Genfből jelentjük: Lancia Ypsilon

Genf 2011: Lancia Ypsilon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Stílust nem, csak arculatot váltott a Lancia Ypsilon. A korábban kizárólag háromajtós karosszéria mostantól ötajtós lesz, és egyes piacokon Chrysler Ypsilon néven fogják kínálni.


Ahogy várni lehetett, a Fiat-Chrysler csoport sakktábláján megtörtént a Chrysler és a Lancia márkák rosálása, és ahogy a sakk szabályai szerint, úgy most a való életben is csak egyszer lehet élni ezzel a lépéslehetőséggel - ha az olaszok belebuknak a taktikába, akkor a végeredmény: sakk, matt! Igazi újdonságot nem tartogatott a Lancia stand, korábban már mindent meg tudtunk mutatni, így szinte régi ismerősként kacsintott ránk vissza a vadonatúj Ypsilon kisautó, amely a korábbi Fiat Punto helyett immáron az 500-as jó arasznyival megtoldott padlólemezére épül. A növekedésnek köszönhetően három helyett mostantól öt ajtóval készül a prémium terméknek szánt mini, amelyben feltűnik a szintén a Fiat 500-asban debütált kéthengeres, turbós TwinAir benzinmotor is. Ugyan a legtöbb országban Lancia néven lesz majd kapható a kissé a Deltára emlékeztető Ypsilon, az Egyesült Államokban marad a Chrysler márkanév iránti bizalom, és némi meglepetésre Nagy-Britanniába is amerikai útlevéllel érkezik majd a modell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 19:22
    Permalink

    Mire a Kappa jött,addigra már tombolt a német és japán imádat,talán ezért nem ismerték el,pedig nekem mindig is tetszett,és szinte minden megvolt,hogy luxusautó legyen,szép,elegáns,időtálló forma,extrák,v6-os és turbó motor is.Tény,hogy a Thesis már nem az az otthon bütykölős fajta,de igazából már egyik újabb autó sem.Én nem bántom a Fiatot,de igazából kinek akarták megmagyarázni,hogy ezek önálló autók,és nem átszabott Fiatok(gondolok itt az Alfára is).Az autógyártás szerintem egy olyan irányba halad,hogy már szinte teljesen mindegy,mit vesz az ember,sok különbség nincs,és nem is lehet,pár nagy cég gyárt mindent.Ezért aztán minőségbeli különbségek sem akkorák,mint 20 éve.Kár,hogy egyre kevesebb önálló márka marad.

  • 2017.10.31. at 19:22
    Permalink

    Ilyen sem volt még tudtommal,5 ajtós Ypsilon.Remélem,sikerül kilábalniuk a sz@rból.Kár lenne,ha a Lancia is megszűnne létezni.Mondjuk ebben hatalmas szerepe van a szaksajtónak is,akik rendszerint úgy állítják be,mint megbízhatatlan,rosszul összerakott,majdcsaknem gagyi autót.Pedig a valóságban a tulajdonosok imádják,nem véletlenül.

Vélemény, hozzászólás?