Külső, könnyen cserélhető páncélozása is van az eddigi legdurvább G-osztálynak
A Párizsban megrendezett Eurosatory 2010 hadiipari kiállításon mutatkozott be a Mercedes G-osztály eddigi legkeményebb változata. Kifejezetten hadászati célokra készülő LAPV sorozat legújabb, hatodik generációs tagjának különleges ismertetőjele, hogy egyáltalán nem próbálja meg elrejteni páncélautó-mivoltát, holott ez is nagyon fontos része a tökéletes védelemnek. A Mercedes szakértői ugyanis a láthatatlan, belső páncélozáson kívül egy második, külső réteget is raktak a karosszériára. A megoldás előnye, hogy a gyakran sérülő külső védelmet pillanatok alatt cserélni lehet a megfelelő műhelyben, a padló páncélozásával (akna elleni védelem) egyetemben. A különleges felfüggesztés állítható hasmagasságú, nehéz terepen 450 mm-re növelhető a szabad magasság, közúton a lejjebb engedett karosszériával sokkal stabilabban és gyorsabban tud haladni a jármű. Laza talajon a kerekenként állítható abroncsnyomás segítségével tud biztonsággal haladni a 6.X.
Portálhíd, különleges kommunikációs berendezés, vastag páncélozás - ez kell a katonaságnak
A motorról csak annyit árultak el, hogy az egy közös nyomócsöves turbódízel, amely még a maximális, 1,3 tonnás terhelhetőséget is kihasználva képes 150 km/h-s sebességre gyorsítani a G-osztályt. Az EADS hadászati konszernnel együttműködve olyan kommunikációs központ került a jármű fedélzetére, amely fekete dobozzal és zavaró berendezéssel is rendelkezik.