Kivégzi 1,9-es turbódízelét a Renault

Új, 1,6 literes, 130 lóerős dCi motor a Renault-tól

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkezdődött a Renault új, 1,6 literes, 130 lóerős turbódízelének gyártása, mely teljes mértékben nyugdíjazza a korábbi, 1,9 literes, manapság 130 lóerővel futó turbódízelt.


Már régóta híresztelik a Renault-nál, hogy nyugdíjazzák a valaha még feltöltő nélküli változatban debütált, 1,9 literes tubódízelüket, mely ma 130 lóerővel még több (Mégane, Mégane CC, Scénic) modelljükben is megtalálható. Az utód egyelőre kizárólag 130 lóerősként érkezik. Csupán teljesítményével egyezik a régivel, ám nyomatéka 300 helyett 320 Newtonméter és ami még fontosabb, fogyasztási és emissziós értékei 20 százalékkal csekélyebbek.
A fogyasztáscsökkentésnek csak az egyik eleme a 28 százalékkal apasztott motorméret. Az 1,6 literes turbódízel technológiai arzenáljával, ütemenként 6 befecskendezési porcióra képes, hétlyukú injektoraival, különleges belső áramlásával, adaptív, elektromos vezérlésű olajpumpájával, hő-menedzsmentjével, Stop & Start rendszerével, illetve motorfékezésre időzített generátor gerjesztésével is hozzájárul ahhoz, hogy akár 7 üléses Grand Scénic-et is mindössze 100 kilométerenkénti 4,5 literes kombinált fogyasztással, 117 gramm/kilométeres szén-dioxid emisszióval mozgassa.
A 110 lóerős 1,5 dCi, illetve a 150 és 180 lóerővel elérhető 2,0 dCi közé pozicionált 1,6 dCi a Scénic után a Mégane-ban is megjelenik, az elkövetkező években pedig a Renault-Nissan szövetség összes alsó-közép és középkategóriás modelljében elérhető lesz, a franciaországi Cléon Renault-motorgyár termelésének jövőre 30 százalékát jelenti majd ezen hajtómű.
Mivel a Renault 1,5 dCi erőforrását is méretosztálya etalonjának tartjuk, a paraméterei alapján annál erősebbnek és takarékosabbnak is ígérkező 1,6-ost már alig várjuk. Nem kell kardjába dőlnie annak, aki épp 1,5-öst vásárolt, az új motor felára Franciaországban ahhoz képest 1200 euró, azaz mintegy 320 ezer forint. Pont ennyiért kapható meg az 1,5 dCi-hez a dupla kuplungos EDC váltó is, az 1,6-os azonban egyelőre csakis 6 fokozatú kézivel kapható. Nehéz dilemmával kell szembenézniük tehát a Scénic-vásárlóknak, a legígéretesebb motor és a kuplungmentes kényelem egyelőre nem társítható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 17:08
    Permalink

    Remekmű.Ennyi.De mint minden Renault dci motor az első 5000 km -nél nem megy és többet fogyaszt.130-ig csendes és takarékos lesz bármimelyik tipusba.Franciába szigoru a 130.Persze nálunk nem kapható normális minőségü gázolaj /bocs az OMV 100 diesel az olyan mint franciába a normál/.Ezért kicsit zajosab és többet fogyaszt.Ezt mindig elfelejtik az ujságirok!!!!Nagy hiba!!!!

Vélemény, hozzászólás?