Kilós áron a Toyota-Subaru sportkocsik

Nyersen a legfinomabb a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A lehető legjobb döntést hozta a Toyota és a Subaru a közös fejlesztésű 86/BRZ páros legújabb változatával kapcsolatban: minden felesleges tömegnövelő extrát eltávolítottak belőlük.


A Toyota és a Subaru megcsinálta, amit évek óta senki, és ebből is látszik, hogy mennyivel hozzáértőbben állnak a sportautó kérdéshez, mint a sok lóerőhajhász, karbonszobrász, sportkipufogó-csavarász tuningcég.

Az történt ugyanis, hogy Toyota 86 RC és Subaru BRZ RA néven kiadták új sportkocsi párosuk legdögösebb tagjait, legalábbis azok számára, akik rendeltetésszerűen szeretnék használni ezen típusok valamelyikét.
Az RC és RA változatokat ugyanis az teszi különlegessé, egyben 5000 euróval olcsóbbá az alapmodellekhez képest, hogy minden felesleges vacak, autósnyelven extrafelszerelés hiányzik belőlük: se hifi, se légkondi, se alumíniumból készült pedálok vagy betétek, s a kormánykereket, kéziféket és váltókart is könnyű, de randa plasztik borítja. Még a motortérben található műanyag burkokat is eltávolították, hogy minél kevesebb grammot kelljen mozgatni az adott lóerőszámmal dolgozó motornak.
Hirdetés

Még a hátsó önzáró differenciálművet is kikapták, s a hátsó féktárcsák is elvesztették hűtésüket. Maradt a 200 lovas boxer és a hatfokozatú váltó, a pusztításnak köszönhetően a kupék 20-60 kg-mal lettek könnyebbek az alapmodelleknél. A BRZ RA a különféle szponzormatricák és egyéb dekorációk felhelyezését megkönnyítő sima fehér fényezéssel kerül piacra, míg a 86 RC-n egész egyzerűen festetlenül hagyták az első és hátsó lökhárítókat. A fényezés mindkét modellen lemaradt a kilincsekről és a tükörházakról, sima 16-os acélfelnin és első ködlámpák nélkül szállítják az autókat.
Japánban a Toyota 86 RC 2,5 millió helyett 1,99, míg a Subaru BRZ RA 2 558 000 helyett csupán 2 058 000 jenért vihető haza, ami mindkét esetben körülbelül 5000 eurós, azaz nagyságrendileg 1,5 millió forintos árelőnyt jelent a feleslegesen túlextrázott változatokhoz képest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?