A Gallardónak 10 év kellett hasonló darabszám eléréséhez
Annak idején a Porsche egy szabadidő-autónak köszönhetően küzdötte fel magát csődközelből. Természetesen a Cayenne-ről van szó, amely már a harmadik generációnál tart. A Lamborghini nem volt olyan rossz helyzetben, amikor meghozták a döntést a saját városi terepjárójuk megalkotásáról, de ugyanúgy bombaüzletnek bizonyult. Két év alatt elérték a tízezres darabszámot.
Bővítették a gyár területét az Urus termelésének beindításához
A 2017 decemberében bemutatott Urusból az első évben 1761 darabot darabot adtak el, majd 2019-ben már összesen 4962 darabot, ami a márka eladásainak 61 százalékát jelentette. Ebből kiszámolható, hogy idén eddig 3277 Urus gördült le a gyártósorról, hogy meglegyen a 10 ezer darab. A márka illetékesei szerint nem kizárt, hogy az év végéig hasonló mennyiség készül belőle, tehát elérheti a volumen az éves 6000 darabot. Ezek láttán nem csoda, hogy a Ferrari is beadja a derekát és megépíti a saját szabadidő autóját. A Lamborghininél egyébként saját gyártósora van az Urusnak, amelynek megépültéhez a duplájára, 80-ról 160 ezer négyzetméterre kellett emelni a telephely méretét.
A tízezredik Urus egyénként egy mattfekete példány, amelyet egy orosz ügyfél vásárolt
A miheztartás végett pedig nézzük meg más Lamborghini modellek darabszámait. A Gallardóból összesen 10 574 darab készült 10 év alatt, a 2014 óta piacon szereplő Huracán pedig most tart 14 022 darabnál.