, mert a németek nem csupán egy modellel, hanem egy egész almárkával lépnek az elektromos autók piacára.
Már folyik az ID.3 gyártása, egy szoftverhiba miatt viszont csúszik az értékesítés