Első képeken a frissített Dacia Duster

Így néz ki a megújuló Dacia Duster. Puccosabb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Végre valóban bemutatkozik a faceliftes Dacia Duster, a frankfurti premier előtt íme róla két külső kép.


Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    én a magyar szervíztapasztalatokat veszem alapul, amire nagyon pontos és korrekt rálátásom van, ezek alapján az autó nagyon megbízhatónak számít, az ügyfelek pedig messze elégedettek. láttam én is a !!!német!!! autobild tesztjét, első szériás autó volt. természetesen kompromisszumot kell kötni, legolcsóbban a legjobb minőséget nem lehet összehozni, ha valaki ugyanolyan szemmel nézni, mint egy 2-3 millióval drágább autót, az kapjon a fejéhez, ennyiből ilyen tudású új autó az elmúlt 10-15 évben nem volt, talán csak a régi swift. a dacia nem is akar más lenni, mint egy olcsó (újonnan is a magyar átlagnak elérhető árú), megbízható, strapabíró autó, amiből eddig mindent hibátlanul teljesített, mert a tulajdonosok elégedettek, ez tény. a te véleményed nem tudom milyen használati tapasztalatokon nyugszik, leírnád mennyit használtál ilyen autót, milyen körülmények között és mik az eddigi szervíztapasztalataid. mentél már akár egy kilométert is ilyen autóval?? ugye írni mindenfélét lehet, de amíg nem feküdtem le a szomszéd feleségével, honnan tudjam, milyen az ágyban….
    azt hiszem érdemes a népítéletet megnézni.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    Korrekt.

    Én személy szerint továbbra is úgy gondolom, hogy jó autónak azt lehet tartani, amit nem kell gyakran tervezett látogatáson kívül is szervizbe vinni különféle problémákkal. Ezért amikor olvastam a Duster tesztet, hát lássuk be, azért nem volt túl fényes a helyzet. Az, hogy ezzel az eredménnyel ezek szerint (én ezzel valóban nem voltam tisztában) fel tudott jutni a felső szintre az autók között, az szerintem nem a Dacia érdeme, hanem a többi márka szégyene, hogy nem tudnak egy normálisan összerakott autót csinálni.

    Érdekes, hogy régebben erre képesek voltak. Nálunk 1998-2011-ig volt 0km-es korától egy Toyota Avensis és egy Corolla kombi, mindkettőnek a kopó alkatrészen kívül nem volt semmi baja. Illetve hazudok, a Corolla elég alacsony volt, ennek köszönhetően egy fekvőrendőrnél a kipufogó leszakadt, ezt viszont könnyen lehetett orvosolni. Ennyi. Úgy, hogy én ismertem ezeket az autókat, én ezeket tudom megbízhatónak nevezni. Ezalatt volt családban Mégane meg egyéb érdekes autók, amik volt, hogy cserben hagyták a gazdájukat, ennek ellenére tartották, hogy az bizony egy jó autó és a következő autójuk is újabb Mégane lett. Fordokról én is hallottam érdekességeket egyébként.

    “Nem, nem erről beszéltem. Tapasztalataim alapján a mai ipar (többek között az autóipar is) viszonylag ritkán gyárt normális, megbízható (hosszú távon megbízható) termékeket. ”

    Ezzel is maximálisan egyet tudok érteni.

    Köszönöm a választ, manapság fórumokon ritkán talál az ember korrekt vitapartnert!

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    [i]Ezt a mentalitást nem igazán értem, bár sajnos sokszor találkozom ezzel. “…jó néhány német is mögötte végzett az összesített listában,.. ” Értem és akkor azért, mert van nála rosszabb autó is, akkor ez már egy megbízható, jó autó lesz? [/i]

    Nem, nem erről beszéltem. Tapasztalataim alapján a mai ipar (többek között az autóipar is) viszonylag ritkán gyárt normális, megbízható (hosszú távon megbízható) termékeket. A tervezett avulás gondolata nem csak az összeesküvés-elmélet gyártóinak sajátja, sajnos.

    Arra céloztam, hogy a sok hulladék között nem sokkal rosszabb, nem is sokkal jobb ez sem a többinél. A tények kedvéért utánanéztem az autobild-nél, és bőven a mezőny felső felében van. Természetesen én sem ezt venném (már ha valaha is új autóra pályáznék), de nem ez a fekete bárány az autópiac nyájában.
    Jó példa erre a Ford: céges autóban gyakorlatilag lassan mindent kicserélünk 100e km és 6 év alatt. Zárak, kulcsok, vezérműszíj-feszítő, izzítógyertyák, féltengelyek, kuplung, turbócső, klímacső, stb. stb. Szemét. A három, korosabb Peugeot nem “termel” annyi szervizköltséget, mint az év haszongépjárműve… Egyik partnert kérdeztem, milyen az övé. Közölte, hogy szuper, imádja. A miénk akkor volt épp féltengelyes, mondtam neki. Erre közölte, hogy ja, azt már az övében is cseréltek és most újra rázkódik (természetesen fizetős javítás, 140e km, 3 éves autó!). Szóval neki ez a szuper. Sajátomban 220e km van, és a kopókon kívül 1 db lambdaszondát cseréltem. Kuplung, hátsó féktárcsa, futómű alkatrészei még eredetiek. Na, erre már kezdem azt mondani, hogy megbízható. Csak sajna 9 éves, a majdani utódjától már nem számíthatok erre, attól félek.

    Nem szoktam ide írni, csak a korrektség kedvéért tettem meg most is: ne mérjünk kettős mércével. Nem mondom, hogy minden ford sz@r, ez meg az über. Viszont akinek 2-3-4 milliója van, és mindenáron újban ülne, annak ésszerű választás lehet egy Sandero – Duster. Már aki nem státusszimbólumnak, élményautónak veszi, mert presztízse tényleg nincs. Az emberek egy részét viszont ez messze nem érdekli annyira, mint amennyire a marketing igyekszik (igyekezett) elhitetni. A sok megvezetett honfitárs, aki 2007-ben lenézte a 15-20 éves autóval átruccanó osztrákokat, most boldog az M-es rendszámú huszonéves, kintről behozott szakadt autójával, ha az egyáltalán jut neki. Drága lecke, de azt látom a környezetemben, hogy sokan tanultak belőle.

    A német autópiac árképzését nem ismerem, ez tény. Csak érzésre gondolom, hogy 2-3 (4-5) ezer eurós havi fizetésnél nem dob olyan sokat a latba 300-500 ezer forintnyi (vagy még nagyobb) árengedmény, mint a tapasztalat.

    Bocs, kicsit szétszaladtak a gondolataim. Peace.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    Külföldön teljesen más árpolitikájuk van az egyes gyártóknak, szóval felesleges a magyarországi helyzetet a némethez hasonlítani. Például ha az akciós árakat figyelembe véve drágább lenne Németországban is mondjuk egy Kia Cee’d, ami a “hasznaltauto.hu” portál szerint újonnan Magyarországon 3.949.000 Ft-tól kapható vagy minimálisan lenne olcsóbb egy Hyundai I30 ami 3.699.000 Ft-tól elvihető, mondjuk egy Opel Astránál ami 3.799.000 Ft, akkor nem hiszem hogy sokan vásárolnák ott is ezeket a típusokat. A “válság” óta megfigyelhető, hogy Magyarországon az alacsonyabb piaci részesedéssel rendelkező gyártók nem nyújtanak akkora kedvezményeket a gépkocsikra, mint azok akik nagyobb szeletet tudnak kihasítani maguknak a “tortából”. Így a megmaradt nagyobb haszonkulcs miatt az alacsonyabb darabszám függvényében kívánják elérni ugyanazt a profitot, mint mondjuk a VW, Skoda, Opel, vagy egyéb márkák akik hozni tudnak egy 9-11%-os részesedési szintet. Mivel a német piac óriási és Európán belül mindenki elsősorban erre a piacra fókuszál, így az alacsonyabb áron kínált Hyundai és Kia típusokkal is tisztességes hasznot lehet keresni, még akkor is ha jóval olcsóbban kell ezeket kínálni mint a német márkákat, hogy legyen aki megveszi és egyáltalán szóba jöhessen egy ilyen gépkocsi egy német állampolgár esetében.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    Ezt a mentalitást nem igazán értem, bár sajnos sokszor találkozom ezzel. “…jó néhány német is mögötte végzett az összesített listában,.. ” Értem és akkor azért, mert van nála rosszabb autó is, akkor ez már egy megbízható, jó autó lesz? Szerintem nem. Az a baj, hogy aki nem nagyon ült más autóban (és ezt most nem Rád értem, hanem általánosságban), nem igazán tudja elhinni azt, hogy bizony nem csak olyan autók vannak, amikkel garancia idő alatt és után is tervezett látogatáson kívül is el kell menni a szervizbe, pedig vannak ilyen autók, csak nem a franciáknál, pláne nem a románoknál kell keresni.

    Az AutoBildről tudni kell azt, hogy a tesztekben elég elfogultak a hazai gyártású modellekkel, viszont ezekben a tartós tesztekben mocskosul őszinték és kiderül nagyon sok akár német autóról is, hogy kell velük foglalkozni, akár 20-30.000km után is.

    A másik pedig, hogy bizony a németek nem hülyék, én is valamilyen szinten az vagyok. A KIA-Hyundai páros nagyon más kategória, mint a Dacia, hiszen ők régen is jó autókat gyártottak, csak nem igazán tudtak betörni az európai piacra. Amióta pedig az autókat német területen tervezik és európai országokban (pl. Szlovákia) szerelik össze, már a németek és egyéb európai országok is szívesebben veszik a koreai márkákat. A Dacia-t nyugaton viszont nem igazán ismerték, ezért is lehet ott eladni új, megfizethető árú autó címén.

    Robi king!

    A stílussal van egy kis probléma, viszont a “Mi autónk” meg a magyar Suzuki, magyar Audi, magyar Mercedes szlogenektől én is herótot kapok, nem tudom miért kell mindig más tollával ékeskedni. Ettől viszont a Dacia nem lesz jobb autó, mert Magyarországnak már (!) nincs sajnos saját gyártású járműve. Ez a mi szégyenünk.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    [i]Az AutoBild 100.000 km-es tesztjén is leszerepelt a Duster[/i]
    Csak a tények kedvéért: jó néhány német is mögötte végzett az összesített listában, sok autónak a Dusterrel ellentétben nem is egy lerobbanása volt.

    Aki külföldön jár, az pontosan tudja, hogy német, olasz, osztrák rendszámmal szép számmal futnak a Daciák. Szerintem a németek nem hülyék. Pár éve Kia-Hyundai autókat vettek (gondolom második, “nyúzós” autónak), mostanra kiderült, hogy igazuk volt, ár-értékben bőven verték a nagyobb presztízsű márkákat.
    Németországban régóta élő rokon mondta: milyen válságról beszélünk, ennyi VW-Audi nincs náluk a városban. Ja, ők 16 évesen cserélték le a Hondát, mert már nagyon rozsdásodott, és nem azért, mert nem volt pénzük – két vadiúj autót vettek helyette.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    Ha te mondod…egyébként a Suzuki-s mi autónk dolog is csak egy reklámfogás, lásd a Dacia esetében ez a folyamatos francia/román-Renault/Nissan vonal, mert hátha így jobban megveszik többek között a magyar vásárlók is és nem egyből a hulladékra asszociálnak ha meghallják a Dacia szót. Mondjuk létezik ez fordítva is, mikor a versenytársak próbálják meg lejjebb pozicionálni egy adott márka termékét, például a Chevrolet esetében, hogy amit Magyarországon forgalmaznak az “csak koreai” Chevrolet, holott ugyanezeket a modelleket árulják az USA-ban is, csak ott még néhány típussal ki van ez egészítve.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    Az összeszerelés minőségével szerintem nem sok baj lehet, maximum a beszerelt anyagok minőségében lehet kifogásokat találni. Én személyesen is megnéztem egyet, ami miatt nem mellette döntöttem, az az volt, hogy a látszat ellenére nem volt belül annyira tágas. A másik ok, hogy éppen akkor volt leakciózva a Skoda Octavia előző szériája, ami nagyobb volt és 200.000 Ft-tal olcsóbb vétel volt.

    A Dacia minősége pedig majd idővel szépen beigazolódhat. ( 2-5 év múlva vissza lehet térni erre)

    Egy “pillanatkép” az összeszerelő üzemről:
    [url][b]https://www.youtube.com/watch?v=gULFUHcUs8E[/b][/url]

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    A személyeskedésed nem veszem figyelembe, ez csak a gyenge emberek sajátja, de azért megnyugtatlak, sose foglalkoztam használt autókkal, így a 10 éves X5d kizárva.

    A Te ismerőseid, akik mind Dusterral járnak vagy azt vették figyelembe, hogy ez van olcsón, de SUV, lehet menőzni, (ide azért egy diszkrét haha elkel), vagy baromi igénytelenek, vagy pedig a Duster előtt soha nem volt új autójuk, így ami most van, annál biztos, hogy nem létezik jobb. Mindegy is, remélm sok hibamentes km-t tesznek majd meg az autókkal, de még a népítéletben is a 600csillaggal értékelt posztoknál is bő a hibalista.

    Az AutoBild 100.000 km-es tesztjén is leszerepelt a Duster, egy régi fogyasztással kapcsolatos összehasonlító teszten egy faceliftelt bordó Loganból meg folyt valami a motortérből. Szerintem a japán, koreai és a német mérnökök fejvesztve rohannak a receptért Romániába.

    A lényeg: Teljesen mindegy, hogy milyen a technika. Ha rosszul szerelik össze őket, mert igénytelenek, akkpr bármilyen hi-tech a technika, attól még az rossz lesz.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    Hát igen a messze földön híres román ipar terméke csakis jobb lehet, mint egy német gyártmány. A használók meg valószínűleg igénytelenek vagy a “telekre jó ez is” alapon vásárolják a Duster néven futó “lovaskocsit”. Ez nem Nissan/Renault keverék, hanem egy ROMÁN DACIA, kár szépíteni.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    ez az autó eddig is jó volt, messze kevesebb meghibásodással, mint a legtöbb német szar, remélem a belseje szebb és modernebb lesz. megvan az oka, hogy miért veszik, és annak is, hogy a használók maximálisan elégedettek vele és újra ezt vennének. aki meg a nevét se adja a hozzászólásaihoz, annak meg kívánok egy kintről behozott 10 éves dízel x5-öst, költse rá a gatyáját is, hogy már tankolni se tudjon miből. Ez egy Nissan és Renault keverék.
    Naponta több ilyen autó használójával találkozok, az Ő véleményükre érdemes adni, nem az itt felszólaló nagytudásúakra.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    Méltán népszerű? Annak is megvan az oka, hogy miért ezt veszik és miért nem valami normális autót.

    Nem hittem volna, hogy lehet rontani a Dusteren, de úgy látom nagyon kitettek magukért a mesterek.

    Egyébként a 100.000 km-es tartósteszten igazán bebizonyította, hogy “ez már nem az a Dacia, mint ami régen volt”. De bizony az.

  • 2017.10.29. at 23:42
    Permalink

    A Dacia szimplán román és nem francia/román. Még a fizetett hirdetés végére kellett volna egy ilyen szlogen, hogy “magyar román két jó barát, együtt harcol s issza jó borát”.

Vélemény, hozzászólás?