Megérkezett a Volkswagen legkisebb crossovere
A Polo alapjaira épült az új T-Cross, új és már ismert formákat is mutat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ember legyen a talpán, aki fotóról képes elsőre megnevezni a látott Volkswagen crossovert, ám a T-Cross legalább hátulról egészen egyedi.
Hosszú bevezetési idÅ‘szak után megérkezett a Volkswagen legkisebb crossovere, a T-Cross, és ahogy arra számÃtani lehetett, messze nem olyan merész, mint a tanulmányautó volt korábban. A T-Crosst egyszerre három helyszÃnen mutatták be; Amszterdamban, Shanghaiban és Sao Paolóban, mivel globális modell lesz. KülsÅ‘re nagyon hasonló a többi Volkswagen crossoverhez és SUV-hoz, a T-Roc-ra megszólalásig hasonlÃt, a hűtÅ‘rács touareges, oldalról pedig van benne egy kevés Tiguan is, hátul viszont egészen egyedi a Polo szerű lámpáival, amiket itt egy sötét elemmel és egy fénycsÃkkal kötöttek össze.
A Polóval több rokonság is van, a T-Cross ugyanarra az MQB A0 padlólemezre épül, mint a Volkswagen kisautója, valamint a SEAT Ibiza és az Arona. A moduláris platform legfÅ‘bb elÅ‘nye, hogy a 4,11 méteres teljes hossz mellé aránylag hosszú, 2,56 méteres tengelytávolság társul. Ennek köszönhetÅ‘en az utastér öt fÅ‘nek is tágasnak Ãgérkezik, csomagtere pedig alaphangon 385 literes lesz. A hátsó lábtér/a csomagtér rovására vagy toldására 140 mm-es sÃnen tologatható a hátsó üléssor, osztottan, Ãgy 455 literes csomagtér is kialakÃtható, a teljes raktér pedig 1281 liter is lehet lehajtott ülésekkel.
Az utastér dizájnja akárcsak a többi Volkswagené, persze lesznek egyedi részletek, mint például a műszerfal dÃszÃtÅ‘ betétjei, valamint a kormány, mely teljesen új darab. A középkonzol tetején egy egész nagy, üveglapos érintÅ‘kijelzÅ‘ helyezkedik el a legújabb csatlakozási lehetÅ‘ségekkel, akár online kapcsolattal is. Ezek mellett vezetéstámogató asszisztensekbÅ‘l is vastagon kap a T-Cross, alapáron szolgál majd gyalogosfelismerÅ‘ vészfék-asszisztenssel, sávtartóval, lejtÅ‘n elindulássegÃtÅ‘vel, holttér-figyelÅ‘vel és hátsó keresztirányú forgalomfigyelÅ‘vel. MotorkÃnálatában elsÅ‘ körben nem lesz semmi meglepÅ‘, háromhengeres benzinmotor a belépÅ‘ egység 95 lóerÅ‘vel, 115 lóerÅ‘s a második szint. BenzinesbÅ‘l viszont megkapja a 150 lóerÅ‘s 1,5 literes négyhengeres turbómotort is, dÃzelbÅ‘l viszont az 1,6-os TDI-t kapja. Mindegyik motor megfelel már a legfrissebb károsanyag-kibocsátási normáknak, a T-Cross gyártását pedig 2019-ben kezdik három gyártósoron, Spanyolországban, KÃnában és Dél-Amerikában.
Cukika, de borÃtékolhatóan rettenetes mennyiségű pénzt kell majd letenni érte. Bár több médium sugallja, nem a Vitara-t fogják megszorÃtani vele.