Ez csak egy virtuális elképzelés, milyen lehetne a gyári Lexus pickup. Heerboth autója nem ilyen lesz!
Missouri államban tengeti életét Tim Heerboth, aki világ életében pickup-mániás volt. Nemcsak kedveli a kisteherjárműveket, de ért is hozzájuk; a közösségi oldalán található fényképek tanúsága szerint gyakran és szenvedéllyel állít helyre jobb sorsra érdemes platósokat. Így nem véletlen, hogy tavaly megkaparintott egy 1977-es Ford pickupot, amelyről sajnos kiderült, hogy a váza a menthetetlenségig korrodálódott. A hiba orvoslására számtalan lehetőség állt előtte, ő pedig jó érzékkel kiválasztotta közülük az elképzelhető legbonyolultabbat.
Az LS fénykorában és az egyik donor, a Ford pickup
Ugyanis a műhelyében parkolt egy Lexus LS 400-as, pontosabban annak maradványai. Mivel a roncsból pont az volt használható állapotban – a padlólemez és a hajtáslánc – amire neki leginkább szüksége volt, kiötlötte, hogy a B-oszlop mögött elvágott padlóra ráhegeszti az F-100 fülkéjét, majd épít mögé egy váznyúlványt, amelybe beköti a Lexus hátsó futóművét. Barátai azonban rábeszélték, hogy a luxuslimuzin kifinomult hátsó futóműve helyett tartsa meg a teherjármű laprugós konstrukcióját, hogy még különlegesebb legyen a szerkezet. Heerboth tehát lényegében
megtervezte a világ talán első nyomórudas, laprugós hibridfelfüggesztését, ami a motorsportban szokásos, helytakarékos geometriát kombinálja rendkívül strapabíró és olcsó rugózó elemmel.
Nem egyszerű a feladat, a szerelő sem tudja mikor végez vele
Érdekes módon a Lexus és a Ford fődarabjai egészen pontosan illeszkedtek egymáshoz. Ez történt a motorral és a sebességváltóval, ami úgy illett a számára kijelölt helyre, mintha oda tervezték volna, de az első tengely és a sebességváltó tartóbakja közötti távolság is pontosan megegyezett a két gépkocsin, így jó néhány órányi vágást, hegesztést és szegecselést megtakarított magának a szerelő. Az összeépítő projekt másfél éve indult és sajnos még most sem készült el a tervezett gép. A különleges, elfektetett rugózás persze működik, még ha az eredeti, több mint negyven éves rugókat újabb, erősebb darabokra is kellett cserélni.
A Lexus motorja természetesen működőképes volt
Most a hajtásláncot vette kezelésbe a szerelő, a tömítés- és szíjcsere már kész az 1UZ-FE kódjelű blokkon, ám, hogy mikor készül el teljesen a masina, arról még az alkotónak sincs elképzelése. Viszont, amikor készen lesz, biztos, hogy bejárja majd a világsajtót a donorok kódnevének összehegesztése nyomán F-1uz névre keresztelt négykerekű. Csak legyen türelmünk kivárni!
Alig várjuk, hogy láthassuk a kész járművet!
A merci már próbálkozott méregdrága pic up-al. Hama beletörött a bicskája.